چه چیزی باعث لکه دار شدن جواهرات طلا می شود؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: مهم ترین دلیل اینکه چرا طلای شما درخشش طبیعی خود را از دست می‌دهند، استفاده منظم از آن است.

چه چیزی باعث لکه دار شدن جواهرات طلا می شود؟

قبل از شروع صحبت در مورد نکات و ترفندهای تمیز کردن زیور آلات طلا، مهم است، عواملی را که باعث آسیب آنها می‌شود را درک کنیم. دلایل زیادی وجود دارد که چرا طلای جدید و قدیمی به مرور زمان درخشش خود را از دست می‌دهند. مهم ترین دلیل اینکه چرا طلای شما درخشش طبیعی خود را از دست می‌دهند، استفاده منظم از آن است. هرچه بیشتر و طولانی‌تر از آنها را استفاده کنید، براقیت و درخشندگی خود را به مرور زمان از دست می‌دهند. علاوه بر این عوامل زیاد دیگری بر درخشش طبیعی طلا تأثیر می‌گذارند از قبیل کثیفی، لوازم آرایشی و مواد شیمیایی روزمره و حتی عطرها و مرطوب کننده هایی که استفاده می کنید می تواند به طلایی شما آسیب برساند.

طلا یک فلز بی اثر است و به خودی خود کدر نمی شود. اما سایر فلزات مخلوط شده با آن در مواجهه با اکسیژن و رطوبت هوا واکنش نشان می‌دهند. این واکنش‌ها می تواند طلای شما را تیره یا بی‌رنگ کند. تغییر رنگ بستگی به فلز مورد استفاده برای تشکیل آلیاژ طلا دارد.

چگونه طلای خود را در خانه تمیز کنیم؟

لازم نیست هر بار که زنجیر طلا یا گوشواره طلای شما درخشش خود را از دست می‌دهد، به جواهرساز محلی خود مراجعه کنید. یکی از ساده‌ترین و موثرترین روش‌ها برای تمیز کردن زیور آلات طلا استفاده از آب و صابون است. یک محلول آب و صابون ساده تمام چیزی است که برای تمیز کردن گردنبندها، دستبندها، گوشواره ها، النگوها و سایر زیور آلات طلای ساده نیاز دارید. تمیز کردن طلای ساده خود با آب صابون آن را از آلودگی‌ها و روغن‌های انباشته شده خلاص می‌کند. این روش یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای بازگرداندن درخشش طلای شما بدون هیچ دردسری است.

با این حال، به یاد داشته باشید که نباید از این روش برای تمیز کردن قطعات سنگ‌های قیمتی استفاده کنید. بعداً به آن خواهیم رسید.

چگونه زیورآلات طلای ساده خود را با آب و صابون تمیز می کنید؟

ابتدا یک کاسه بردارید و آن را با آب گرم پر کنید. صابون ملایم را اضافه کنید و مخلوط کنید. برای تهیه محلول می‌توانید از مواد شوینده ملایم یا چند قطره مایع ظرفشویی استفاده کنید.

طلای خود را در این محلول فرو کنید. اجازه دهید ۱۵-۲۰ دقیقه در محلول بماند.

سپس با آب سرد بشویید و روی یک پارچه یا حوله نرم، تمیز و خشک قرار دهید. بگذارید کاملاً در هوا خشک شود.

همچنین می‌توانید از یک برس نرم برای از بین بردن کثیفی از گوشه‌ها و سوراخ‌ها استفاده کنید. با این حال، طلا را به سختی مالش ندهید.

فراموش نکنید که آن را به صورت ایمن و مناسب، ترجیحا در جعبه نگهداری کنید.

این روش برس آب-صابون را می توان برای تمیز کردن طلای زرد، سفید و رزگلد استفاده کرد.

چگونه طلا با سنگ های قیمتی را تمیز کنیم؟

پوشیدن طلایی که با سنگ‌های قیمتی پوشانده شده است، لذتی خالص است. از سنگ‌های قیمتی مانند الماس و یاقوت گرفته تا انواع نیمه قیمتی مانند توپاز و تورمالین، هر سنگ قیمتی به زیبایی طلا را می‌افزاید. برای تمیز کردن آنها اگرچه می توانید از محلول آب صابون استفاده کنید، اما هرگز جواهرات با سنگ‌های قیمتی را در آب خیس نکنید. خیساندن آن در آب به مرور زمان رنگ آن را تغییر می‌دهد. در عوض، آن را بشویید و از یک مسواک بسیار نرم استفاده کنید. قبل از شستن، زیور آلات خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که سنگ‌ها شل نشده باشند. بعد از شستن بگذارید کاملا خشک شود. باید مطمئن شوید که آب داغ نیست، به خصوص اگر جواهرات شما حاوی سنگ‌های قیمتی شکننده مانند عقیق باشد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما