راهکارهای نگهداری جواهرات فیروزه

طلا و جواهر اقتصاد 100: فیروزه یک سنگ طبیعی است که بیشتر در رنگ های سبز و آبی به وجود می آید و هر کدام از آن ها با یکدیگر متفاوت هستند.

راهکارهای نگهداری جواهرات فیروزه

سنگ فیروزه در بسیاری از فرهنگ ها یک سنگ با ارزش و قیمتی به حساب می آید و اغلب به عنوان جواهرات و دیگر تزئینات دکوری از آن استفاده می شود.

البته تمیز کردن و نگهداری از سنگ فیروزه روی جواهرات کار زیاد دشواری نیست زیرا فیروزه یک سنگ طبیعی است. فیروزه به بسیاری از پاک کننده های شیمیایی از قبیل صابون حساس است.

بیشتر ظاهر جواهرات فیروزه دارای فلز است. البته برخی هنرمندان از طلا یا روکش طلا و نقره در جواهر سنگ هایشان استفاده می کنند.

طلا نیازمند توجه کمتری است، اما نقره ممکن است لکه دار شود که در مطلب بهترین روش نگهداری از حلقه نامزدی و حلقه ازدواج نقره به آن پرداخته ایم.

اگر شما از جواهرات فیروزه خود روزانه استفاده می کنید، هر هفته یک بار تمیز کردن پی در پی جواهرات فیروزه، کمک خواهد کرد که ظاهر این جواهر، بهتر حفظ شود.

این نکات برای تمیز کردن جواهرات فیروزه می تواند  جواهر سنگ شما را محافظت و تضمین کند که این جواهر همواره قابل استفاده است.

تمیز کردن جواهرات فیروزه

۱. استفاده از پاک کننده مرطوب و مسواک نرم در آب پاک:

هرگز محصولات پاک کننده را به آب یا مسواکی که شما با آن در حال پاک کردن جواهرات فیروزه هستید اضافه نکنید، زیرا مواد شیمیایی می تواند منجر به صدمه دیدن جواهر شود. برای تمیز کردن سنگ فیروزه، مسواک کودکان که بسیار نرم است می تواند گزینه خوبی باشد.

۲. پاک کردن سطح سنگ فیروزه با ملایمت به همراه قلم مو:

قلم مو را در زیر آب بشویید و سپس به آرامی قسمت های طلا و نقره ای جواهرات را پاک کنید. هنگامی که شما در حال پاک کردن جواهراتی که با فیروزه مزین شده هستید، به هیچ عنوان اجازه ندهید که در آب خیس بشود.

زیرا فیروزه یک سنگ پر منفذی است که مایعات را به خود جذب می کند.

۳. کل سنگ فیروزه را با یک حوله نرم خشک کنید:

رطوبتی که بر روی جواهرات باقی می ماند ممکن است باعث تیره شدن فیروزه و یا لکه دار شدن نقره شود. شما ممکن است مایل باشید جواهر سنگ خود را در بیرون نگه دارید اما قبل آن مطمئن شوید که آن سنگ کاملا خشک باشد.

۴. جواهرات را، بخصوص بخش های فلزی را با یک پارچه مخصوص جواهرات براق کنید: از مواد شیمیایی زننده و ضد تیره بر روی فلزات استفاده نکنید، زیرا ممکن است آن مواد در تماس با جواهرات قرار گیرد.

چند نکته برای مراقبت از فیروزه و نگهداری جواهرات فیروزه

اگر شما نتوانستید یک پارچه مخصوصِ طلا و جواهر پیدا کنید از یک پارچه ماکروفایبر تمیز و محکم استفاده کنید تا به وسیله آن اجسام فلزی را تمیز کنید.

زمانی که شما از فیروزه خود استفاده نمی کنید، آنرا در جعبه ای که دورن آن دارای پارچه است نگهداری کنید.

از صدمه زدن به فیروزه قبل از هرکاری مانند درآوردن آن به هنگام رفتن به حمام، شنا کردن و یا سروکار داشتن با پاک کننده های شیمیایی در خانه جلوگیری نمایید.

از ضربه زدن جواهرات بر روی سطوح سخت اجتناب کنید. این عمل ممکن است باعث ایجاد ترک و شکاف سنگ و یا آسیب دیدن چنگگ هایی که فیروزه را در محلی نگهداری می کند شود.

 زرسی

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما