3 ترفند طلایی برای تمیز کردن طلا در خانه

طلا و جواهر اقتصاد 100 : جلاسنج ماده‌ای است که برای جلا دادن به فلزات مانند طلا یا سطوح یا بسیاری چیزها استفاده می‌شود.

3 ترفند طلایی برای تمیز کردن طلا در خانه

استفاده از جلاسنج برای تمیز کردن طلا

 استفاده از جلاسنج برای طلا باید به این صورت باشد که پنبه‌ای را به کمی جلاسنج آغشته کنید. سپس، آن را روی سطح اکسسوری های طلای خود بکشید. به این شیوه لایه رویی برداشته می‌شود و سطح درخشان زیرین نمایان می‌شود.

هنگام خرید گردنبند کارتیر زیبا یا دستبند آن دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید که اگر در طولانی مدت کدر شود چه کاری باید انجام دهید. پاسخ همینجا است!

تمیز کردن طلا با صابون

استفاده از صابون برای تمیز کردن طلا مراحل خاصی دارد. به همین دلیل، ترجیح داده می‌شود تا در بین ممنوعیات برای شستن طلا قرار بگیرد. چون اگر از صابون جامد استفاده کنید، اثر آن روی طلا باقی می‌ماند. می‌توانید از صابون مایع و یک مسواک کوچک و حوله برای جلا دادن به طلا استفاده کنید. اما، قبل از اینکه بخوهید آن را با آب بشویید، سریع از کاسه محتوای صابون خارج کنید و با دستمال پاک کنید. چرا که، شستن طلا در این حالت باعث می‌شود مواد شوینده روی طلا انباشته شود. از ترکیب صابون با شوینده‌های نادانسته برای تمیز کردن طلا نیز بپرهیزید.

محلول شستشوی طلا

محلول شستشوی طلا که برای تمیز کردن طلا و جواهرات گرانبها استفاده می‌شود، بیشتر یک ماده تخصصی است و در کارگاه‌های ساخت طلا و جواهرات استفاده می‌شود. این ماده خاصیت از بین برندگی لک‌ها به خصوص لک حاصل از چربی را دارد و در صورت تماس با پوست دست، به آن آسیب نمی‌رساند.

در گذشته از محلول شستشوی طلا به کمک برس و صابون استفاده می‌کردند. اما، امروزه، با پیشرفت تکنولوژی، از محلول شستشوی التراسونیک برای تمیز کردن طلا و جواهرات استفاده می‌شود.اما، محلول دیگری نیز وجود دارد که با خرید آن می‌توانید زیورآلات طلا، نقره و مس خود را تمیز کنید. کافی است قطعه طلای خود را درون ظرفی که حاوی این محلول است، برای 5 تا 30 ثانیه بغلطانید و سپس، خشک کنید.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما