سرورهای بخش چند نفره سری Medal of Honor به‌زودی خاموش خواهند شد

اقتصاد ۱۰۰ - شرکت «الکترونیک آرتز» (Electronic Arts) قصد دارد سرورهای بخش چند نفره سری «مدال افتخار» (Medal of Honor) را برای همیشه خاموش کند.

سرورهای بخش چند نفره سری Medal of Honor به‌زودی خاموش خواهند شد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ،شرکت EA قصد دارد به غیر از عنوان VR Medal of Honor، به عُمر نسخه‌های نسل هفتمی این سری پایان دهد. یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین فرانچایزهای EA به حساب می‌آمد. اولین نسخه از این سری در سال 1999 توسط استودیو DreamWorks Interactive و با نظارت استیون اسپیلبرگ (کارگردان فیلم جنگی نجات سرجوخه رایان) ساخته شد.

اسپیلبرگ قصد داشت اثری تاثیرگذار به مانند «نجات سرجوخه رایان» (ُSaving Private Ryan) در دنیای بازی‌های رایانه‌ای خلق نماید. او حتی از استودیو DreamWorks Interactive درخواست کرد که صحنه نبرد نُرماندی فیلم را در بازی Medal of Honor بازسازی کند و آن را مقدمه‌ای برای بازی مزبور قلمداد نماید. اکنون پس از 24 سال، شرکت EA می‌خواهد سرورهای بخش چند نفره نسخه‌های نسل هفتمی (Xbox 360، PS3 و PC) سری Medal of Honor را برای همیشه از دسترس خارج کند.

سرورهای بخش چند نفره سری Medal of Honor

 

به بیان دقیق‌تر، شرکت EA سرور بخش چند نفره نسخه‌های Medal of Honor: Airbone، Medal of Honor 2010 و Medal of Honor: Warfighter را در طی این هفته خاموش می‌کند. شرکت EA پیش‌تر اعلام کرده بود هر سه نسخه، فروش ناامیدکننده‌ای را در زمان عرضه‌شان پشت سر گذاشتند. این شرکت با وجود آگاهی از شکست مالی آن‌ها، زمان زیادی را برای ثابت ماندن سرور این‌ بازی‌ها برای طرفداران خود ارائه کرد.

بسیاری از کارشناسان، سری Medal of Honor را پدربزرگ سبک شوتر چند نفره آنلاین قلمداد می‌کنند. این سری حتی تاثیر بسیار زیادی روی توسعه عناوینی چون Battlefield و نسخه‌های ابتدایی Call of Duty گذاشت. با این حال، شرکت EA با گذر زمان توجه بیشتری به سری Battlefield نسبت به سری Medal of Honor کرد. این شرکت معتقد است که سری Battlefield توانایی رقابت با سری Call of Duty اکتیویژن را دارد.

آخرین نسخه از سری Medal of Honor، عنوان VR MOH: Above and Beyond است که در سال 2020 منتشر شد. این بازی با واکنش‌های متوسطی از سوی منتقدان و اهالی رسانه مواجه شد و به اندازه‌ای موفق نبود که این سری را مجدد احیا کند. شرکت EA هنوز اطلاعاتی در مورد آینده سری مزبور منتشر نکرده است. به عقیده بسیاری، این اقدام شرکت EA را به معنای پایان عمر سری Medal of Honor می‌دانند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما