معرفی و شناخت 8 رایحه‌ اصلی و متداول در عطرهای خوشبو

طلا و جواهر اقتصاد 100 : در زمان‌های قدیم اعتقاد بر این بود هر زنی بوی طبیعی خود را دارد که باعث می‌شود توجه مردان را به خود جلب کند. اما در حال حاضر با تغییر زمان و پیشرفت صنعت مد و فشن، زنان ترجیح می‌دهند عطرهایی را خریداری کنند که بر اساس روحیه‌ی آن‌ها باشد.

معرفی و شناخت 8 رایحه‌ اصلی و متداول در عطرهای خوشبو

آیا می‌دانستید که عطرها در برخی از تمدن‌های اولیه‌ی بشر نزدیک به ۴۰۰۰ سال است که استفاده می‌شوند؟ جای تعجب نیست که امروزه انواع مختلفی از عطرها در بازار وجود دارد.

عطر در واقع ترکیبی از روغن‌ها، مواد معطر و تثبیت کننده‌ها است. این ترکیبات در نهایت رایحه‌ای دل‌پذیر و آرامش بخش برای انسان و سایر اجسام زنده ایجاد می‌کنند.

انواع مختلف عطرها

عطرها معمولا در مدل‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند. در ادامه به بررسی رایحه و مدل‌های اصلی عطر و ویژگی‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱. رایحه‌ی گل‌دار

گفته می‌شود که عطرهایی که رایحه‌ی اصلی آن‌ها گل‌دار است، بزرگ‌ترین دسته از انواع مختلف عطرها را شامل می شوند. این عطرها از گل‌های مختلف با بوی شیرین مانند گل رز، یاسمن، شکوفه‌های پرتقال، گاردنیا و گل میخک الهام می‌گیرند. رایحه‌های گل‌دار به عنوان رایحه‌ای شیرین و عاشقانه در نظر گرفته می‌شوند. این رایحه‌ها معمولاً دارای یک نت واحد یا ترکیبی از نت‌های مختلف از گل‌های مختلف هستند. عطرهایی که رایحه‌ی گل‌دار دارند، مورد علاقه‌ی اکثر خانم‌ها بوده و برای کسانی که عطری با حس و حال خانمانه می‌خواهند انتخاب کلاسیکی هستند.

۲. رایحه‌ی مرکبات

این عطرها در ترکیبات خود حاوی عصاره‌ی مرکبات هستند و معمولا بو و احساس تندی را به شما القا می‌کنند. این نوع رایحه احساس سرزندگی به شما داده و برای افرادی که به ماجراجویی و طبیعت علاقه دارند بسیار مناسب خواهند بود. مرکبات موجود در عطرها معمولا آهک، لیمو و نارنگی هستند. عطرهایی که رایحه‌ی اصلی آن‌ها مرکبات است، به طور طبیعی احساس طراوت و شادابی به شما می‌دهند و برای استفاده در طول روز مناسب هستند.

۳. رایحه‌ی چوبی

چوب و خزه از ترکیبات اصلی این نوع عطرها محسوب می‌شوند. این نوع عطرها بیشتر به عنوان رایحه‌ی چایپر (Chypre) شناخته می‌شوند. در این عطرها از بوی خزه‌ی بلوط، مرکبات، نعناع هندی، ترنج و عطرهای شیرین استفاده می‌شود که در نهایت رایحه‌ای بسیار آرامش‌بخش را به وجود می‌آورند. باید بدانید که یکی از ویژگی‌های اصلی این نوع عطرها، جاذبه‌ی قوی و کلاسیکی است که در آن‌ها وجود دارد؛ به همین علت بیشتر توسط مدیران شرکت‌ها و افرادی که دوست دارند جذبه‌ی خاصی داشته باشند استفاده می‌شوند.

۴. رایحه‌ی شرقی

عطرهای شرقی ترکیبی از عطرهای خاکی و مُشکی هستند. موادی مانند عنبر، مشک و رایحه‌های حیوانی اغلب در ترکیبات عطرهای شرقی دیده می‌شوند. ادعا می‌شود که این نوع عطرها زمانی ایدئال هستند که هدف شما جلب توجه فرد خاصی باشد. از عطر با رایحه‌ی شرقی می‌توانید در موقعیت‌های رمانتیک استفاده کنید.

۵. رایحه‌ی میوه‌ای

عطرهایی که رایحه‌ی میوه‌ای دارند به دلیل بوی شیرینی که دارند بسیار دل‌نشین و همچنین محبوب هستند. آن‌ها ترکیبی از نت‌های تند و میوه‌ای دارند که آن‌ها را برای موقعیت‌هایی مانند دورهمی‌های معمولی و همچنین قرارهای عاشقانه مناسب و ایدئال می‌کند. این عطرها معمولا حاوی رایحه‌ی میوه‌هایی از جمله سیب، توت، انبه، هلو و سایر میوه های آب‌دار هستند. در بعضی عطرها نیز از عصاره‌ی میوه‌ها استفاده می‌شود.

۶. رایحه‌ی سبز

رایحه‌های سبز انتخاب بسیار مناسبی برای موقعیت‌های کژوال و روزمره هستند، زیرا رایحه‌ای مانند برگ‌های تازه و علف تمیز شده را از آن‌ها می‌توانید حس کنید. عطرهایی که رایحه‌ی سبز دارند به عنوان عطر اسپرت شناخته می‌شوند و معمولا هم مناسب خانم‌ها و هم آقایان هستند. این عطرها بوی نسبتا ملایمی دارند و برای موقعیت‌های کژوال و اسپرت گزینه‌ی مناسبی خواهند بود.

۷. رایحه‌ی اقیانوسی

گفته می‌شود که عطرهایی که رایحه‌های اقیانوسی دارند، نوع نسبتا جدیدی از عطرها به شمار می‌آیند. این عطرها حاوی رایحه‌های مصنوعی هستند که در نتیجه می‌توانند رایحه‌هایی مانند بوی هوا، کوه، دریا، پارچه‌ی تازه و… را به شما القا کنند. این نوع عطرها انتخاب بسیار مناسبی برای موقعیت‌هایی مانند مصاحبه‌های شغلی و مناسبت‌های رسمی هستند.

۸. رایحه‌ی تند

این نوع عطرها معمولا رایحه‌ای مانند بوی دارچین، زنجبیل، هل، میخک، فلفل و… می‌دهند. عطرهای تند ادعا می‌کنند که رایحه‌ی جذاب و مخصوص به خود را دارند و به نوعی لوکس محسوب می‌شوند. این عطرها برای موقعیت‌های معمولی و کژوال بسیار محبوب هستند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما