دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران:

جریمه چند شرکت لوازم خانگی در روزهای اخیر مربوط به سال 99 است

اقتصاد100- دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: جریمه چند شرکت لوازم خانگی در روزهای اخیر مربوط به سال 99 و به دلیل گرانفروشی بوده است.

جریمه چند شرکت لوازم خانگی در روزهای اخیر مربوط به سال 99 است

به گزارش  گروه لوازم خانگی ، عباس هاشمی امروز در نشست خبری افزود: اینکه گفته می‌شود این جرایم مربوط به شرکت‌هایی است که به‌تازگی افزایش قیمت داشته اند، درست نیست.

وی گفت: مشکلاتی در صنعت لوازم‌خانگی، کل صنعت و اقتصاد ایران وجود دارد، اما در تلاشیم آنها را با کمترین آسیب حل و فصل کنیم.

برپایه گزارش خبرنگار اقتصاد 100، در هفته‌های گذشته چند شرکت لوازم خانگی به صورت خودسرانه و بدون طی کردن روال سازمان حمایت و کسب اجازه از ستاد تنظیم بازار، نسبت به افزایش قیمت برخی محصولات خود اقدام کردند.

این در حالی است که هاشمی در نشست امروز با اشاره به اینکه جداول افزایش قیمت مواد اولیه از سوی این انجمن به وزارت صمت، سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار ارسال شده، اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد واحدها به دلیل شرایط سخت معیشتی، حقوق و دستمزدی بیش از آنچه برای سال جای مصوب شده بوده می‌پردازند و این موارد هیچ‌گاه از سوی سازمان حمایت مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی، شیوه  Cost Plus مورد استفاده از سوی سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این شیوه مشکلاتی به دنبال دارد که حتی به اطلاع وزیر صمت نیز رسیده و خواستار تغییر این شیوه شده است. همچنین جداول افزایش هزینه‌ها برای معاون وزیر، شخص وزیر و معاون اول رییس‌جمهوری ارسال شده است.

هاشمی بیان داشت: امروز با تورم بیش از 40 درصدی در اقتصاد، همچنین افزایش روزانه نرخ ارز، عدم اطمینان تولیدکنندگان از تداوم عرضه مواد اولیه مورد نیاز، مشکلات تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدها و عملکرد انقباضی بانک‌ها، همچنین تداوم تحریم ها مواجهیم، اما با وجود این شرایط وزارت صمت فعلا اجازه افزایش قیمت به واحدها نداده است.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما