همه آنچه باید درباره ساعت سیتیزن بدانید

سیتیزن یکی از بزگترین ترین تولیدکنندگان ساعت در جهان است. این برند تمام اجزای ساعت هایش را در ژاپن تولید می کند. برخلاف آنچه ممکن است برخی تصور کنند، همه قطعات این ساعت ها در داخل شرکت تولید می شوند. از جمله مدارها، تراشه های الکترونیکی، تا قطعات مکانیکی. و هیچگونه امکان تولید در خارج از کشور خود را ندارند.

همه آنچه باید درباره ساعت سیتیزن بدانید

ساعت سیتیزن ساخت کجاست؟

مارک سیتیزن توانسته با تولیدات منحصر به فرد و به کار گیری تکنولوژی های خاص در کشور ژاپن با بزرگترین برند های ساعت سوئیسی رقابت کند.

تاریخچه برند ساعت سیتیزن

برند سیتیزن شعار “اکنون بهتر شروع می شود” در جستجوی اهداف خود و دستیابی به آنهاست که قصد دارد زندگی را بهتر کند. سابقه درخشان این شرکت ژاپنی در زمینه ی اولین ساعت های جهان شامل نوآوری های جذاب است.

موفقیت اصلی این برند ایجاد یک فناوری انقلابی یعنی موتور اکو درایو (Eco-Drive است. ساعت مچی های با تکنولوژی اکو درایو نیاز به تعویض باتری را از بین برد. این ویژگی به افراد بیشتری امکان می دهد که از ساعتهای ساخت این برند لذت ببرند. در ادامه ی مقاله در مورد این تکنولوژی صحبت خواهیم کرد.

مارک سیتیزن از سال ۱۹۱۸ تا ۲۰۰۸

داستان از سال ۱۹۱۸ آغاز می شود، زمانی که موسسه تحقیقات ساعت شوکوشا (Shokosha) تأسیس شد. اولین ساعت جیبی، در سال ۱۹۲۴ با نام سیتی زن تکمیل شد. در سال ۱۹۳۰ شرکت ساعت سازی سیتی زن تأسیس شد و در سال ۱۹۳۱ اولین ساعت مچی را تکمیل کرد. به زودی، شرکت سیتیزن به یک تولید کننده عمده ساعت تبدیل شد و شروع به تولید انبوه کرد.

با ورود رئیس جدید شرکت، Eiichi Yamada، عصر جدیدی برای ساعت های سیتی زن آغاز شد. شرکت بازرگانی سیتیزن در این دوران تأسیس شد. که این برند را در سراسر جهان به بازار عرضه می کرد. چند سال بعد قرارداد صادرات و واردات با شرکت آمریکایی بولوا (Bulova) منعقد شد.

در سال ۱۹۶۲ باریک ترین ساعت مچی با موتوری به نازکی ۲.۷۵ میلی متر ساخته شد. در سال ۱۹۶۶ اولین ساعت الکترونیکی ساخت ژاپن “X-8” معرفی شد.

در سال ۱۹۷۶ اولین ساعت کوارتز آنالوگ جهان با شارژ نوری به نام “CRYSTRON SOLAR CELL” معرفی شد. طی سالیان بعد همچنان سیتیزن به تولید ساعت مچی های نوآورانه پرداخت.

تقریبا هرساله سیتیزن ساعت های با عملکرد های جدید که در جهان اولین است، تولید می کند که در این مقاله به چند مورد از مهم ترین های این ساعت ها و همچنین مهم ترین اتفاقات اشاره کردیم.

از مهم ترین تکنولوژی‌های ساعت مچی‌های سیتی زن، ساعت های مجهز به تکنولوژی اکو درایو است که توسط نور، انرژی خود را تأمین می کنند.

در سال ۲۰۰۸ ستیزن شرکت ساعت بولوا (Bulova) را خریداری کرد. همچنین در سالهای اخیر فردریک کنستانت (Frederique Constant) به برند فرعی مارک سیتیزن تبدیل شد. در طول این سال ها نیز این برند از نوآوری هایش در ساخت ساعت مچی دست نکشیده است.

حال در ادامه به تکنولوژی و ویژگی های ساعت مچی‌های مارک سیتیزن بیش‌تر اشاره می‌کنیم.

تکنولوژی‌های برند ساعت سیتیزن

سیتیزن تاکنون بسیاری از اولین ها و بهترین های جهان را تولید کرده است و قصد دارد به عنوان تولید کننده ساعت هایی که مردم در همه جا دوستش دارند، همیشه بهتر و بهتر عمل کند. در این قسمت تکنولوژی های جذاب به کار رفته در ساعت مچی های سیتی زن را بررسی میکنیم.

تکنولوژی اکو درایو (Eco-Drive) سیتیزن

سیتیزن با شروع به تولید ساعت مچی هایی که از یک منبع انرژی کاملاً جدید یعنی نور استفاده می کنند، به چالش های محیط زیست پاسخ داد. در سال ۱۹۷۶، اولین ساعت مجهز به شارژ نوری جهان را ایجاد کرد. این فناوری سازگار با محیط زیست، اکودرایو (Eco-Drive) نامگذاری شد. این مدل ساعت هر نوع نوری را به انرژی برای شارژ ساعت تبدیل می کند. اکو درایو نیاز به تعویض باتری ساعت را حذف کرد. امروزه این فناوری، ضربان قلب بیشتر ساعت مچی های سیتیزن است که به طور معنی داری زمان را مشخص می کند و راه را برای یک جهان بهتر باز می کند.

تکنولوژی زمان سنجی اتمی (Atomic Timekeeping) سیتیزن

ساعت های سیتی زن به دقت بسیار بالا مشهورند و در این زمینه جزو اولین ها محسوب می شوند. مثلا ساعت های A-T سیتیزن به شدت دقیق هستند! ساعت هایی با خطای یک ثانیه در طول ۱۰۰۰۰۰ سال!

تکنولوژی موج ماهواره (Satellite Wave) سیتیزن

ساعت مچی های دارای این تکنولوژی دقیق ترین زمانی را که در هر ساعت معمولی پیدا خواهید کرد، تضمین می کنند. چه در صحرا حرکت کنید، چه در اقیانوس ها سفر کنید یا از کوهی برفی بالا بروید، هرگز نیازی به نگرانی در مورد داشتن زمان درست  ندارید.

تکنولوژی سوپر تیتانیوم (Super Titanium) سیتیزن

تیتانیوم ماده ای است باورنکردنی و سبک که به نور خورشید، آب شور و… واکنش نشان نمی دهد، این ماده واکنش آلرژیک فلز را کاهش می دهد و در برابر خوردگی مقاوم است. در سال ۱۹۷۰، سیتیزن اولین ساعت جهان را با استفاده از تیتانیوم جامد راه اندازی کرد: X-8 Chronometer.

درباره کالکشن پرومستر (Promaster) برند سیتی زن

پرومستر مجموعه ساعت مچی های ورزشی حرفه ای سیتیزن است که جذابیت ماجراجویی روزمره را دارد. با نگاه به گذشته، سیتیزن در تاریخ غنی خود نوآوری در وقت سنجی را منعکس می کند. پرومستر همیشه از ماجراهای بزرگ الهام گرفته است، با بالاترین سطح عملکرد و استقامت! هرچه زمان به جلو می رود، سیتی زن به سنت خود در زمینه نوآوری جسورانه ادامه می دهد.

سیتیزن پرومستر سی – Promaster Sea

عمیق تر برو! این ساعت مچی ها با ارزش های عملکردی، دوام و ایمنی مطابقت دارند.

عملکرد ساعت مچی Promaster Dive تا عمق ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ متر در آب است! در مدل هایی از سیتیزن با فشار دادن همزمان دکمه ها در ساعت های ۲ و ۴ ساعت به حالت غواصی در می آید، در این حالت همه عملکردها به جز نمایش زمان متوقف می شوند.

این ساعت مچی ها با فناوری اکو درایو هرگز به باتری احتیاج ندارد!

سیتی زن پرومستر ایر – Promaster Air

با این ساعت مچی های خلبانی سیتیزن که برای استفاده حرفه ای مجهز شده اند، به ارتفاع جدیدی صعود کنید. این نوع ساعت مچی های جذاب دارای ویژگی هایی مثل کرونوگراف برای اندازه گیری صدم ثانیه، زمان جهانی، هشدار دهنده، تقویم و… هستند.

سیتیزن پرومستر لند – Promaster Land

تندتر و بالاتر بروید! این نوع ساعت مچی ها که خیلی مقاوم و محکم هستند، به صورت حرفه ای برای ماجرا جویی های با سرعت بالا با تمام ابزار ها برای سخت ترین و دشوار ترین قسمت های زمین طراحی شده اند.

حقایقی در مورد برند سیتی زن که شاید از آنها اطلاع نداشته باشید!

همان طور که می دانید برند سیتیزن از موفق ترین برند هاست. حقایقی راجع به این برند، از قدمت برند تا اولین بودن در بسیاری از تکنولوژی ها وجود دارد که دانستن آن برایتان جالب خواهد بود!

۱. سیتیزن در سال ۲۰۱۸ صدساله شده است!

این ممکن است برای اکثر خوانندگان عادی خبر چندان مهمی نباشد. ما در مورد محصولات جشن صدمین سالگرد مانند F990 100th Anniversary Satellite Wave صحبت کرده ایم، یا Citizen Caliber 0100 که در سال ۲۰۱۸ به عنوان دقیق ترین ساعت کوارتز (+/- ۱ ثانیه در سال) اعلام شد. البته در ۲۰۱۹ این ساعت به صورت تجاری در دسترس قرار گرفت.

۲. تقریبا همه چیز برند سیتیزن در ژاپن ساخته می‌شود!

مارک سیتیزن یکی از بهترین برندهای ساعت ژاپنی است. سیتی زن تمام اجزا را در ژاپن تولید می کند. همه قطعات در داخل شرکت تولید می شوند، البته نه همیشه! در بعضی موارد کشورهای دیگرهم هستند. به طور مثال موتورهای مورد استفاده در بعضی از ساعتهای Campagnola که توسط La Joux Perre، شرکتی که سیتیزن مالک آن است با همکاری سوئیس انجام می شود. آنها حتی ماشین هایی میسازند که قطعات را میسازد.

۳ـ خط مونتاژ خودکار آنها قاتل صنعت سوئیس در اواخر دهه ۱۹۷۰ بود.

یکی از خطوط تولید خودکار آنها که برای تولید انبوه موتورهای کوارتز از اواخر دهه ۱۹۷۰ آغاز به کار کرد، امروزه همچنان مورد استفاده است که به روز شده و ظرفیت آن بالا رفته است.

این خط در کارخانه لیدا (Lida) در حال حاضر قادر به ایجاد یک موتورکوارتز کامل در هر ثانیه است. یعنی ۳۰ میلیون در سال، اگر به طور مداوم در طول سال استفاده شود! آنها حداقل ۱۰ مورد از این خط های تولید را دارند. خط تولیدی که درسیتیزن به عنوان خط AT-3 شناخته می شود، تقریباً به طور کامل خودکار است و فقط در صورت بروز مشکل به مداخله انسان نیاز دارد.

۴. ساعت های شیک و گران و سطح بالا توسط Meisters و Super Meisters سرهم بندی می شوند.

اگرچه آنها خط تولید انبوه فوق العاده ای دارند، اما ساعت های شیک و سطح بالا توسط یک ساعت ساز مونتاژ می شوند، که سیتی زن آنها را Meisters و Super Meisters می نامد. برای واجد شرایط بودن به عنوان Super Meister، ساعت ساز باید حداقل ۳۰ سال تجربه در تولید سیتیزن داشته باشد!

 5. سیتیزن فوق العاده بر شارژ خورشیدی و دقت بالا تمرکز دارد.

در این مقاله به تفصیل راجع به تکنولوژی اکو درایور صحبت کردیم. تعداد زیادی از ساعت مچی های سیتیزن مجهز به این ویژگی هستند و سیتیزن تاکید زیادی بر روی شارژ به وسیله نور دارد.

همکاری‌ها و تبلیغات برند سیتیزن

طرز فکر سیتیزن تولید ساعت هایی است که می توانند برای شهروندان در سراسر جهان ایجاد لذت کند. به این دلیل در سال ۲۰۱۸ همکاری اش را با دیزنی تحکیم کرد. جزئیات ظریف به محبوب ترین شخصیت ها و فیلم ها اشاره می کنند که باعث ایجاد سرگرمی و نوستالژی می شود. سیتیزن ساعت رسمی دیزنی لند و والت دیزنی است.

همچنین ساعت های مارول (Marvel) و یا ساعت های جنگ ستارگان که دارای طراحی هایی از فیلم ها، شخصیت ها و صحنه های مورد علاقه شما الهام گرفته شده است، توسط سیتیزن تولید می شود.

آیا ساعت‌های برند سیتی زن از کیفیت خوبی برخوردار هستند؟

در بررسی های مختلف بین مشتریان وعلاقه مندان ساعت، هیچ مشکلی در مورد کیفیت ساعت های تولید شده توسط سیتیزن وجود ندارد. گفته می شود که آنها نه تنها خوب بلکه عالی هستند!

کیفیت همیشه تا حدی نسبی و ذهنی است. ویژگی های مورد انتظار شما از یک ساعت مچی و بودجه شما تا حدود زیادی تعیین می کند که چه کیفیتی را در نظر بگیرید. ساعتهای سیتیزن بسیار لوکسی نیستند اما ساعتهای خیلی ارزانی هم نیز نیستند، بنابراین ما نمی توانیم آنها را با ساعتهای بسیار لوکس و گران قیمت از این دسته ها مقایسه کنیم.

ساعت مچی های سیتیزن در کل با کیفیت و با دوام و مقرون به صرفه هستند. جوایز مختلفی که این برند به دلیل کیفیت ساخت خود دریافت کرده است، به محبوبیت و اعتبار آن افزوده است.

برند سیتیزن یا سیکو؟

مقایسه مستقیم دو مارک ساعت سیتیزن و سیکو به دلایل بی شماری دشوار است. هر دو دارای یک سری ساعت مچی با سبک متفاوت هستند و هر دو شرکت طرفداران و مخالفان خود را دارند، بنابراین یافتن انتقادهای بی طرفانه کار دشواری است. برند های ژاپنی سیکو و سیتیزن ظاهرا به هم شباهت دارند. اما در واقع این دو برند و ساعت مچی های آنها تفاوت های زیادی دارند.

سیکو و سیتیزن از نظر تاریخچه

از نظر تاریخچه، تاریخچه سیتیزن کوتاه تر از سیکو است. همانطور که گفتیم، ساعتهای سیتیزن بیشتر کوارتز هستند درحالی که سیکو بیشتر ساعتهای مکانیکی تولید می کند. به همین دلیل، سیتیزن با ساعت مچی های خورشیدی اش پیشتاز بوده است.

هر دو شرکت ساعت هایی را با شارژهای خورشیدی دارند، اما در این حوزه، سیتیزن بسیار جلوتر از سیکو است.

بخش کوارتز سیکو شامل سیکو سولار است. برخلاف اکو درایو (سیستم شارژ با نور خورشید در برند سیتیزن) که در مدل های مختلف ساعت مچی های سیتیزن وجود دارد، سیکو سولار به یک سری ساعت خاص سیکو محدود می شود.

سیکو و سیتی زن از نظر سبک طراحی

از لحاظ سبک، سیکو تمایل دارد که به دنبال ظاهری کلاسیک تر باشد در حالی که مارک سیتیزن از سبکی خلاقانه، حتی تجربی استقبال کرده است. به عنوان یک شرکت قدیمی، به نظر می رسد که سیکو به دنبال اعتبار خود با ایجاد عمدی ارتباط با گذشته است.

از طرف دیگر سیتیزن تأکید بیشتری بر فناوری روز دارد. این واقعیت تأکید می شود که سیتیزن زودتر و قوی تر از سیکو از فناوری شارژخورشیدی در خطوط ساعت های خود استفاده کرده است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما