ساعت سیتیزن بهتر است بخریم یا ساعت سیکو؟

برندهای سیتیزن و سیکو دو نام‌ آشنا در صنعت ساعت‌سازی است که ساعت‌هایی باکیفیت و زیبا تولید می‌کنند و طرفداران بسیاری را در بازار جهانی به خود جذب کرده‌اند. ساعت‌های سیتیزن و سیکو از مواد اولیه بسیار مرغوب و با مکانیزم‌های پیشرفته حرکت تولید می‌شوند. همچنین با توجه به امکانات و کیفیتشان از قیمت مناسبی نیز برخوردارند. به‌همین علت انتخاب ساعت از بین این دو برند ژاپنی اصیل برای دوستداران ساعت بسیار سخت است.

در این مطلب تلاش می‌کنیم اطلاعات کاملی درباره ساعت‌های سیتیزن و سیکو بیان کنیم و به مقایسه ویژگی این دو محصول بپردازیم تا محصول مورد نظر خود را به‌راحتی انتخاب کنید.

Shape1

ویژگی‌های ساعت‌ سیتیزن

کمپانی سیتیزن با قدمتی بیش از یک قرن در صنعت ساعت‌سازی، از تولیدکنندگان حرفه‌ای و معتبر ساعت به‌شمار می‌رود. اصالت و کیفیت از مشخصه های اصلی این برند محسوب می‌شوند. سیتیزن نوآوری‌های بسیاری را در صنعت ساعت‌سازی به نام خود ثبت کرده‌ است که در ادامه چند مورد از دستاوردهای آن را بیان می‌کنیم:

  1. Eco-Drive: فناوری اکودرایو قدمی بزرگ در پیشرفت صنعت ساعت‌سازی است که سیتیزن در سال ۱۹۷۶ برای اولین‌بار آن را به بازار عرضه کرد. ساعت‌های اکودرایو نیازی به تعویض باتری ندارند و با استفاده از نور خورشید یا نورهای مصنوعی دیگر شارژ می‌شوند.

 شرکت سیتیزن در جهت پیشرفت این فناوری تلاش‌های بسیاری کرده است و امروزه ساعت‌های اکودرایو سیتیزن برای شارژ شدن حتی به منبع نور هم نیاز ندارند. اگر یک‌ بار ساعت اکودرایو را به مدت ۵ ساعت در معرض نور قرار دهید حداقل تا ۶ ماه بدون تمام شدن شارژ می‌توانید از آن استفاده کنید.

  1. ساعت تیتانیومی: سیتیزن اولین ساعت تیتانیومی جهان را در سال ۱۹۷۰ به بازار عرضه کرد. کشف و استفاده از این ماده در ساخت بدنه ساعت‌ها، به‌سرعت در بین تمام سازندگان ساعت رواج یافت. تیتانیوم، ضد حساسیت، سبک و بسیار مقاوم است. مقاومت این ماده پنج برابر فولاد ضدزنگ بوده و وزنش، بسیار سبک‌تر از آن است. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که ساعت شما در عین حال که از استحکام بالایی برخوردار است دارای ظرافت و سبکی باشد.

این موارد، تنها بخشی از دستاوردهای این برند را به نمایش می‌گذارند. طراحی و رنگ‌بندی زیبای ساعت‌های سیتیزن به‌ همراه کیفیت بالای این محصولات، همگی باعث شده است تا این محصولات یکی از انتخاب‌های اول افراد در هنگام خرید باشد. 

مشاهده محصولات سیتیزن در نمایندگی رسمی نیک گالری:

https://nikgallery.com/brand-59/g-6/citizen.html

ویژگی‌های ساعت سیکو

Shape2

برند سیکو از سال ۱۸۸۰ - نزدیک به یک‌ونیم قرن قدمت - در عرصه ساعت‌سازی فعالیت می‌کند. سیکو با ایده‌های خلاقانه خود در طول این سال‌ها، تبدیل به یکی از برترین و موفق‌ترین برند‌های ساعت‌سازی شده است.

در ادامه به تعدادی از دستاوردها و ویژگی‌های ساعت‌های سیکو اشاره می‌کنیم:

۱ـ GPS solar: جی‌پی‌اس سولار، یکی از فناوری‌هایی است که برای اولین‌ بار در ساعت‌های سیکو استفاده شد. با استفاده از این فناوری، ساعت‌ به‌طور خودکار و با استفاده از نور خورشید، زمان محلی هر منطقه را تشخیص می‌دهد و زمان را تنظیم می‌کند. 

این ساعت‌ها به سرعت در میان جهان‌گردان، طبیعت‌گردان و …محبوب شدند. 

۲ـ kinetic watches: ساعت‌های کینتیک، یکی دیگر از نوآوری‌های کمپانی سیکو است که هدف از تولید آن‌ها ارتقای کیفیت باتری‌ و طول عمر بیشتر ساعت‌ها بود. ساعت کینتیک در مقایسه با ساعت اتوماتیک، شارژ باتری را به‌مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند و به عملکرد خود ادامه می‌دهد. 

۳ـ نخستین ساعت کرنوگراف جهان: تولید اولین ساعت‌ مجهز به کرنوگراف (زمان‌سنج)، در کارنامه شرکت محبوب سیکو ثبت شده است. دقت زمان‌سنجی این ساعت تا ۰.۱ ثانیه است. همچنین صفحه داخلی آن مجهز به نور پس‌زمینه است تا در تاریکی نیز بتوان زمان را مشاهده کرد.

۴ـ ساعت درایو: کمپانی سیکو در سال ۱۹۶۵ برای اولین بار در جهان، از ساعت‌ درایو رونمایی کرد. این ساعت مخصوص غواصی و شنا است و تا عمق ۱۵۰ متری آب مقاومت دارد.

مشاهده محصولات سیکو در نمایندگی رسمی نیک گالری:

https://nikgallery.com/brand-57/g-6/seiko.html

تفاوت‌های ساعت سیتیزن و سیکو

سیتیزن و سیکو از مطرح‌ترین برندهای ساعت‌سازی جهان هستند که در تولید محصولات خود از نوآوری و خلاقیت بسیاری استفاده کرده و همگام با فناوری و دانش روز دنیا محصولات خود را طراحی و تولید می‌کنند.

با این وجود تفاوت‌هایی بین ساعت‌های سیکو و سیتیزن وجود دارند که در ادامه به توضیح چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم:

قابلیت‌ها و امکانات متفاوت:‌ 

ساعت‌های سیکو و سیتیزن هر دو دارای قابلیت‌های متفاوتی هستند که بسته به نیاز و شرایط افراد کاربرد دارند. در ادامه تعدادی از قابلیت‌های هر دو ساعت را بررسی می‌کنیم:

  • ساعت‌های سیکو دارای قابلیت کرونوگراف هستند که زمان را با دقت بالایی اندازه‌گیری می‌کند. این قابلیت برای ورزشکاران و کسانی که به زمان‌بندی دقیق نیاز دارند بسیار مناسب است. 

  • ساعت‌های سیتیزن دارای قابلیت پرپتوال کلندر است که تاریخ را با دقت بالایی نمایش می‌دهد. این قابلیت برای کسانی که به تقویم دقیق نیاز دارند مناسب است.

  • ساعت‌های سیکو دارای قابلیت زنگ هشدار (آلارم) است و برای کسانی که به یادآوری (Reminder) نیاز دارند مناسب است. ساعت سیتیزن دارای قابلیت رادیو کنترل است که زمان را با استفاده از سیگنال‌های رادیویی همگام‌سازی می‌کند. 

  • ساعت‌های سیکو دارای قابلیت GMT است که این امکان به شما اجازه می‌دهد که زمان دو منطقه مختلف جغرافیایی را یکجا ببینید. این قابلیت برای مسافران و کسانی که با افراد در مناطق زمانی مختلف در ارتباط هستند مناسب است. 

  • ساعت‌های سیتیزن دارای قابلیت کمپاس است که جهت‌های چهارگانه را نشان می‌‌‌‌دهد. این قابلیت برای کوهنوردان و جهانگردان مناسب است.

  • ساعت‌های سیکو، مجهز به فاصله‌سنج هستند. این قابلیت کمک می‌کند تا از مسافت طی شده، در مدت زمانی مشخص مطلع شوید.

  • ساعت‌های سیتیزن تا ۶۶۰ فوت زیر آب، مقاوم هستند در حالی که ساعت‌های سیکو تا عمق ۳۳۰ فوتی آب مقاومت دارند.

مواد اولیه مورد استفاده: شرکت‌های سیتیزن و سیکو هردو برای تولید محصولات خود از مواد اولیه باکیفیت استفاده می‌کنند اما تفاوت‌های مختصری در مواد استفاده شده در هر برند وجود دارد.

  • برند سیتیزن معمولا برای تولید ساعت‌های خود از شیشه‌هایی با جنس کریستال معدنی استفاده می‌کند. این نوع شیشه‌ها از شفافیت بالا اما استحکام کمتری برخوردارند و این کمپانی برای افزایش مقاومت و ضد ضربه‌شدن ساعت‌هایش از شیشه‌هایی از جنس کریستال هاردلکسی استفاده می‌کند.

  • برند سیکو برای تولید بدنه و بند ساعت‌های خود از فولاد ضد زنگ 316L استفاده می‌کند. این فولاد دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی است. 

  • در تولید بدنه و بند ساعت‌های سیتیزن از فولاد ضد زنگ 304L استفاده شده است که مقاومت نسبتا کمتری دارد.

  • در تولید ساعت‌های سیکو از موتور ژاپنی ژیروسکوپیک 6R15 استفاده شده که دارای دقت بالایی است و تا ۵۰ ساعت شارژ را ذخیره می‌کند.

  • ساعت‌های سیتیزن دارای موتور کوارتز Eco-Drive هستند که با نور خورشید یا نور مصنوعی شارژ می شود و تا ۱۸۰ روز شارژ را ذخیره می‌کنند.

قیمت ساعت سیتیزن و سیکو

قیمت ساعت‌های سیکو و سیتیزن با توجه به مدل، مواد اولیه و قابلیت‌های هرکدام در بازه مختلفی قرار دارد. به‌طور مثال قیمت ساعت‌های سیتیزن حدود ۶۰ تا ۸۰۰ دلار است و ساعت‌های سیکو بسته به مدل و کالکشن بین ۱۴۰ تا ۳.۰۰۰ دلار قیمت دارند.

برند سیکو در تولید ساعت‌های خود اهمیت بیشتری به طراحی ظاهری می‌دهد؛ به‌همین دلیل برخی از مدل‌های آن نسبت به سیتیزن گران‌تر هستند. با این حال قیمت محصولات هر دو برند نسبت به کیفیت و عملکردشان مقرون به‌صرفه محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

سیتیزن و سیکو، دو تا از شرکت‌های محبوب ساعت‌سازی ژاپنی هستند که با قدمتی بیش از یک قرن جزء مطرح‌ترین برندهای ساعت محسوب می‌شوند. سیتیزن و سیکو در تولید محصولات خود از مواد اولیه باکیفیت و فناوری‌های پیشرفته و به‌روز جهان استفاده می‌کنند. طراحی‌ و رنگ‌بندی‌های متنوعی در محصولات آن‌ها به چشم می‌خورد که تمامی سلایق را پوشش می‌دهند.

برای انتخاب ساعت از بین این دو برند باید ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها را بشناسید و سپس نسبت به نیازتان مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این مطلب سعی کردیم به طور خلاصه درباره ساعت‌های سیتیزن و سیکو صحبت کنیم و قابلیت هر کدام را بررسی کنیم تا هنگام خرید با خیالی آسوده انتخاب کنید.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما