مالک گروه برندهای لوکسLVMH تاج ثروت جهان را از ایلان ماسک ربود

اقتصاد100- تازه ترین گزارش مجله فوربز از میلیاردرهای جهان، نشان ازورود افراد تازه وارد به 10 فرد ثروتمند جهان دارد و جالب اینجاست که یک میلیاردر و سرمایه دار فرانسوی کالاهای لوکس، تاج صدرنشینی را از «ایلان ماسک»، مدیرعامل موسسه اسپیس ایکس ربود.

مالک گروه برندهای لوکسLVMH  تاج  ثروت جهان را از ایلان ماسک ربود

به گزارش گروه طلا و جواهر، در این گزارش آمده است که تعداد میلیاردرهای جهان روندی کاهشی دارد اما میزان ثروت آنها ازجمله ایلان ماسک، جف بزوس و بیل گیتس همچنان 12.2 تریلیون دلار است.

تعداد میلیاردرهای جهان از 2688 نفر در سال گذشته به 2640 نفر در سال جاری کاهش یافته است، اما متمول ترین افراد جهان همچنان 12.2 تریلیون دلار (در مقایسه با 12.7 میلیون دلار در سال گذشته) ثروت دارند.

بنابراین گزارش، رتبه اول این لیست به برنارد آرنو، مدیرعامل 74ساله غول کالاهای لوکسLVMH که مالک برندهایی مانند لویی ویتون، کریستین دیور و تیفانی است، اختصاص یافت. ثروت وی 211میلیارد دلار تخمین زده شده که این رقم نشان می دهد ثروت وی، از ایلان ماسک که در رتبه دوم این لیست قرار گرفته،31میلیارد دلار بیشتر است.

برنارد آرنو 74 ساله امسال پس از اینکه دارایی خالص او از 200 میلیارد دلار گذشت، به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شد.این مرد فرانسوی اولین بار در سال 1997 در فهرست میلیاردرهای فوربس ظاهر شد، زمانی که تنها 3.6 میلیارد دلار ثروت داشت.

اما با افزایش درآمد در بیش از 70 برند لوکسی که مالکیت آنها را داشت، آرنو توانست تا سال 2005، با ثروت 17 میلیارد دلاری، در فهرست 20 ثروتمند برتر دنیا قرار بگیرد.

فوربس گزارش می دهد که طی سه سال گذشته او پس از ماسک و بزوس در جایگاه سوم فهرست میلیاردرهای جهانی قرار داشته است، اما در سال 2022 با افزایش 35 درصدی سهام LVMH و درآمد 21.7 میلیارد دلاری(20 میلیارد یورو)، توانست از رقبای خود پیشی بگیرد. 

آرنو اکنون در حال برنامه ریزی جانشینی خود است و پیشنهاد سازماندهی مجدد شرکت هولدینگ خود، Agacheرا داده که بخش عمده ای از سهام او را در اختیار دارد. وی قصد دارد سهام مساوی را به پنج فرزندش بدهد.

در ژانویه سال گذشته، LVMH پس از خرید تیفانی به مبلغ 15.8 میلیارد دلار، یک معامله بزرگ تجاری دنیای مد را انجام داد و سپس پسرش را به رهبری یک جواهرسازی آمریکایی ارتقا داد. آرنو همچنین در سال 1999 در نتفلیکس سرمایه گذاری کرد و وارد تجارت قایق بادبانی هم شد.

 گفتنی است آرنو در یک قلعه خیره کننده 150 ساله در شمال غربی سنت امیلیون در بوردو فرانسه زندگی می کند که از سال 1998 تاکنون به خانواده این میلیاردر تعلق دارد.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما