چطور ساعت سیتیزن اصل را تشخیص دهیم؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: سیتیزن برند ژاپنی ساعت سازی است که همواره به خاطر مدل‌های زیبا و باکیفیت توانسته نظر مثبت خریداران و کارشناسان را به خود جلب کند.

چطور ساعت سیتیزن اصل را تشخیص دهیم؟

​تاریخچه‌ی کوتاهی از برند سیتیزن

ماجرای برند سیتیزن به زمانی باز می‌گردد که جواهرسازی ژاپنی به نام مازاکی ساعتی را برای فرماندار توکیو ارسال می‌کند. این ساعت در بین اولین نمونه‌هایی قرار داشت که او با استفاده از مهندسی معکوس از روی مدل‌های اروپایی ساخته بود. فرماندار که تحت تأثیر کیفیت این محصول قرار گرفته بود نام آن را شیمین قرار دارد که ترجمه آن به انگلیسی سیتیزن نام دارد.

ساعت سیتیزن

در حال حاضر سیتیزن یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ساعت در دنیا محسوب شده و همواره با نوآوری‌ها و تکنولوژی‌های خاص خود تلاش کرده تا امکانات جذابی را به ساعت‌های مچی اضافه کند.

راهنمای خرید ساعت سیتیزن: چرا به سراغ این برند برویم؟

یکی از مهم‌ترین پرسش‌های مشتریان این است که اصلاً چرا باید ساعت‌های سیتیزن را خریداری کنیم؟ با توجه به این موضوع در این بخش از راهنمای خرید ساعت سیتیزن به معرفی قابلیت‌های ویژه‌ی مدل‌های این برند می‌پردازیم:

طراحی و استایل منحصربه‌فرد

ساعت‌های برند سیتیزن طراحی و استایل منحصربه‌فردی دارند و سبک‌های مختلف کلاسیک، مدرن و اسپرت را در برمی‌گیرند. در حقیقت تنوع طراحی مدل‌های این ساعت در کنار بندهای چرمی و فلزی که زیبایی خاص خود را دارند می‌تواند انواع گوناگونی از سلیقه‌ها را پوشش دهد.

ساعت سیتیزن

کیفیت بالای ساخت

این برند ژاپنی شهرت بالایی در زمینه‌ی تولید ساعت‌هایی با بالاترین کیفیت دارد و همواره از بهترین مواد ممکن برای ساخت مدل‌های گوناگون خود استفاده می‌کند؛ بنابراین با خرید آن‌ها صاحب ساعتی می‌شوید که تا سال‌ها بدون مشکل خاصی کار می‌کند و از دقت بالایی هم برخوردار است.

فناوری اکو درایو

تعدادی از مدل‌های این برند مجهز به فناوری اکو درایو هستند که از نور خورشید و محیط برای شارژ باتری استفاده می‌کند؛ در نتیجه دیگر نیازی نیست که باتری ساعت خود را به صورت مکرر تعویض کنید. با این کار تا حدودی در هزینه‌های بعدی شما صرفه‌جویی شده و در عین حال طبیعت هم از مزایای این تصمیم بهره‌مند می‌شود.

دقت فراوان در زمان سنجی

از دیگر دلایل مهمی که در راهنمای خرید ساعت سیتیزن به آن اشاره می‌کنیم، دقت زمان سنجی بالای محصولات این برند است. سیتیزن از تکنولوژی پیشرفته‌ای برای این کار استفاده می‌کند تا مدل‌های مختلف با توجه به مکانیسم کارکردی که دارند زمان را به شکلی کاملاً دقیق نمایش دهند.

جالب است بدانید که ساعت‌های تولیدی این برند در مجموع در سه دسته‌ی کلی به شرح زیر قرار دارند:

مدل‌های اکودرایو (شارژ نوری)

تمرکز اصلی این شرکت ساخت ساعت‌های اکودرایو است که در آن با استفاده از پنل نوری به کار رفته در صفحه، انرژی نوری به الکتریکی تبدیل شده و بعد از انتقال به باتری داخلی منجر به شارژ آن می‌شود؛ بنابراین ساعت‌هایی که در این دسته‌بندی قرار دارند می‌توانند بدون نیاز به تعویض باتری از طریق قرارگرفتن در زیر نور حداقل به مدت ۶ ماه در تاریکی مطلق کار کنند بدون اینکه اختلالی در عملکرد آن‌ها ایجاد شود.

مدل‌های باتری‌خور (کوارتزی)

مدل‌های موجود در این بخش از دسته ساعت‌های اقتصادی این برند هستند که با باتری کار می‌کنند.

مدل‌های اتوماتیک (مکانیکی)

ساعت‌های این دسته از مدل‌های میان‌رده برند سیتیزن هستند که در مقایسه با دسته‌بندی قبلی کیفیت بالاتری دارند. مکانیسم عملکرد در این مدل‌ها وابسته به یک وزنه فلزی است که به موتور متصل بوده و با تکان‌های دست حرکت کرده و منجر به جمع شدن فنر و در نهایت تأمین انرژی مورد نیاز ساعت می‌شود.

استعلام مدل در سایت اصلی سیتیزن

تطبیق دادن شماره بدنه دفترچه با سریال پشت ساعت

بررسی وجود دفترچه گارانتی

توجه به لوگو CITIZEN

خرید از مراکز معتبر

۱. استعلام مدل در سایت اصلی سیتیزن

از آنجایی که مدل‌های تقلبی زیادی از این برند در بازار موجود هستند می‌توانید به سایت اصلی سیتیزن مراجعه کرده و مدل ساعت مورد نظر خود را در کادر جستجو وارد کنید. در صورتی که با نتایج مشابهی روبه‌رو شدید احتمالاً مدل اصلی است.

۲. بررسی شماره بدنه دفترچه با سریال پشت ساعت

یکی از موارد مهمی که بعد از مطالعه‌ی راهنمای خرید ساعت سیتیزن اصل باید در نظر بگیرید مطابقت شماره بدنه درج شده در دفترچه با شماره سریالی است که در قاب پشتی مدل وجود دارد. هرگونه ناهماهنگی می‌تواند نشان‌دهنده تقلبی بودن مدل مورد نظر شما باشد.

۳. بررسی وجود دفترچه گارانتی

همه‌ی ساعت‌های سیتیزن اصل دارای یک دفترچه گارانتی هستند که در آن شماره بدنه، سریال، مدل، تاریخ خرید و مهر فروشگاه درج شده است. به‌علاوه انواع مدل‌های اکو درایو هم یک کارت مخصوص خدمات جهانی دارند که باید حتما در زمان خرید ساعت سیتیزن به آن توجه کنید.

۴. توجه به لوگو CITIZEN

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌تواند در راهنمای خرید ساعت سیتیزن اصل کمک کننده باشد، توجه به لوگوی این برند است که روی  صفحه، پشت قاب و بند ساعت درج شده است. شما باید فونت این لوگو را با لوگوی اصلی تطبیق دهید؛ چرا که در مدل‌های فیک این لوگو در کنار فونت متفاوت، کیفیت بسیار پایینی هم دارد.

۵. خرید از مراکز معتبر

اگر همچنان بابت خرید نمونه‌ی فیک نگران هستید در این بخش از راهنمای خرید ساعت سیتیزن به شما توصیه می‌کنیم که مدل دلخواه خود را از مراکز معتبری همچون الیت آنلاین که سابقه‌ی درخشانی در این زمینه دارد، انتخاب کنید.

راهنمای خرید ساعت سیتیزن: انتخاب سبک و طرح مناسب

اگر می‌خواهید بدانید کدام سبک و طرح برای شما مناسب‌تر است، حتماً این بخش از راهنمای خرید ساعت سیتیزن را مطالعه کنید. برای این منظور می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:

کاربرد مورد نظر

پیش از هرچیز هدف خود از خرید ساعت و محلی را که می‌خواهید از آن استفاده کنید در نظر بگیرید. ساعت انتخابی باید با کاربرد موردنظر شما همخوانی داشته باشد. برای مثال برای کاربردهای روزمره می‌توانید به سراغ مدلی با طراحی ساده و شیک رفته و برای فعالیت‌های ورزشی هم ساعتی با طراحی اسپرت را انتخاب کنید.

توجه به سلیقه شخصی

یکی دیگر از موارد مهمی که باید در نظر بگیرید شناخت سلیقه‌ی شخصی و توجه به آن است.

تطابق با استایل و لباس

در این بخش از راهنمای خرید ساعت سیتیزن به اهمیت تطابق ساعت خریداری شده با استایل و ظاهر اشاره می‌کنیم. برای مثال اگر استایل شما به رنگ خاکستری است می‌توانید به سراغ مدلی با بند نقره‌ای بروید تا هماهنگی بیشتری در ظاهر خود ایجاد کنید.

میزان خوانایی صفحه

حتماً به اندازه صفحه ساعت توجه کنید؛ چرا که انواع صفحات بزرگ خوانایی بیشتری دارند در حالی که مدل‌های کوچک زیبایی بیشتری دارد و برای استفاده روزمره مناسب هستند. البته همه‌ی این موارد باز هم به سلیقه‌ی شما بستگی دارد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما