فوجی‌فیلم از دوربین مدیوم فرمت GFX100 II رونمایی کرد: کوچک‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر از مدل قبلی

اقتصاد ۱۰۰ - دوربین بدون آینه جدید فوجی‌فیلم GFX100 II با ابعادی کوچک‌تر از نسل قبلی خود و قابلیت‌هایی همچون فوکوس خودکار سریع‌تر معرفی شد.

فوجی‌فیلم از دوربین مدیوم فرمت GFX100 II رونمایی کرد: کوچک‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر از مدل قبلی

به گزارش گروه دانش و فناوری، دوربین بدون آینه جدید فوجی‌فیلم GFX100 II با ابعادی کوچک‌تر از نسل قبلی خود و قابلیت‌هایی همچون فوکوس خودکار سریع‌تر با قیمت ۷۴۹۹ دلار معرفی شد تا حدود ۲۵۰۰ دلار ارزان‌تر از نسل قبل باشد.

رزولوشن تصویر دوربین جدید مشابه نسل قبلی است ولی طراحی و ابعادی کوچک‌تر دارد. با وجودی که قیمت دوربین و لنز همچنان در بازار بالا می‌رود، اما ظاهراً آخرین پرچمدار بدون آینه مدیوم فرمت فوجی‌فیلم با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید، با قیمتی بسیار کمتر نسبت به مدل قبلی خود عرضه می‌شود.

فوجی فیلم دوربین جدید GFX100 II خود را در جریان رویداد X Summit استکهلم سوئد معرفی کرد. این دوربین علاوه بر سنسور جدید، قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص سوژه دارد و می‌تواند ویدیو با کیفیت 4K بگیرد. همانطور که گفته شد قیمت دوربین جدید ۷۴۹۹ دلار خواهد بود. این دوربین در پاییز سال جاری و در واقع با قیمتی حدود ۲۵۰۰ دلار کمتر از GFX100 به بازار عرضه می‌شود.

مشخصات دوربین مدیوم فرمت جدید فوجی فیلم GFX100 II

دوربین جدید مدیوم فرمت GFX100 II فوجی‌فیلم مجهز به یک لنز جدید ۵۵ میلی‌متری f/1.7 R WR (معادل ۴۴ میلی‌متری در فول فریم) و یک جفت لنز ۳۰ میلی‌متری و ۱۱۰ میلی‌متری (به ترتیب ۳۹۹۹ دلار و ۳۴۹۹ دلار) است و قرار است پاییز امسال به بازار عرضه شود.

گفتنی است دوربین GFX100 II نسبت به GFX100 دکمه‌های بیشتری دارد و از ابعاد کوچک‌تری نیز برخوردار است. در نگاه اول، GFX100 II شباهت زیادی به مدل ارزان قیمت GFX100S دارد. اما این دوربین جدید دارای بدنه کوتاه‌تر و استانداردتری است که باعث می‌شود کوچک‌تر و سبک‌تر از نسل قبلی باشد.

گفتنی است حسگر ۴۳.۸ در ۳۲.۹ میلی‌متری GFX100 II که ۱.۷ برابر سطح بیشتری نسبت به فول فریم ۳۵ میلی‌متری دارد، همان وضوح ۱۰۲ مگاپیکسلی را حفظ می‌کند. البته محدوده ISO آن به محدوده ۸۰ تا ۱۲۸۰۰ رسیده است. محدوده ISO دستگاه قبلی ۱۰۰ تا ۱۲۸۰۰ بود. این دستگاه می‌تواند تصویربرداری 4K با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه را به انجام برساند که دو برابر فریم ریت دوربین نسل قبلی همین سری است.

از نظر سرعت، دوربین GFX100 II نسل پنجم پردازنده X-Processor را از دوربین‌های X-H2S و X-H2 فوجی‌فیلم وام گرفته است. دوربین جدید قابلیت ردیابی سوژه را در حالت فیلمبرداری دارد. همچنین گفتنی است که دوربین جدید مانند دوربین‌های GFX100 و GFX50S مجهز به منظره‌یاب است.

دوربین GFX100 که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، توجه کاربران را به خود جلب کرد. حالا به‌نظر می‌رسد که این نسل جدید با قیمت مناسب‌تر ممکن است بتواند فروش خوبی را برای خود رقم بزند.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما