آیا رالی طلا ادامه دارد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: به دنبال اظهارات مقامات فدرال رزرو مبنی بر عدم نیاز به افزایش نرخ بیشتر، دلار کاهش یافت و از این رو، طلا به روند صعودی خود ادامه داد.

آیا رالی طلا ادامه دارد؟

به گزارش «اف‌ایکس استریت»، طلا رالی هفتگی خود را تا سطح 1865.35 دلار در هر اونس امتداد داده است، و این در حالی است که دلار آمریکا در پی اظهارات برخی مقامات فدرال رزرو، که اشاره مستقیمی به عدم ضرورت انقباض پولی بیشتر داشتند، با کاهش روبرو شد.

گفتنی است فیلیپ جفرسون، نایب رئیس فدرال رزرو و لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس، که در انجمن ملی اقتصاد کسب و کار سخن گفتند، با تأکید بر موضوع تورم که همواره هدف اصلی فدرال رزرو بوده است، بر افزایش بازدهی خزانه‌داری اشاره کردند که نه‌تنها کمکی در جهت سخت‌تر شدن شرایط مالی است، بلکه می‌تواند احساس نیاز به تشدید نرخ را جبران کند.

به علاوه، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا در روز سه‌شنبه ضمن اشاره به ویژگی محدودکننده‌ی نرخ سیاستی برای حصول به هدف تورمی 2 درصدی، تکرار کرد که تورم گرچه به طور چشمگیری کاهش یافته، اما تا رسیدن به هدف، مسیر طولانی در پیش است. 

در عین حال، ناآرامی‌ها و تنش‌ها در خاورمیانه، میزان تقاضا برای اوراق قرضه دولتی را تقویت کرد و از این رو، منجر به کاهش بازدهی شد. در حال حاضر، هم اوراق 10 ساله خزانه‌داری و هم سود اوراق 2 ساله، با افت ارزش مواجه شدند.

چشم انداز تکنیکال کوتاه‌مدت طلا XAU/USD

همانطور که نمودار روزانه نشان می‌دهد، رشد متوسط روزانه‌ی طلا (XAU/USD) ادامه دارد و در راستای گسترش صعودی، سقف قیمت بالاتر و همچنین کف قیمت بالاتری را ثبت کرده است.

با این حال، بررسی حرکت قیمت طلا گواه آن است که این فلز درخشان، در زیر تمام میانگین‌های متحرک، به رشد خود ادامه می‌دهد و SMA-20 با شیب نزولی را در حدود 1881.75 دلار حفظ کرده است.

در عین حال، می‌توان به وضوح مشاهده کرد که شاخص‌های فنی در سطوح منفی تثبیت شده‌اند و پس از اصلاح شرایط فروش اشباع، قدرت صعودی خود را از دست داده‌اند.

افزون بر آن، گرچه شاخص‌های فنی پس از تصحیح آمار خرید اشباع، در حال افزایش هستند، اما در زیر اوج هفتگی خود باقی می‌مانند.

در یک مقیاس کوتاه‌مدت و بر اساس نمودار 4 ساعته، ریسک به سمت صعودی منحرف می‌شود.

در عین حال، SMA-20 همچنان به کسب کشش صعودی ادامه می‌دهد، که نشان می‌دهد خریداران کوتاه‌مدت همچنان قوی هستند.

سطوح پشتیبانی: 1,853.00 1,844.10 1,831.90

سطوح مقاومت: 1,867.20 1,879.90 1,891.40

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما