متولدین برج اسفند از خواص سنگ ماه تولدتان چه می دانید ؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: از آنجایی که عنصر وجود اسفندی ها آب می باشد بهترین سنگ ماه تولد اسفند برای آنها آکوامارین است.

متولدین برج  اسفند از خواص سنگ ماه تولدتان چه می دانید ؟

 اصلی ترین سنگ ماه اسفند: آکوامارین

این نوع از سنگ متولدین اسفند گونه سبز آبی بریل است. آکوامارین در بعضی از تعابیر به معنای آب دریا است. بلورهای این گوهر غالبا بزرگ و بدون ناخالصی با ضریب سختی ۷٫۵ هستند و معمولا شامل خط هایی در طول بر روی خود هستند. سنگ آکوامارین از خود دورنگی بروز می دهد و به شکل بیرنگ و آبی سیر نمایان می شود.

برخی از گونه های این سنگ متولد اسفند اگر به شکل کابوشون تراشیده شوند، ظاهر چشم گربه را بر روی خود نشان می دهند. برجسته ترین مکانی که دارای بهترین سنگ ماه تولد اسفند (آکوامارین) است، “میناس گریاس” در کشور برزیل است. در آنجا به شکل لایه ای از سنگ های هوازده قهوه ای، آکوامارین، از بین پگماتیت بیرون آمده است. همچنین رشته کوه اورال در کشور روسیه به علت گونه با کیفیت این سنگ متولدین اسفند است.

گفته می شود ۵۰ معدن بریل در منطقه ماداگاسکار کشف شده که آکوامارین، بهترین سنگ ماه تولد اسفند هم از آن جمله است. سنگ ماه اسفند در قسمت هایی از برمه هم یافت می شود اما در کشور سریلانکا به میزان کمتری مشاهده شده است. ایرلند، نروژ، نامیبیا، تانزانیا، زیمبابوه و … از کشورهای دارای این سنگ متولد اسفند هستند. اطلاعاتی مبنی بر وجود آن در کشور ما در دست نیست. به سبب رنگ کم آن، غالبا در برش هایی به صورت تخت و بزرگ آن را می تراشند. برای بهبود در کیفیت رنگ، این سنگ متولد اسفند را حرارت میدهند. البته به یاد داشته باشید که قرار دادن این گوهر ها در مجاورت حرارت از سختی آن می کاهد.

خواص آکوامارین برای متولدین اسفند:

در زمان های گذشته به این سنگ ماه اسفند به الهه دریاها شهرت داشته است. در مصر باستان گوهر های از جنس آکوامارین به همراه مومیایی ها کشف شده است. در شرق و در کشورهایی نظیر چین و ژاپن این سنگ متولد اسفند با نام گوهر عرفان و آینده بینی مورد احترام قرار گرفته است. در سحر و طلسم، به جهت فراهم آوردن فضایی برای جلوگیری از نفوذ جادو و بدی ها بر روی شخص برای وارد شدن به ضمیر ناخودآگاه استفاده بی شماری دارد. نویسندگان قرون وسطی بر این باور بودند که اکواریوم پرطرفدارترین و موثرترین بلور در معابد یهودیان باستان بوده است. اکثر روش های استفاده از سنگ آکوامارین به عنوان ابزار مذهبی و پیش گویی در ادبیات باستانی مشاهده می شود. آکوامارین به جهت آرامش خاطر، رفع اضطراب، ازدیاد خلاقیت، نیروی سخنوری و افزایش ضریب هوشی بسیار سودمند و مثمر ثمر می باشد. با توجه به خواص این سنگ متولدین اسفند یا فروردین و آبان می توانند با به کارگیری از آکوامارین شادکامی و سرزندگی پیوند زناشویی خود را افزایش دهند. همانطور که بیان شد این نگین افزون بر اینکه بهترین سنگ ماه تولد اسفند است، سنگ فرعی ماه تولد فروردین و آبان نیز می باشد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما