آشنایی با انواع حباب سکه

طلا و جواهر اقتصاد 100: سکه در بازار ایران چندین و چند نوع دارد که بسته به سال تولید و وزن و عیارشان دسته‌بندی می‌شوند.

آشنایی با انواع حباب سکه

انواع حباب سکه را بشناسید:

حباب سکه پارسیان چیست؟

سکه پارسیان یکی از انواع قطعات طلا است که در وزن‌های کم و به شکل‌های دایره‌ای ضرب و وارد بازار طلای ایران می‌شوند. وزن و عیار این سکه‌ها ثابت نیست و بر اساس نوع برند و شرکت سازنده‌اش می‌تواند متفاوت باشد. به خاطر این تنوع در وزن، سکه پارسیان یکی از محبوب‌ترین سکه‌ها برای سرمایه‌گذاری نزد مردم است. پس امکان ایجاد حباب سکه پارسیان بسیار بالا است.

حباب سکه بهار آزادی چیست؟

سکه تمام بهار آزادی از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۷۰ تولید و روانه بازار شد و به این دلیل به سکه طرح قدیم نیز شناخته می‌شود. وزن و عیار این سکه‌ها ثابت است و به خاطر اینکه عرضه این نوع سکه‌ها در بازار تمام شده است با تغییر تقاضا ممکن است حباب‌ سکه بهار آزادی ایجاد شود. برای مثال اگر به دلایلی تقاضای خرید سکه بهار آزادی بالا برود، حباب تشکیل می‌شود و قیمت آنی سکه از ارزش ذاتی آن بیشتر خواهد شد.

حباب سکه تمام امامی چیست؟

سکه امامی که با نام سکه طرح جدید نیز شناخته می‌شود، نوع رایج سکه موجود در بازار ایران بعد از سال ۱۳۷۰ است و یکی از گزینه‌ها برای سرمایه گذاری در سکه محسوب می‌شود. از این رو حباب سکه امامی نیز در فواصل مختلف به وجود می‌آید.

حباب سکه گرمی چیست؟

سکه گرمی یکی از انواع سکه است که در وزن کمتر (۱.۰۱ گرم) و عیار ۲۲ وارد بازار شده است تا قدرت خرید سکه در مردم را افزایش دهد.

در شرایط وجود حباب سکه چگونه باید در بازار رفتار کنیم؟

سؤالی که باید در این قسمت پاسخ دهیم، این است که در شرایط وجود حباب سکه و طلا می‌توان خرید و فروش انجام داد یا خیر؟ پاسخ به این سؤال نباید صرفا با نگاه مستقیم و محدود به دایره همین سؤال باشد. سرمایه‌گذاران اصلی و حرفه‌ای بازار طلا افق دید سرمایه‌گذاری خود را بلندمدت در نظر می‌گیرند. در چنین شرایطی آنچه موضوعیت پیدا می‌کند این است که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. در واقع انتظار قیمتی که در بازار سکه و طلا برای بلندمدت وجود دارد، تأثیر بسیار زیادی برای تصمیم‌گیری در خرید آن‌ها دارد.

همچنین داشتن درک صحیح از شرایط اقتصادی و سیاسی کشور در کوتاه مدت و بلندمدت می‌تواند به عنوان یک عامل بسیار مهم در تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش طلا و سکه باشد. بنابراین صرف وجود حباب سکه و طلا مبنای تصمیم‌گیری برای خرید و فروش دارایی‌ها نمی‌شود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما