وعده وزیر اقتصاد برای حذف و تسهیل سازو کارهای مانع کسب و کار

اقتصاد 100- وزیر اقتصاد با تاکید بر حذف و تسهیل سازو کارهای مانع کسب و کار، گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی فراتر از وظایف متعارف، مسئولیت‌های اجتماعی نیز دارد که در گذشته مغفول مانده است.

وعده وزیر اقتصاد برای حذف و تسهیل سازو کارهای مانع کسب و کار

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی، سیداحسان خاندوزی در مراسم اهدای ۱۰۰۰ جهیزیه به زوجین جوان سراسر کشور در مشهد، تصریح کرد: وزارت اقتصاد علاوه بر مسئولیت‌های متعارف در حوزه اقتصادی و تامین مالی و بودجه دولت، مسئولیت‌های اجتماعی نیز در راستای توجه به بعد اجتماعی مسائل اقتصادی دارد.

وی با یادآوری اینکه تسهیل تولید و اشتغال سرلوحه کارهای وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم قرار دارد به راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها اشاره کرد و گفت: ساز و کار نظام اداری کشور به گونه ای بوده که عملا در راه اشتغال و کسب و کار جوانان موانعی ایجاد می کرد و به نوعی موتور ناراضی تراشی در کشور ایجاد شده بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به حذف شروط زائد از صدور مجوزها تاکید کرد: بسیاری از این موانع را دستگاه‌های اجرایی ایجاد کرده بودند و هیچ مبنای قانونی نداشتند.

وی افزود: مردم و جوانان کشورمان دارای توانمندی و قابلیت هایی هستند که خودشان به نحوی می‌توانند به سمت ایجاد اشتغال و ازدواج آسان بروند و وزارت امور اقتصادی و دارایی تلاش کرده است با ایجاد درگاه ملی مجوزهای کسب و کار به نوعی موانع و مشکلات پیش روی آنها را بردارد، همچنان که رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید ویژه بر تسهیل و آسان شدن راه‌اندازی کسب‌ و کار داشتند.

خاندوزی با اشاره به حذف گواهی عدم سوءپیشینه از صدور مجوزها تصریح کرد: یک عده از هموطنان به دلیل منفی شدن گواهی عدم سوء پیشینه در اشتغال خود دچار مشکلاتی بودند که این وزارتخانه تلاش کرد با بی اثر کردن این گواهی‌ها در ایجاد اشتغال به آنها کمک کند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: همچنین خیریه هایی که در امور خود مشکلاتی داشتند با نظامات مالیاتی جدید مشکلات آنها رفع شده است.

وی مردم را ناجی حقیقی انقلاب و نظام برشمرد و تاکید کرد: امروز بیش از قبل مسئولیت بر دوش دولت است، سال‌های سال این وظیفه وجود داشته اما کوتاهی شده و باید برای جبران کوتاهی‌ها در کنار مردم باشیم که چرا نظامات اجرایی به جای تسهیل گری مانع تراشی کرده‌اند.

وی بیان داشت: مشارکت وزارت اقتصاد در این برنامه و همچنین برنامه‌ای که در ماه مبارک رمضان برای زندانیان غیر عمد دارد، وظایفی است که قابلیت بیان و خودنمایی ندارد بلکه این گونه امور مسئولیت های اجتماعی هستند که سالهای سال در دستگاههای اجرایی کشور مغفول مانده‌اند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما