رنج روور برقی در سرمای قطب شمال
اقتصاد100- رنج روور برقی با عبور موفق از آزمایشهای زمستانی سخت در دمای زیر صفر سوئد، عملکرد برتر خود را با فناوری پیشرفته ThermAssist و رانندگی تکپداله در شرایط یخبندان و لغزنده به نمایش گذاشت.

رنجروور برقی موفق شد فصل دوم آزمایشهای زمستانی خود را در سرمای طاقتفرسای منطقهی آرِپلوق سوئد با موفقیت به اتمام برساند. این خودرو توانست قابلیتهای خود را در دماهای زیر صفر و سطوح یخی به نمایش بگذارد، که این موضوع برای یک شاسیبلند لوکس و برقی بسیار حائز اهمیت است.
فناوری پیشرفته حرارتی ThermAssist
یکی از اهداف اصلی این آزمایشها، بررسی عملکرد سامانهی مدیریت حرارتی پیشرفتهی ThermAssist بود. این فناوری برای ایجاد کارایی بیشتر طراحی شده است و به کمک آن میزان مصرف انرژی برای گرمایش خودرو تا ۴۰ درصد کاهش مییابد. این تکنولوژی نوآورانه، از گرمای بازیافتی برای گرم کردن فضای داخل کابین و پیشرانه بهره میبرد و حتی در دماهای بسیار پایین همچون منفی ۱۰ درجهی سانتیگراد به خوبی عمل میکند.
قابلیت رانندگی تکپداله در شرایط لغزنده
در این آزمایشها، سیستم رانندگی تکپدالهی رنجروور برقی نیز تحت ارزیابی قرار گرفت. این سیستم با کنترل کامل سرعت فقط از طریق فشردن و رها کردن پدال گاز، عملکرد بینظیری را در شرایط یخی و لغزنده ارائه داد. همچنین، این سامانه به راننده امکان توقف کامل را داده و با تکنولوژی Hill Hold حرکت در سطوح شیبدار را بدون نیاز به ترمز تسهیل میکند. نتایج این ارزیابیها نشان داد که این قابلیتها میتوانند پایداری و امنیت بیشتری در شرایط سخت جادهای فراهم کنند.
حفظ تواناییهای آفرود
یکی از مزیتهای اصلی رنجروور برقی، حفظ قابلیتهای آفرود بینظیر آن است. این خودرو مجهز به سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم است که متناسب با وزن خاص خودروهای برقی، بهینهسازی شده است. همچنین، فناوری Intelligent Driveline Dynamics در سیستم چهارچرخمحرک این خودرو تعبیه شده که میتواند گشتاور را تنها در ۵۰ میلیثانیه به چرخهای عقب منتقل کند. این ویژگیها سبب میشوند که رنجروور برقی همچنان در زمینهی آفرود یکی از برترینها باشد.
باتری قدرتمند ۸۰۰ ولتی
قلب تپندهی این شاسیبلند لوکس، باتری ۸۰۰ ولتی جدید آن است که توسط گروه JLR طراحی و تولید شده است. این باتری با ظرفیت ۱۱۷ کیلوواتساعت و ساختار دو لایهی ۳۴۴ سلولی، دستاوردی بزرگ در حوزه چگالی انرژی، برد مسافتی و شارژ سریع محسوب میشود. وجود چنین باتری پیشرفتهای، تواناییهای رنجروور برقی را برای پیمودن مسافتهای طولانی و مقابله با چالشهای سخت جادهای تضمین میکند.
آزمایشهای آینده
پیش از شروع رسمی پیشفروش، کارشناسان برنامهریزی کردهاند تا رنجروور برقی را برای ۷۲٬۴۲۰ کیلومتر دیگر در مسیرهای سختگیرانه آزمایش کنند. این روند تضمینی برای مشتریان خواهد بود که این خودرو تحت شرایط دشوار آزمایش شده و توانایی ارائه عملکردی قابل اعتماد در هر شرایط جغرافیایی و آبوهوایی را دارد.
منبع:زومیت