درمان سرماخوردگی با سنگ زمرد

طلا و جواهر اقتصاد 100: سنگ زمرد به رنگ ، سبز سیر است. به طوریکه رنگ سبز سیر سنگ زمرد با ناخالصی بالا ، ارزش بیشتری نسبت به رنگ روشن تر خود دارد.

درمان سرماخوردگی با سنگ زمرد

سنگ زمرد دارای خواص درمانی متعددی است. در تاریخ باستان سنگ زمرد بسیار مورد توجه بوده و ارزشمندترین جواهرات دنیا با زمرد ساخته شده‌اند. احادیث مذهبی زیادی هم درباره زمرد نقل شده است.

سنگ زمرد به معنی رنگ سبز بوده و نام علمی آن امرالد می‌باشد.

اکثر سنگ زمرد دارای ناخالصی هستند. این ناخالصی‌ها بصورت حباب‌های گاز، نوارها و لکه‌های تیره روشن ، کانی‌های مهمان، رعشه‌های داخلی و... می‌باشد. البته لازم به ذکر است این موارد هیچکدام عیب و ایرادی محسوب نمی‌شود. در واقع اکثر جواهرشناسان از همین نشانه‌ها برای تشخیص اصالت نگین استفاده می‌کنند. در واقع وجود این ناخالصی‌ها ، یکی از نشانه‌های اصل بودن زمرد است.

طی تحقیقات انجام شده ، سنگ زمرد در تاریخ مصر باستان دارای ارزش بالایی بوده و خاندان فرعون از آن استفاده می‌کردند. همچنین در ساخت حلقه‌های نامزدی گرانقیمت نیز از سنگ زمرد استفاده می‌شود.

یکی از نایاب‌ترین انواع سنگ زمرد ، مربوط به دره پنجشیر افعانستان است.  بسیار کمیاب بوده و نمونه‌های باکیفیت آن از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند. از دیگر معادن بزرگ سنگ زمرد ، می‌توان به معادن سنگ زمرد کشور کلمبیا اشاره کرد. برخی از این معادن در حال تبدیل شدن به بزرگترین معادن استخراج سنگ زمرد هستند.

استخراج سنگ زمرد از کلمبیا از اویل قرن شانزدهم میلادی به اوج خود رسید.

تلاش‌های بسیاری برای دستیابی به این گوهر ناب انجام شد که شایسته تفکر و تقدیر است! در تاریخ هندوستان ، بحث حکاکی و تراش بر روی نگین‌های سنگ زمرد ، رونق زیادی گرفت و کارهای خارق‌العاده‌ای انجام شد. بخش زیادی از این سنگ زمرد توسط ملکه الکساندرا خریداری می‌شد.

در ایران باستان نیز ، سنگ زمرد ارزش و احترام ویژه‌ای داشته است. همانطور که می‌دانید در ساخت گرانقیمت‌ترین جواهرات پادشاهان ایران از سنگ زمرد استفاده شده که از جمله آنها می‌توان به کمربند زرین یا کمربند زمرد اشاره کرد.

تراش زمرد به اشکال مختلف صورت می‌گیرد که هرکدام نیازمند تخصص و ابزار دقیقی است. در ارتباط با انواع تراش زمرد نیز تحقیقاتی صورت گرفته و چکیده آن توسط جواهربازار منتشر شده است.

سنگ زمرد جزء سنگ‌های قیمتی بسیار جذاب بوده و کمپانی‌های بزرگ در ساخت محصولات خود ، فراخور طرح و ایده از آن استفاده می‌کنند. از جمله این محصولات با ارزش می‌توان به ساعت زمرد نشان رولکس اشاره کرد.

کاربرد سنگ زمرد

سنگ زمرد با انرژی بالایی که به شما می‌دهد خاصیت ضد پیری دارد و باعث افزایش درک، نبوغ، ثروت و توانگری می‌شود.

رنگ سبز و باشکوه این سنگ مظهر عشق به طبیعت و زندگی است. سنگ زمرد طبیعتی سرد و خشک دارد. سختی آن بین 8-7٫5 است. در فرهنگ‌های مختلف اعتقادات متفاوتی درباره ی زمرد مطرح شده است و انسان‌ها در طول تاریخ خواص جادویی حیرت انگیزی برای آن متصور بودند.

به عنوان مثال مصریان باستان در دهان مرده‌ها زمرد قرار می‌دادند و بر این عقیده بودند که این سنگ باعث می‌شود فرد در آن دنیا به خوبی تکلم کند و همچنین معتقد بودند این سنگ باعث باروری است. در بعضی جوامع بر این باور بودند این سنگ در درمان بیماری‌های صرع و معده موثر است. گفته شده است که رنگ زمرد باعث شادی بوده و همیشه رنگ حیات و تازگی شناخته می‌شود. در روم باستان ، رنگ سبز به عنوان ونوس، خدای عشق و زیبایی بوده است و هم اکنون نیز این رنگ جایگاه خاص در بین مذاهب و ادیان مختلف دارد.

در یونان باستان دارنده سنگ زمرد را شخصی دارای ثروت و قدرت‌های فوق العاده می‌دانستند.

باستانیان عقیده داشتند سنگ زمرد برای صاحب خود به ارمغان آورنده ی نجابت و پاکدامنی است و او را از ارواح شیطانی مصون می‌دارد. پزشکان یونانی زمرد را پودر می کردند و از دود آن برای درمان مارگزیدگی ، سرماخوردگی و تنگی نفس استفاده می کردند و پیش از اختراع ذره بین از یه سنگ زمرد تراش خورده برای رویت اشیای ریز استفاده می‌شد و در آن زمان این سنگ به سنگ مطالعه هم معروف بود زیرا از زمرد تراش خوره به عنوان عینک به هنگام مطالعه استفاده می‌شد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما