ثبت رکورد جدید حملات DDoS با 71 میلیون درخواست بر ثانیه

اقتصاد ۱۰۰ - Cloudflare به تازگی دوشنبه یکی از بزرگ‌ترین حملات DDoS با 71 میلیون درخواست بر ثانیه درخواست را خنثی کرد.

ثبت رکورد جدید حملات DDoS با 71 میلیون درخواست بر ثانیه

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،این شرکت محبوب اینترنتی در همین راستا اذعان کرده که درخواست‌های مخرب در محدود 50 تا 70 میلیون قرار داشته و در اوج حمله DDoS درخواست‌ها به 71 میلیون رسیده است. این حمله همچنین بزرگ‌ترین حمله DDoS مبتنی بر پروتکل HTTP تا به امروز عنوان شده و رکورد حمله قبلی با بیش از 46 میلیون درخواست توسط گوگل Cloud در تابستان 2022 مهار شده است.

کلادفلر در همین رابطه گفته که این حملات، وب‌سایت‌هایی را که توسط سرویس‌های این کمپانی تحت محافظت قرار گرفته‌اند هدف قرار داده و به طور دقیق از طریق یک بات که دسترسی به 30,000 آی پی و تعدادی از ارائه دهندگان برتر خدمات اینترنتی داشته صورت گرفته است. Cloudflare مانند همیشه برای حفاظت از مشتریان خود نام آن‌ها را دقیق بیان نکرده اما این کمپانی اظهار کرد که پلتفرم‌های رمزارز، سرویس‌های ابری و کمپانی‌های گیمینگ هدف این حملات بوده‌اند.

71 میلیون DDoS

حملات HTTP مبتنی بر این پروتکل قدیمی و رمزگذاری نشده است و تشخیص این نوع حملات در مواردی راحت‌تر از HTTPS است. در همین راستا با کنترل زیرساخت اینترنتی گسترده، بات می‌تواند سونامی از درخواست‌های جعلی و خراب‌کارانه را برای اختلال در کارکرد سرویس اینترنتی هدف قرار دهد و امروز در خیلی از پلتفرم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اینترنتی راهکارهایی برای مقابله با DDoS تعبیه شده است.

کلادفلر در همین رابطه اذعان کرده که در صورت رسیدن درخواست‌ها به سرور وب‌سایت، به دلیل ناتوانی در پردازش این حجم بالا از درخواست و ترافیک، مشکلات دسترسی می‌توانست به وجود آید. در یکی دو سال اخیر پیچیدگی و فراوانی حملات DDoS در حال افزایش بوده و Cloudflare در سه ماهه پایانی 2022 افزایش 79 درصدی در این حملات نسبت به سال گذشته را مشاهده کرده است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما