رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی عنوان کرد:

بازار داغ فروش اقساطی لوازم خانگی

اقتصاد100- این روزها تبلیغات فروش اقساطی کالا را در گوشه و کنار شهر می توان دید و گاه و بیگاه نیز پیامک های تبلیغاتی این فروشنده های اقساطی، بسیاری را تشویق به خرید می کند.

بازار داغ فروش اقساطی لوازم خانگی

به گزارش گروه لوازم خانگی، اکبر پازوکی، رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران با اشاره به رکود نسبی حاکم بر بازار لوازم خانگی گفت:در حال حاضر تنها فروشگاه های بزرگ با فروش اقساطی بازار خود را داغ کرده اند و مردم هم به دلیل قدرت خرید پایین ، از آن استقبال می کنند.

به هر حال بیشتر این خریداران حقوق بگیر هستند و عملا بخش عمده حقوق خود را به اقساط همین لوازم خانگی قسطی اختصاص می دهند که مطمئنا در درازمدت با مشکلات متعددی مواجه می شوند.

این فروش اقساطی با نرخ سود بالا در کنار پایین تر آمدن قدرت خرید مردم، ، عملا کاسبی صنف لوازم خانگی را به رکود کشانده است.

وی افزود:امروزه بیشتر مردم به سمت تعمیر کالاهای خود می روند و تنها در شرایطی خاص سراغ خرید محصولات لوازم خانگی می روند .بیشتر این افراد برای خرید جهیزیه مجبور به خرید کالاهای نو هستند .

در مواردی هم که سرقت از خانه ها صورت گرفته، مردم مجبور می شوند بخشی از اقلام لوازم خانگی را خریداری کنند.

این دسته هم به دلیل قدرت خرید پایین سراغ خرید اقساطی می روند که خود بر مشکلات آنها می افزاید.پازوکی با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز گفت: پیش از این در روزهای پایانی سال شاهد بودیم که مردم شور و شوق زیادی برای تعویض لوازم خانگی خود داشتند و به خرید  و تعویض لباسشویی، یخچال، مبلمان و.. روی می آوردند ولی در حال حاضر عملا این خریدها بجز مواردی که مجبور هستند به صفر رسیده است.

  وی همچنین یادآور شد که در صنف لوازم خانگی شاید بتوان گفت که بیشترین مشکل را صنف مبلمان دارند.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما