جواهرات فیروزه بومی آمریکا با قدمتی 10 هزار ساله

طلا و جواهر اقتصاد 100:جواهرات دارای نگین فیروزه در طول تاریخ و فرهنگ های مختلف، معنای عرفانی و نمادین داشته اند.

جواهرات فیروزه بومی آمریکا  با قدمتی 10 هزار ساله

 آیا تا به حال شده که به این فکر کنید که تاریخچه جواهرات فیروزه بومی آمریکا چیست؟ 

باستان شناسان شواهدی از مردم بومی و آنچه که آمریکا در ایجاد جواهرات از سنگ ها، پوسته ها و سایر مواد طبیعی در 10 هزار سال پیش ایجاد کرده است، پیدا کرده اند. با گذشت هزاران سال، جواهرات فیروزه به یکی از برجسته ترین انواع ساخته شده به طور خاص توسط قبایل در جنوب غربی تبدیل شد. به هر حال اینجا جایی بود که سنگ فیروزه به طور طبیعی در مقادیری یافت می شد.

امروزه مردم در سراسر جهان به دنبال انگشتر، گردنبند، دستبند، گوشواره و موارد دیگر ساخته شده توسط قبایل تولید کننده جواهرات فیروزه ای برای فروش هستند.

جواهرات-فیروزه-بومی-آمریکا

متأسفانه، جهان مملو از تولیدکنندگان بزرگ جواهرات است که برخی از سبک ها و شیوه های بومی را غصب کرده اند و اکنون جواهراتی را تولید می کنند که “از الهام گرفته شده” از صنعتگران اصلی ساخته شده است. وقتی مردم نمی دانند چگونه جواهرات فیروزه اصل را از جواهرات فیروزه تقلبی تشخیص دهند، یا برایشان مهم نیست که آیا این سبک توسط شخصی بومی آمریکایی ساخته شده است، این می تواند به فرهنگ و درآمد مردم قبیله آسیب برساند.

جواهرات-فیروزه-بومی-آمریکا

قبل از وارد شدن در بحث اصالت در برابر تولید انبوه، همین به درک ریشه جواهرات فیروزه ای کمک می کند و اینکه چرا افرادی که در اصل از این سنگ منحصر به فرد برای تزئینات و لوازم جانبی استفاده می کردند، بسیار ارزشمند هستند.

 دیتاجو

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما رای "منفی" کدام کاندیدای ریاست جمهوری بیشتر است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما