با این سنگ جذاب لاغر شوید

طلا و جواهر اقتصاد 100: سنگ یاقوت کبود که به نام "سفایر آبی" نیز آن را می‌شناسند، یکی از زیباترین سنگ‌های قیمتی است که در جواهرسازی استفاده زیادی از آن می‌شود.

با این سنگ جذاب لاغر شوید

یاقوت کبود ، سنگی درخشان به رنگ آبی نیلی است. این سنگ، دومین کانی سخت بعد از الماس شناخته می‌شود که از گونه آلومین است و رنگ زیبای خود را مدیون ناخالصی‌های آهن و تیتانیوم است. البته آهن بیشتر رنگ زرد  تولید می‌کند و مخلوط تیتانیوم و آهن، رنگ زیبای یاقوت کبود را ایجاد می‌کند.

برای استخراج یاقوت کبود هنوز هم از روش قدیمی جمع‌آوری با دست از بستر رودخانه‌ها و دامنه کوه‌ها و شستن شن و ماسه و خاک رس استفاده می‌شود. یاقوت کبود در مناطقی نظیر برمه، استرالیا، تایلند، کانادا، امریکا، اسکاتلند، شرق افریقا و سریلانکا یافت می‌شود.

یاقوت کبود، خوابگاه مادر طبیعت

سنگ یاقوت کبود از گذشته‌های دور دارای ارزش و اهمیت زیادی در بین مردم بوده است و حتی پادشاهان و یا جادوگران، به تأثیرات معنوی این سنگ معتقد بوده‌اند. در اروپا این سنگ را نماد وصلت با کلیسا و وفاداری به ذات حق می‌دانستند. هندوها آن را نماد سیاره زحل می‌دانستند و معتقد بودند یاقوت کبود، راهی به قلمروهای آسمانی دارد.

بسیاری از پادشاهان قرون وسطا برای جلوگیری از چشم‌زخم درباریان، همواره سنگ یاقوت کبود را همراه خود یا در تاج و لباس خود استفاده می‌کردند.

جادوگران در گذشته از نیروی معنوی این سنگ برای افزایش انرژی و قدرت خود و انتقال نیروی جادوگری خود، استفاده می‌کردند و به دلیل سختی بالای آن، برای نوشتن طلسم و جادو از یاقوت کبود استفاده می‌کردند. ایرانیان باستان معتقد بودند مادر طبیعت بر روی سنگ یاقوت کبود در حال استراحت است و رنگ یاقوت آبی، انعکاسی از رنگ آسمان است.

خواص درمانی و معنوی یاقوت کبود

امروزه نیز بسیاری از افراد به خواص درمانی و معنوی سنگ یاقوت کبود اعتقاد دارند و ویژگی‌های درمانی زیادی برای آن ذکرشده است که به برخی از آن‌ها در ادامه اشاره خواهیم کرد.

ازجمله خواص معنوی یاقوت کبود، افزایش بصیرت و آگاهی است که باعث می‌شود انسان به خدا نزدیک‌تر شود و پیام‌های الهی را راحت‌تر و واضح‌تر درک کند. همچنین استفاده مداوم از این سنگ باعث افزایش رزق و روزی و ثروت در زندگی می‌شود.

همچنین از سنگ یاقوت کبود برای پاک‌سازی چاکرای پنجم و ششم که مرتبط با گلو و چشم هستند، استفاده می‌شود و نیز چاکرای هفتم یا ریشه را فعال‌تر می‌کند که همین امر باعث افزایش شهود و نیروهای معنوی می‌شود.

ازجمله خواص درمانی که برای سنگ یاقوت کبود ذکر می‌شود، افزایش تمرکز، برطرف کردن مشکلات بی‌خوابی، درمان گلودرد، رفع ناراحتی‌های عصبی، تنظیم عملکرد غده تیروئید، کاهش اشتها و لاغری، ایجاد تعادل در قلب و کبد و ریه، ترمیم پوست و مو و ناخن، مبارزه با عصبانیت و افزایش آرامش است.

یاقوت کبود

درخشش آبی نیلگون در جواهرات

به دلیل همین خواص درمانی و معنوی بسیار زیاد است که مردم علاقه دارند در جواهرات خود از سنگ یاقوت کبود استفاده کنند. اما نمی‌توان در کنار همه این ویژگی‌های درمانی، زیبایی و رنگ درخشان و بی‌نظیر این سنگ را انکار کرد. رنگ نیلگون یاقوت کبود، در کنار طلا و الماس، زیبایی فوق‌العاده‌ای به جواهرات شما خواهد بخشید.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما