تمیز کردن طلا چه اهمیتی دارد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: استفاده از طلا در بین مردم بسیار مرسوم می‌باشد. اکثر مردم طلا را به شکل گردن بند، دست بند، انگشتر، در ساعت‌های مچی و … مورد استفاده قرار می‌دهند.

تمیز کردن طلا چه اهمیتی دارد؟

برخی از مردم به صورت دائم و روزانه از این دسته از اشیا استفاده می‌کنند که باعث خواهد شد رنگ طلا به مرور زمان تغییر کند و سیاه و کدر شود.

اما چگونه می‌توان جلا و رنگ اولیه طلا را به آن برگرداند. 

یکی از دلایلی که آدم‌ها از طلا استفاده می‌کنند، درخشندگی و براق بودن آن می‌باشد. عمدتا از طلا و جواهرات در مهمانی‌ها استفاده می‌شود. هر چه طلایی که شما استفاده می‌کنید درخشان‌تر و براق‌تر باشد، جلوه بهتری به استایل شما خواهد داد.

هیچ کسی دوست ندارد که از طلای کدر و سیاه شده استفاده کند. طلای خالص به خودی خود سیاه و کدر نخواهد شد. دلیل کدر شدن و سیاه شدن طلاها، سایر فلزاتی است که در آلیاژ آن به کار گرفته می‌شود.

طلای خالص ۲۴ عیار فلزی نرم می‌باشد و نمی‌توان به صورت مستقیم آن را در تولید برخی جواهرات به کار برد. به همین دلیل است که در کنار طلا از سایر فلزات مانند نقره و مس استفاده می‌شود تا سفتی طلا افزایش پیدا کند. هرچه میزان مس به کار رفته شده افزایش پیدا کند و مس موجود در آن از کیفیت پایینی برخوردار باشد، به مرور زمان باعث سیاه شدن و کدر شدن طلای شما خواهد شد.

با استفاده از روش‌هایی که در ادامه به شما آموزش می‌دهیم می‌توانید از شدت سیاهی و کدر شدگی طلای خود بکاهید و به آن جلا و برق اولیه‌اش را بازگردانید.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما