از جواهرات بی نظیر فیروزه با برند دیوید وب فصلی چه می دانید ؟

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سال ها قبل دیوید وب (David Webb) اذعان داشت که فیروزه ، جواهری است که به همه می آید. او می گفت فیروزه چهره را روشن می کند.

از جواهرات بی نظیر فیروزه با برند دیوید وب فصلی چه می دانید ؟

طراحان جواهرات محدودی وجود دارند که تا به حال از فیروزه ظریفانه همانند استاد جواهر ساز آمریکایی استفاده می کنند. مارک گفته است که از آنجایی که بخشی از طراحی های دیوید وب بر جهان باستان مربوط می شود ، استفاده از فیروزه در واقع در همه سطوح معنا می یابد‌ و از لحاظ معنوی و رنگی معنا پیدا می کند.

دیوید وب (David Webb)

یک نگاه مختصر به تاریخچه فیروزه نشان می دهد که این سنگ در طول قرن ها محبوب بوده است. در هفدهمین قرن کلمه فیروزه از واژه فرانسوی Turks گرفته شده است زیرا این ماده معدنی نخستین بار از اروپا به معادنی در ترکیه آورده می شد. حتی قبل از قبل نامگذاری فیروزه یکی از محبوب ترین سنگ ها در جهان محسوب می شد. ۵ هزار سال قبل از میلاد فیروزه قدیمی ترین و شناخته شده ترین سنگ در بین النهرین بود. فرمانروایان آن سرزمین ها از جمله مصر باستان ، ایران ، چین این سنگ را به عنوان سنگ مقدس محترم می شمرند. آمریکایی های بومی معتقدند که فیروزه نماد مقدسی از زندگی است.

برخی از فرهنگ ها معتقد بودند که زمانی که سنگ تغییر رنگ می دهد بیانگر سلامت یا عشق های بیهوده می باشد. در حال حاضر ما می دانیم که تغییر رنگ ناشی از اکسیداسیون نور یا هر چیز اسیدی از جمله پوست ، غرق و مواد آرایشی است.

انگشتر فیروزه طراحی شده توسط دیوید وب

سنگ فیروزه فقط در چند مناطق خشک در جهان که از لحاظ مس ، فسفر و آلومینیوم غنی است یافت می شود. منبع سنتی فیروزه در نیشابور منطقه ای در ایران است که در گذشته به سرزمین پارس معروف بوده است. در طول دوره اوج تولید ، معدن نیشابور با ارزش ترین رنگ فیروزه را تولید می کرد. به همین ترتیب فیروزه های رنگی که در جاهای دیگر استخراج شده است گاهی اوقات به فارسی گفته می شود.

کاور مجله town & country شخص تراز اولی به نام carmen mayrinkvegin خود را به گوشواره های دیوید وب آراسته کرد

به طور کلی رنگ فیروزه از آبی بنفش پر رنگ و آبی سلطنتی تا آبی روشن و آبی مایل به سبز دسته بندی می شود. (در جواهرات بی نظیر فیروزه با نوع ماتریس سیاه در جواهرات آمریکایی های بومی یافت شده که به ندرت از آن استفاده می شود.) در اواخر دهه ۱۹۵۰ در اوایل دهه ۱۹۶۰ وقتی بسیاری از جواهر سازان ماهر از جمله دیوید وب (David Webb) جواهرات رسمی را با الماس و سنگ های قیمتی ساختند، فیروزه از انواع رنسانس لذت برد. بازیگری به نام lana turner گوشواره ، گردنبند و دستبند و انگشترهای دیوید وب را که از جنس فیروزه ، الماس و پلاتین بود را در سال ۱۹۶۶ در فیلم Madame X استفاده کرد. سنگ های قیمتی در این جواهرات مانند اکثر دوره ها برش خورده ای از کابوچون بودند. در اواسط دهه ۱۹۶۰ تغییرات آب و هوایی به دیوید وب الهام بخشید تا به سبک پر ماجرا و جسورانه خود، رو بیاورد. جواهرات با شکوه از این دوره هنوز از آرشیو اصلی طرح های سایت در بوتیک دیوید وب واقع در ضلع شرقی خیابان منهتن ساخته می شود. برای جواهرات فیروزه ، هر سنگ قیمتی که از مخزن بزرگی استخراج می شوند در کشوها نگهداری شده و بر اساس رنگ طبقه بندی می شود‌. مارک توضیح داد که انتخاب کردن فیروزه برای یافتن رنگ های مناسب،نیاز به مرتب سازی از بین صدها سنگ است. مارک در ادامه توضیح داد که هنگامی که من درخواست کردم تا برخی از بهترین گوشواره های فیروزه را ببینم در واقع زمانی که شما به جواهرات دیوید وب نگاه می کنید ، می بایستی سیر تکاملی این هنرمند توجه داشته باشید. آنچه که دیوید وب در اوایل دهه شصت طراحی کرد بسیار سنتی بود .اواخر دهه شصت و هفتاد سیر تکاملی شکل را به اشکال جذاب و زیبایی درآورد. جواهرات باعث رشد عضلات شده اند و آن چیزی است که دیوید وب را امروزه بسیار معروف ساخته است. در سال ۱۹۶۷ بر روی کاور مجله town & country شخص تراز اولی به نام carmen mayrinkvegin خود را به گوشواره های دیوید وب آراسته کرد که نمایش اغوا کننده ای است که کاملا نمایانگر حال و هوای آن دوران است.

گوشواره فیروزه طراحی شده توسط دیوید وب

دیوید وب مجموعه ای از طرح های گرافیکی را بر اساس اشکال هندسی در دهه ۱۹۷۰ تولید کرد. برخی از این مینا کاری های ترکیب شده سیاه و سفید یا سفید براق و فیروزه منجر به تضاد های خیره کننده می شود.

یک دستبند مجسمه ای که در ابتدا در این زمان طراحی می شده دارای یک شکل دایره ای شکل است که گنبدهای آبی کاخ های ایران باستان را بیرون می کشد. سنگ قیمتی اطراف این جواهر را با بخش هایی از میناکاری های سبز و طلا که مچ دست را احاطه می کند در برگرفته است. مارک گفته است که دیوید وب نوعی موسیقی جاز در جواهرات است. مارک گفت که دیوید وب همانند نوازندگان جاز از رنگ ها و متریال ها و یادداشت ها استفاده می کرد‌. او با فیروزه رنگ زمینه های نترس ، ابتکارهای شگفت انگیز بر روی سبک های سنتی را ایجاد می کرد‌. این یک نوع موزیک است که خود را محدود به یک مجموعه کنسرت های تابستانی نمی کند. این جواهرات فیروزه شگفت انگیز می تواند در تمامی طول سال پوشیده شوند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما