رکورد 150 میلیون دلاری در «حراج کریستیز»

اقتصاد100- امسال در حراج کریستیز قرار است گران قیمت ترین مجموعه جواهرات درمعرض فروش گذاشته شود و یک رکورد جدید در این خانه حراج به جای گذاشته شود.

رکورد 150 میلیون دلاری در «حراج کریستیز»

به گزارش گروه طلا و جواهر، امسال مجموعه گسترده ای از بیش از 700 قلم جواهرآلات متعلق به «هایدی هورتن»، یک کلکسیونر اتریشی به حراج گذاشته شود. انتظار می رود مجموعه این کلکسیونر که در حوزه فعالیت های بشردوستانه هم فعالیت فراوانی داشته است، با قیمتی بیش از 150 میلیون دلار در حراج کریستیز ژنو به فروش برسد و یک رکورد ویژه از خود به جای بگذارد.

christies-150-million-heidi-horten-record-auction-briolette-igi-gemblog

طبق گزارش این خانه حراج، این با رزش‌ترین مجموعه جواهراتی است که تا به حال به حراج گذاشته شده است و از جواهرات الیزابت تیلور و شیخ حمد بن عبدالله آل ثانی، عضو خانواده سلطنتی قطر هم پیشی خواهد گرفت.

این مجموعه شامل یک گردنبند الماس 90 قیراطی هندی Briolette، از برند لوکس هری وینستون است که قیمت آن حدود 10 میلیون دلار تخمین زده می شود. یک گردنبند مروارید طبیعی سه رشته با الماس صورتی 11 قیراطی از طراحی های برند هری وینستون از دیگر آیتم های این مجموعه است که احتمال می رود با قیمتی بین 7 تا 10 میلیون دلار به فروش برسد.

 از دیگر آیتم های این کالکشن، یک انگشتر 25 قیراطی یاقوت و الماس از برند کارتیه با نام  Sunrise است که قیمت آن 15 تا 20 میلیون دلار تخمین زده شده است.

christies-150-million-heidi-horten-record-auction-cartier-ruby-igi-gemblog

«هایدی هورتن»،19 ساله بود که با همسر اولش هلموت هورتن، بنیانگذار فروشگاه های زنجیره ای آلمانی که بیش از 30 سال از او بزرگتر بود، آشنا شد. همسر وی در سال 1987 درگذشت و در سال 2020 فوربس ثروت شخصی او را 3 میلیارد دلار تخمین زد. هایدی هم ژوئن 2022 در سن 81 سالگی درگذشت.

وی در سال 2008 هم الماس 35.56 قیراطیWittelsbach را که همسرش به عنوان هدیه عروسی به وی اهدا کرده بود را به قیمت 24 میلیون دلار فروخت.

رکورد 150 میلیون دلاری در «حراج کریستیز»

مجموعه این کلکسیونر در دو مرحله به حراج گذاشته شده و عرضه خواهد شد. یکی از این مجموعه ها« دنیای هایدی هورتن: جواهرات باشکوه» نام دارد که در 10 می در معرض فروش قرار داده می شود و پس از آن حراج قسمت دوم در 12 می انجام می شود.

christies-150-million-heidi-horten-record-auction-winston-pearls-igi-gemblog

از نمایش الماس، یاقوت و یشم گرفته تا قطعات برجسته برندهایی همچون بولگاری، کارتیه، تیفانی،هری وینستون و ون کلیف و آرپلز، در این دو حراج دیده خواهد شد. این مجموعه باشکوه شامل بیش از 700 قطعه جواهرات و تجسم واقعی ظرافت، زرق و برق و ذوق بی انتهای خانم هورتن برای جمع آوری  این جواهرات است. این مجموعه از کیفیت و وسعت بی عیب و نقصی برخوردار است و هنر جواهرات را در تمام شکوه خود به نمایش می گذارد."

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما