با این جواهر زیبا سلامتی تان را تضمین کنید

طلا و جواهر اقتصاد 100: در قرون وسطی، زرگون برای کمک به خوابیدن، آوردن مال و افزایش افتخار و آگاهی صاحبش استفاده می‌شد. گفته می‌شود این سنگ به رگ‌های واریسی، تاول کمک می‌کند.

با این جواهر زیبا سلامتی تان را تضمین کنید

این جواهر زیبا برای درمان حساسیت‌های پوستی و ناراحتی‌های ریوی بسیار مفید است.

همچنین گفته می‌شود دردهای ناشی از نقرس را تسکین می‌بخشد و به بهبود فعالیت کبد، طحال و غده پانکراس کمک می‌کند. بعلاوه، زیرکن این خاصیت را دارد تا روحیه افراد را بهبود ببخشد و سبب آرامش یافتن فرد بشود.

کاربرد سنگ زیرکن در طلا و جواهرات

از زیرکن برای ساخت انواع طلا و جواهرات مردانه و زنانه استفاده می‌شود. برای تغییر رنگ این سنگ شفاف در صنعت جواهرسازی آن را حرارت می‌دهند. به این صورت که تقریباً بیشتر سنگ‌های زیرکن آبی موجود در بازار با عملیات حرارتی از زیرکن قهوه‌ای به دست آمده‌اند.

جواهر زبرکن

از آنجا که زیرکن در مقابل سایش بسیار مقاوم است، از نظر اقتصادی و قیمتی نیز مقرون به‌صرفه است و به همین خاطر در ساخت جواهرات زیاد از آن استفاده می‌شود.

بیشتر سنگ‌های قیمتی زیرکن شفاف یا نیمه شفاف و دارای جلای شیشه‌ای هستند. گاهی هم ممکن است این سنگ به منظور افزایش شفافیت تحت عملیات حرارتی قرار بگیرد. سنگ‌هایی که شفافیت بالاتری دارند، در صنعت جواهرسازی از ارزش بیشتری برخوردار هستند.

درجواهرسازی بلورهای بی‌رنگ زیرکن را تراش برلیان می‌دهند و به جای برلیان و گاهی با نام «برلیان ماتارا» به بازار عرضه می‌کنند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما