جو محتاط بازار به نفع نقره

طلا و جواهر اقتصاد 100 : نقره در معاملات اولیه‌ی اروپا در روز چهارشنبه، به سطحی بالاتر از 28.50 دلار در هر اونس تروی رسید.

جو محتاط بازار به نفع نقره

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» نقره‌ در معاملات اولیه‌ی اروپا در روز چهارشنبه، به سطحی بالاتر از 28.50 دلار در هر اونس تروی رسید.

گفتنی است شمش‌های امنی مانند نقره، زمینه‌های رشد خود را در بستر احتیاط بازار به دست می‌آورند. در همین راستا، سرمایه‌گذاران محتاط واکنش اسرائیل به حمله‌ی هوایی ایران در روز شنبه را به دقت زیر نظر گرفته‌اند.

براساس گزارش مقاله‌ای از رویترز، برنامه‌ریزی مجدد سومین جلسه‌ی کابینه‌ی جنگ اسرائیل که ابتدا برای روز سه‌شنبه تعیین شده بود، به روز چهارشنبه موکول شد. ناگفته نماند که هدف از تشکیل این نشست، بحث و بررسی واکنش اسرائیل به حمله‌ی مستقیم بی‌سابقه‌ی ایران است.

افزون بر آن، عامل دیگری که به افزایش تقاضای نقره کمک کرد، اصلاح نزولی خفیفی بود که در چشم‌انداز دلار آمریکا اتفاق افتاد. با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) موقعیت خود را در نزدیکی بالاترین رقم پنج ماهه‌ی خود یعنی 106.51 که روز سه شنبه به آن دست یافت، حفظ کرد.

در این بین، بازده اوراق قرضه 2 ساله و 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده، در زمان انتشار به ترتیب 4.96 و 4.65 درصد است.

در چشم‌انداز داده‌ها، آمارها حکایت از اقتصاد قوی ایالات متحده و تورم مستمر داشت که انتظارات فدرال رزرو برای حفظ نرخ‌های بهره بالاتر به مدت طولانی‌تر را تقویت کرد.

و اما اظهارات جنگ‌طلبانه‌ی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، حمایتی از دلار آمریکا (USD) را به همراه داشت. بدیهی است که دلار قوی‌تر (USD) نقره را برای سرمایه‌گذارانی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند گران‌تر می‌کند و این امر می‌تواند بر تقاضا برای فلز سفید تأثیر بگذارد.

پاول، رئیس فدرال رزرو روز سه‌شنبه، داده‌های اخیر را حاکی از حداقل پیشرفت در تورم سال جاری دانست که حکایت از طی مسیری طولانی برای رسیدن به هدف ۲ درصدی دارد. طبق گزارش رویترز، این بیانیه نه‌تنها به طور بالقوه، احساسات جنگ‌طلبانه‌تری را برانگیخت، بلکه به حمایت از دلار آمریکا نیز کمک کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما