رییس اتحادیه توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی تهران:

افزایش قیمت مواد اولیه روزانه شده است/ دولت با تثبیت قیمت ارز به یاری تولیدکنندگان بشتابد

اقتصاد100- رییس اتحادیه توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی تهران با بیان اینکه افزایش قیمت مواد اولیه لوازم خانگی روزانه شده است، خواستار آن شد تا دولت به کمک تولیدکنندگان بشتابد.

افزایش قیمت مواد اولیه روزانه شده است/ دولت با تثبیت قیمت ارز  به یاری تولیدکنندگان بشتابد

به گزارش گروه لوازم خانگی، اکبر پازوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: قیمت مواد اولیه سر به فلک زده است، به طوری که در 10 روز گذشته قیمت ورق فولادی، محصولات پتروشیمی، پ. پ (پلی پروپیلن)، مس و غیره رشد شدیدی را تجربه کرده است.

وی بیان‌داشت: از یک سو تولیدکنندگان و فروشندگان در مظان اتهام گران فروشی هستند و از سویی دیگر، قیمت مواد اولیه به صورت شبانه روزی در حال افزایش است؛ این در حالی است که تولیدکننده به خاطر تعهدی که داده، نمی داند باید چکار کند؟

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: شرکت‌های تولیدکننده آخرین بار تیرماه امسال بین 10 تا 15 درصد بابت تولیدات خود افزایش قیمت گرفتند، اما پس از آن تا به امروز هیچ شرکتی نتوانسته مجوز جدیدی برای تعدیل قیمت‌ها بگیرد.

این در حالی است که در 10 روز گذشته مجددا شاهد افزایش نرخ مواد اولیه بودیم.وی تاکید کرد: در این زمینه باید سازمان حمایت به ویژه برای محصولات پرمصرف تدبیری بیاندیشد و اگر با افزایش قیمت های کارخانه ای موافق است، هرچه سریعتر مدارک و مستندات شرکت‌ها را دریافت کند.

 سردرگمی بازار و تولیدکنندگان و رکود شدید

پازوکی گفت: امروز همه از تولیدکننده، فروشنده و مشتریان و مصرف‌کنندگان سردرگم هستند؛ این در حالی است که رکود شدید بر بازار حاکم بوده و در بهترین حالت قسطی فروشی رواج دارد.

وی تصریح‌کرد: شاید یک راهکار این باشد که دولت حداقل برای 6 ماه مواد اولیه و ارز مورد نیاز تولیدکنندگان را با قیمت ثابت در اختیارشان قرار دهد و در مقابل از آنها بخواهد که در همین مدت حق افزایش قیمت ندارند و چنین چیزی عقلانی است.

رییس اتحادیه توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی تهران تاکید کرد: اگر دولت به چنین کاری تن دهد، کمک بزرگی به تولیدکننده، مصرف‌کننده و بازار خواهد بود.وی گفت: در غیر این صورت با افزایش قیمت‌ها، هر روز از میزان تقاضا کاسته خواهد شد و مگر چقدر می‌توان لوازم‌خانگی صادر کرد تا این نقیصه جبران شود؟‌ زیرا در سال‌های گذشته به طور متوسط سالیانه 200 تا 300 میلیون دلار صادرات داشته ایم و این نمی تواند جوابگور تولیدکنندگان باشد.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما