می دانید انگشتر جواهر فیروزه در کدام انگشت باید باشد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: سنگ‌ ها انرژی خاصی از خود تولید می کنند. هر سنگ متناسب با سطح انرژی که دارد می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها موثر باشد.

می دانید انگشتر جواهر فیروزه در کدام انگشت باید باشد؟

 درست مانند سنگ فیروزه که خواص بسیار زیادی دارد. فیروزه سنگ نیمه قیمتی است که بسیار محبوب است و در طول تاریخ توسط انسان در جایگاه اجتماعی مختلف استفاده می شده است. حتی گفته می‌شود که ثواب انگشتر فیروزه در نماز بسیار زیاد است. اما، طبق شواهد موجود بهتر است انگشتر فیروزه در کدام انگشت باشد؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

مرغوب‌ترین نوع فیروزه در ایران، نیشابور و در مقام بعدی در کرمان یافت می شود. فیروزه خواص بسیاری دارد. به همین دلیل، بسیاری از افراد سعی می کنند انگشتر نقره زیبایی با نگینی از فیروزه تهیه کرده و آن را در مراسم مختلف یا به طور روزمره استفاده کنند. طبق نقل قول های به جای مانده، انرژی سنگ فیروزه در جهت افزایش برکت، رزق و روزی است. به همین دلیل، توصیه شده است که هنگام مناجات با خدا بهتر است انگشتر نقره را در دست راست خود بیاندازید. به این طریق دعاهای شما بیشتر اجابت می شود. پس در پاسخ به این سوال که انگشتر فیروزه در کدام انگشت باشد باید گفت که کمی جزیی تر به این موضوع نگاه کنیم. این انگشتر بهتر است در دست راست و در انگشت کوچک و انگشت حلقه قرار بگیرد تا انرژی درمانی و افزایش مال و برکت بیشتری داشته باشد.

هنگام نماز انگشتر فیروزه در کدام انگشت باشد؟

طبق روایات و احادیث به جای مانده، توصیه‌ های بسیاری در رابطه با استفاده از سنگ های مختلف مانند عقیق، فیروزه، یشم و مانند آن شده است. حکم انگشتر فیروزه را می توان از سخنان امام صادق، پیامبر و امام کاظم دریافت.امام صادق (ع) فرمودند، «دو رکعت نماز به همراه نگین عقیق معادل، هزار رکعت نماز بدون عقیق است، هر کس انگشتر فیروزه دست کند، دست او نیازمند نخواهد شد.» یعنی ثواب انگشتر فیروزه در نماز به خصوص هنگام خواندن دعای دست به قدری است که امام صادق از رسول خدا چنین نقل فرمودند: «خداوند سبحان می‌فرماید: هر آینه من خدا، حیا می‌کنم از بنده‌ای که دستش را به‌سوی من بالا آورده و در دستش انگشتری با نگین فیروزه است، ناامید برگردانم.» استفاده از انگشتر یا دستبند نقره با نگین فیروزه از قول امام کاظم (ع): فیروزه، سنگی است که جبرئیل به رسول خدا (ص) هدیه نموده است و رسول خدا آن را به امیرمؤمنان علی (ع) بخشید. فیروزه، درمان کسی است که صاحب فرزند نمی‌شود. دعای انگشتر فیروزه شامل « رب لا تذرنی فردا و انت خیر الوارثین» این دعا است که روی نگین با رعایت آداب مربوطه حکاکی می شود.

خواص انگشتر فیروزه چیست؟

از خواص فیروزه می توان به خاصیت درمانی و انرژی متافیزیکی که دارد اشاره کرد. به همین دلیل، تهیه انواع زیورآلات مختلف مانند گردنبند نقره با آویزی از فیروزه هم جلوه زیبایی دارد. ست کردن انگشتر با دستبند چرم برای آقایان هم زیبایی خاص خود را دارد. خواص انگشتر فیروزه به شرح زیر است.

حفاظت: دست ها جایگاه ویژه ای در بدن دارند. زیبایی دادن به این محصولات با کمک یک انگشتر فیروزه زیبایی بیشتری به آن ها می بخشد. در عین حال، این باور وجود دارد که انگشتر نقره چون در تیر رس دید دیگران است، انرژی های منفی آن ها را دفع می کند. در عین حال این سنگ، تصادف و آلودگی های محیطی که به سمت شما روانه می شود را از بین می برد.

درمانگر: در داروهای سنتی، این اعتقاد وجود داشت که سنگ فیروزه به خصوص در قسمت گلو و دستگاه تنفسی خاصیت درمانی دارد. گاهی در بهبود بیماری های مرتبط با گلو و مشکلات ریوی توصیه می شود از انگشتر فیروزه استفاده شود.

ارتباطات: سنگ فیروزه قدرت و فن بیان را در شما تقویت می کند. در واقع، این سنگ چاکرای مرتبط با گلو را باز می کند.

تعادل هیجانی: سنگ فیروزه آرامشی درونی را به همراه تعادل در احساسات به همراه می آورد. این سنگ می تواند میزان استرس شما را کاهش دهد و احساسات آسیب دیده را درمان کند.

خلاقیت: انگشتر فیروزه میزان خلاقیت و ابراز ویژگی های هنری را در فرد ارتقا می دهد و تفکر خلاق را در شما پرورش می دهد.

رشد معنوی: گاهی در تمرین های روحانی برای ارتباط ذهن و روح با هم از سنگ فیروزه چه به فرم انگشتر چه به فرم گردنبند نقره زنانه با آویزی از فیروزه یا خود سنگ فیروزه تراش نخورده استفاده می کنند. این کار چاکراهای گلو را باز می کند و این باور وجود دارد که مرکز ارتباطات و ابراز وجودی خود است.

انگشتر فیروزه در کدام انگشت باشد؟ در اسلام توصیه شده است که انگشتر به خصوص انگشترهایی که نگینی از سنگ دارند را در دست راست بپوشید. استفاده از انگشتر در دست راست، یکی از نشانه های شیعیان است. با توجه به تاریخ، بسیاری از خلفای عباسی و اموی برای سنت شکنی و حذف آیین پیامبر انگشتر را در دستان چپ خود استفاده می کردند. اولین سنت شکن نیز خود معاویه بود. اما در حالت کلی، استفاده از انگشتر بیشتر در دست راست توصیه شده است و برای آن فضایل زیادی ذکر شده است. اما در مورد استفاده از انگشتر در دست چپ فضیلتی ذکر نشده است.

در کنار مسائل فقهی و دینی در رابطه با استفاده از انگشتر عقیق، فیروزه، یشم یا هر سنگ دیگر در دست راست، تنها انگشتری که طبق سنتی قدیمی در جهان در دست چپ استقاده می‌شود انگشتر حلقه است. باور رومیان باستان بر این بود که رگی مستقیم از قلب به این انگشت متصل است که باعث می شود، با پوشیدن این انگشتر در برابر عشق به فرد مقابل احساس صمیمیت و عشق بیشتری کنید. می توانید انگشتر حلقه خود را با یک دستبند کارتیر ست کنید.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما