سرمایه گذاری طلا در بورس جهانی چگونه است ؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: سرمایه‌گذاری در طلا از طریق بورس جهانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم امکان‌پذیر است.

سرمایه گذاری طلا در بورس جهانی چگونه است ؟

 در ادامه، نحوه سرمایه‌گذاری در طلا در بورس جهانی را توضیح می‌دهیم:

صندوق سرمایه گذاری طلای جهانی

دیگر روش سرمایه ‌گذاری در طلای جهانی استفاده از صندوق‌های ETF طلا است که در بورس کشورهای خارجی ارائه می‌شود. صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا که در سطح بازارهای مالی جهان با نام Gold Funds شناخته می‌شوند، یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و قابل معامله در بورس کالا به‌شمار می‌آیند. در واقع، مخفف ETF نیز به همین قابل معامله بودن در بورس اشاره دارد.

صندوق‌های طلا ابزار نسبتا جدیدی هستند که امکان سرمایه‌گذاری غیرفیزیکی طلا را به سرمایه‌گذار می‌دهند. از مزایای سرمایه‌گذاری روی این صندوق‌ها این است که سرمایه‌گذاری به‌صورت غیرمستقیم و از طریق یک سبدگردان حرفه‌ای انجام می‌شود تا حتی‌المقدور، ارزش دارایی‌ها از نوسانات ناگهانی سرمایه‌گذاری در امان باشد. این مزیت زمانی پررنگ‌تر خواهد شد که بدانیم در مقابل، سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس نیاز به دانش و درک پیچیدگی‌های زیادی برای سرمایه‌گذار خواهد داشت. مزایای سرمایه‌گذاری در طلا از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری به طور خلاصه عبارت‌اند از:

کسر کارمزد کم

ریسک کم

نقدشوندگی بالا

امکان معامله سریع در بورس

نگهداری آسان

صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلای جهانی

معامله طلای جهانی در بازار‌های معاملات آتی

یکی دیگر از راه‌های سرمایه‌ گذاری طلای جهانی، ورود به معاملات آتی یا فیوچر است. معاملات آنلاین طلای جهانی از طریق بازار معاملات آتی، نیاز به خرید حداقل یک مقدار خاص طلا بر اساس قراردادهای آتی موجود دارد. برای مثال هر قرارداد آتی طلا می‌تواند ۱۰۰ اونس طلا را شامل شود. در این حالت ارزش کل هر قرارداد آتی برابر با ۱۰۰ اونس ضرب در قیمت طلا در هر اونس خواهد بود. 

قراردادهای آتی به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا از اهرم مالی استفاده کنند. لذا سرمایه‌گذار فقط بخش کوچکی از پول مورد نیاز برای خرید طلا را پرداخت می‌کند. 

از مزایای سرمایه گذاری طلای جهانی با قراردادهای آتی می‌توان به قیمت‌گذاری مرتب و متعادل بازار، استفاده از اهرم معاملاتی در صورت کسب سودآوری بدون خروج ارز از بازار و رفع مشکلات و نگرانی‌های خرید فیزیکی طلا اشاره کرد.

خرید سهام شرکت‌های معدنی طلا

سرمایه‌گذاران می‌توانند سهام شرکت‌هایی که در استخراج و فرآوری طلا فعالیت می‌کنند، از طریق بورس جهانی خریداری کنند و با رشد شرکت‌ها در سود سهام آن‌ها شریک شوند.

خرید و فروش اوراق قرضه طلای جهانی

برخی از کشورها اوراق قرضه طلایی (Gold Bonds) را صادر می‌کنند که افراد می‌توانند آن را خریداری کنند. این اوراق به صورت معمول با درآمد ثابت یا درصدی از ارزش طلای ذخیره شده به سرمایه‌گذاران باز می‌گردد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما