طلا در بالاترین سطوح + تحلیل تکنیکال طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا در جلسه‌ی معاملاتی روز گذشته شتاب صعودی داشت و به بالاترین سطح هفتگی یعنی بالای 2050 دلار رسید.

طلا در بالاترین سطوح + تحلیل تکنیکال طلا

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» طلا در جلسه‌ی معاملاتی روز جمعه، شتاب صعودی داشت و به بالاترین سطح هفتگی یعنی بالای 2050 دلار رسید.

آنچه مسلم است تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی و عقب‌نشینی بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده به دنبال داده‌های تورم تولیدکننده، پیش از پایان هفته، طلا XAU/USD را تقویت کرد.

قیمت طلا (XAU/USD) بر اساس بهبود روز گذشته از پایین‌ترین سطح یک ماهه، در حدود منطقه 2013 دلار، که میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) را منعکس می‌کند، در روز جمعه، برای دومین روز متوالی،  کشش مثبت را به دست می‌آورد.

گفتنی است این فلز گرانبها همچنان که به دلیل افزایش تقاضا در سایه‌ی تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه سود می‌برد، صعود روزانه‌ی خود را در اوایل نشست اروپایی ادامه می‌دهد. با این حال، این فلز گرانبها از یک سو، زیر مرز 2,040 الی 2,042 دلار باقی می‌ماند و از سوی دیگر، به دلیل عدم اطمینان در مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، احتیاط را برای گاوها تضمین می‌کند.

در چشم‌انداز داده‌ها، ارقام تورم مصرف کننده که ایالات متحده در روز پنج‌شنبه منتشر کرد، همراه با اظهارات تندروانه‌ی مقامات فدرال رزرو، سرمایه‌گذاران را مجبور کرد که از میزان شرط‌بندی‌های خود مبنی بر کاهش سیاست تهاجمی‌تر بکاهند. این امر به‌عنوان بادی برای بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده و دلار آمریکا (USD) عمل می‌کند که ممکن است منجر به محدودیت رشد قیمت برای طلای بدون بازده شود.

در عین حال، بازارها همچنان با احتمال بیشتری برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس قیمت‌گذاری می کنند. به علاوه، شاخص قیمت تولید کننده ایالات متحده (PPI) و سخنرانی نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس به منظور حصول به انگیزه‌های معاملاتی کوتاه‌مدت در کانون توجه معامله‌گران خواهد بود.

از منظر تکنیکال، جهش یک شبه از SMA-50 روزه و حرکت صعودی بعدی و همچنین نوسانگرهای مثبت در نمودار روزانه به نفع معامله‌گران صعودی است. با این حال، همچنان عاقلانه است که قبل از موقعیت‌یابی برای سودهای بیشتر، منتظر یک قدرت پایدار فراتر از منطقه عرضه 2040 الی 2042 دلار باشیم.

پس از آن، قیمت طلا ممکن است حرکت به سوی سقف قیمت نوسانی جمعه گذشته، در حدود منطقه 2,064 دلار را در مسیر رسیدن به منطقه 2,077 دلار تسریع بخشد. البته برخی از خریدهای متعاقب، نه‌تنها هر گونه چشم‌انداز منفی کوتاه‌مدت را نفی می‌کند، بلکه مسیر حرکت به سمت بازپس‌گیری رقم گرد 2100 دلاری را نیز هموار خواهد کرد. 

از طرف دیگر، اکنون به نظر می‌رسد که منطقه 2022 دلاری، قبل از پایین‌ترین سطح چند هفته‌ای، در حدود منطقه 2013 دلاری یا SMA 50 روزه آزمایش‌شده در روز پنج‌شنبه، از روند نزولی فوری محافظت می‌کند. بدیهی است که شکست متقاعد‌کننده به زیر دومی به عنوان یک محرک جدید برای معامله‌گران نزولی تلقی می‌شود و قیمت طلا را به مرز 2000 دلار می‌کشاند.

گذشته از آن، سیر نزولی می‌تواند به سمت کف قیمت نوسانی دسامبر، به حوالی منطقه 1973 دلاری کاهش یابد. البته پیش از آن که طلا XAU/USD در نهایت به تلاقی 1965-1963 دلاری برسد که شامل SMAهای 100 و 200 روزه است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما