ترفندی ساده و بدون هزینه برای تمیز کردن طلا در خانه

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای این کار از ظروف نسوز استفاده کرده و هنگامی‌ که منتظر جوشیدن آب هستید، زیورآلات و طلای خود را داخل آن قرار دهید. پس ‌از انجام این مراحل صبر کنید تا آب کم‌کم خنک شود.

ترفندی ساده و بدون هزینه برای تمیز کردن طلا در خانه

تمیز کردن طلا با جوشاندن در آب

برای استفاده از این روش ابتدا باید بدانید که چه نوع زیورآلاتی را می‌توان در آب جوش انداخت و جوشاند. اما جوشاندن زیورآلاتی که دارای سنگ‌های قیمتی ظریف مانند سنگ اپال، مرجان، سنگ ماه و مروارید هستند ممکن است باعث ترک خوردن آن‌ها شود. به‌ همین دلیل استفاده از این روش را برای زیورآلات دارای سنگ‌های قیمتی توصیه نمی‌کنیم.

استفاده از این روش برای زیورآلاتی که دارای سنگ‌هایی هستند که با چسب به طلا چسبانده شده‌اند نیز توصیه نمی‌شود. زیرا آب جوش ممکن است باعث شل شدن چسب آن‌ها شود. برای تمیز کردن طلا با این روش ابتدا باید آب را جوشانده و تمام جواهرات خود را در آن قرار دهید. برای این کار از ظروف نسوز استفاده کرده و هنگامی‌ که منتظر جوشیدن آب هستید، زیورآلات و طلای خود را داخل آن قرار دهید. پس ‌از انجام این مراحل صبر کنید تا آب کم‌کم خنک شود.

زمانی که بتوانید دست خود را به‌ راحتی در آب قرار دهید، می‌توانید طلای خود را بیرون بیاورید. پس ‌از آن با یک برس بسیار نرم روی طلا کشیده و آن را کامل تمیز کنید. سپس از یک حوله نرم برای خشک کردن آن استفاده کرده و پس‌از آن، آن را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما