تا سال 2027

ارزش بازار لوازم خانگی به 90میلیارد دلار می رسد

اقتصاد 100- تکناویو، کمپانی پیشرو در زمینه تحقیقات و مشاوره فناوری جهانی در تازه ترین گزارش خود، ارزش بازار لوازم خانگی جهانی از سال 2023 تا 2027 را به میزان 89.95 میلیارد دلار تخمین زده است.

ارزش بازار لوازم خانگی به 90میلیارد دلار می رسد

به گزارش گروه لوازم خانگی اقتصاد 100، این شرکت بازار را بر اساس لوازم (یخچال و فریزر، وسایل شستشو و خشک کن، وسایل گرمایشی و سرمایشی، و وسایل پخت و پز)، کانال توزیع (آفلاین و آنلاین) و جغرافیا(اروپا،  APEC، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، خاورمیانه و آفریقا) مورد بررسی قرار داده است.

در این گزارش پیش بینی شده است که بازار در طول این مدت با نرخ رشد مرکب سالانه(CAGR)، 4.9 درصد رشد کند. (نرخ رشد مرکب سالانه(CAGR) میزان رشد سرمایه، سرمایه گذار است که در اصطلاح به عنوان سود سالانه از آن یاد می شود).

رشد سهم یخچال و فریزر هوشمند در جهان

تکناویو "Technavio " همچنین پیش بینی کرده است که رشد سهم بازار یخچال و فریزر در طول دوره پیش بینی، بیشتر از سایر بخش ها خواهد بود. طبق این گزارش، توسعه بازار یخچال در این بازه زمانی، ناشی از افزایش استفاده از فناوری های گوناگون در تولید این محصول خواهد بود و استانداردهای زندگی مدرن مشتریان و سبک زندگی سریع آنها که بیشتر به دنبال محصولات غذایی ذخیره شده در یخچال هستند، عواملی است که نیاز به یخچال های هوشمند را افزایش می دهد.

این گزارش توزیع لوازم خانگی را از نظر جغرافیایی به APEC، اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و خاورمیانه و آفریقا تقسیم کرده و یادآور شده است که در این میان، منطقه APEC(سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک، یک گروه اقتصادی از کشورهای حاشیه اقیانوس آرام) حدود 51درصد از رشد بازار را از سال 2023 تا 2027 به خود اختصاص خواهد داد. 

دلایل گسترش بازار لوازم خانگی در جهان

  در این گزارش آمده است، افزایش جمعیت طبقه متوسط و افزایش درآمد مردم، که آنها را تشویق می کند تا بیشتر برای لوازم خانگی خرج کنند، عامل اصلی گسترش بازار در این منطقه است. علاوه بر این، توسعه شهرنشینی و تغییر سبک زندگی جمعیت محلی به گسترش بازار منطقه ای دامن می زند. ازسوی دیگر فناوری در حال توسعه سریع، بهبود کیفیت محصول و طراحی کاربرپسند را ضروری کرده است. در نتیجه، سیستم‌های اتوماسیون خانگی جمع و جور همه کاره با پلت‌فرم‌های نرم‌افزاری با کاربری آسان، رایج‌تر خواهند شد. همه این عوامل به گسترش بازار در طول دوره پیش بینی شده کمک خواهند کرد.

روندهای پیشرو تأثیرگذار بر بازار وسایل برقی هوشمند و متصل روندی در حال ظهور در بازار است. تمایل فزاینده مصرف‌کننده به ابزارهای هوشمند برای ساده‌سازی وظایف روزانه، عنصر مهمی است که پیش‌بینی می‌شود به چشم‌انداز رشد خوش‌بینانه بازار در طول دوره پیش‌بینی کمک کند. این صنعت علاوه بر این تحت تأثیر افزایش قدرت خرید مصرف‌کننده، محبوبیت آشپزخانه‌های مدولار و تغییر در الگوهای غذا خوردن و ... قرار دارد.

عوامل موثر بر قیمت لوازم خانگی

قیمت های بازار لوازم خانگی تحت تاثیر عوامل مختلفی ازجمله هزینه نیروی کار، مواد اولیه، هزینه توزیع و بازاریابی قرار دارد و تولیدکنندگان هم  باید محصولات خود را با جدیدترین فناوری ها ارتقا دهند چراکه مشتریان به دنبال چنین محصولاتی هستند.

قیمت مواد اولیه یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت لوازم خانگی است زیرا بلافاصله بر قیمت تمام شده محصول نهایی تأثیر می گذارد و می تواند حاشیه سود تولیدکننده را کاهش دهد. هزینه حمل و نقل مواد خام و کالاهای نهایی نیز تحت تأثیر تغییرات قیمت نفت قرار دارد بنابراین، نوسانات قیمت ها ممکن است رشد بازار را در دوره پیش بینی (از سال 2023 تا 2027)مختل کند.

تکناویو Technavio یک شرکت پیشرو در زمینه تحقیقات و مشاوره فناوری جهانی است که تحقیقات و تجزیه و تحلیل آنها بر روندهای بازارهای نوظهور تمرکز دارد و بینش های عملی را برای کمک به کسب و کارها در شناسایی فرصت های بازار و توسعه استراتژی های مؤثر برای بهینه سازی موقعیت های خود در بازار ارائه می دهد. انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما