آیا وزن طلا کم می شود؟

طلا و جواهر اقتصاد 100 : وزن طلا در شرایط عادی و بدون هیچ تغییری در خصوصیات طلا، تغییر نمی‌کند.

آیا وزن طلا کم می شود؟

آیا بدلیجات طلا را می خورد؟

 وزن طلا برابر با جرم آن است و جرم یک جسم در تمام شرایط ثابت است، به این معنی که مقدار ماده آن تغییر نمی‌کند، بنابراین وزن طلا نیز ثابت خواهد بود، با این حال ممکن است در برخی موارد مانند استفاده طولانی مدت، سایش و خراش‌های طلا، مقداری از جرم طلا از بین برود، اما در این صورت نیز وزن طلا تغییر نمی‌کند، بلکه میزان طلا در آن قطعه کاهش می‌یابد. در صورتی که گوشواره میخی شما تحت شرایط عادی و بدون آسیب قرار گیرد، وزن طلا تغییر نخواهد کرد و قادر خواهید بود از آن بهره‌برداری کنید. از زمانی که طلا با قیمت های صعودی مواجه شده است، اکثر مردم به خرید زیورآلات بدلی روی آورده اند؛ اما خرید زیورآلات بدلی و استفاده از آن در کنار زیورآلات طلای اصل این نگرانی را برای مردم به وجود آورده است که آیا بدلیجات طلا را می خورد یا خیر. شاید شما از قبل یک النگوی طلا دارید که در حال حاضر توانایی خرید النگوی دوم را ندارید اما مشابه بدل آن را پیدا کرده اید. شاید هم یک پلاک گردن دارید اما بودجه خرید زنجیر طلای اصل را ندارید. راه حل، خرید زیورآلات بدلی است. اما نگرانی خورده شدن طلا توسط بدلیجات هم از ذهن شما بیرون نمی رود. ما در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به این نگرانی پاسخ دهیم.

 از زمانی که طلا با قیمت های صعودی مواجه شده است، اکثر مردم به خرید زیورآلات بدلی روی آورده اند؛ اما خرید زیورآلات بدلی و استفاده از آن در کنار زیورآلات طلای اصل این نگرانی را برای مردم به وجود آورده است که آیا بدلیجات طلا را می خورد یا خیر. شاید شما از قبل یک النگوی طلا دارید که در حال حاضر توانایی خرید النگوی دوم را ندارید اما مشابه بدل آن را پیدا کرده اید. شاید هم یک پلاک گردن دارید اما بودجه خرید زنجیر طلای اصل را ندارید. راه حل، خرید زیورآلات بدلی است. اما نگرانی خورده شدن طلا توسط بدلیجات هم از ذهن شما بیرون نمی رود. ما در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به این نگرانی پاسخ دهیم.

فلز طلا توسط چه فلزی خورده می شود؟

این که گفته می شود بدلیجات طلا را میخورد یک باور عام است که از لحاظ علمی اثبات نشده است. خورده شدن یک فلز توسط فلزی دیگر یعنی یک واکنش شیمیایی و نتیجه ی یک واکنش شیمیایی یعنی تولید یک ماده جدید! زیورآلات، چه طلا چه بدل در طول شبانه روز با محیط بیرونی در ارتباط اند و آلودگی هوا، گرد و غبار، عرق بدن و دیگر عوامل با نشستن بر روی آن باعث تیرگی و کدر شدن می شود. این به معنی نیست اصل فلز طلا تبدیل به یک ماده جدید شده است. این تیرگی و کدر شدن ناشی از عوامل ذکر شده را بعضی از عموم مردم خوردگی و از بین رفتن طلا تلقی کرده اند که با توجه به ماهیت طلا این امر غیر ممکن است. تیرگی های به وجود آمده روی سطح طلا را روش های تمیز کردن خانگی می توان از بین برد. با این توصیف بهتر است که ماهیت فلز طلا را بررسی کنیم. طلا یک فلز خنثی است و به راحتی با دیگر فلزات واکنش نشان نمی دهد. به خاطر همین ویژگی است که طلا ارزشمند ترین فلز محسوب می شود. اگر جایی شنیدید که طلایی اکسید شده، خاطر جمع باشید که این موضوع صحت ندارد. طلای خالص یک فلز بسیار نرم است و برای استفاده از آن در زیورآلات و جواهرات باید آن را با فلز دیگری ترکیب و آلیاژی از آن را بدست آورد. آلیاژ طلا استحکام لازم برای ساخت زیورآلات را دارد. هر چقدر درصد فلز دوم مثل نقره و مس در آلیاژ طلا بیشتر باشد، احتمال بسیار پایین احتمال اکسید شدن بالا می رود که مربوط به نقره یا مس است نه خود طلا. با این حال این اتفاق در طلای 18 عیار امکان پذیر نیست.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما