از خواص باورنکردنی سنگ لعل در سلامتی بدن بیشتر بدانید

طلا و جواهر اقتصاد 100: امروزه این گوهر در مناطق زیادی از جهان یافت می‌شود که لعل بدخشان افغانستان، برمه و تانزانیا جزو معروف‌ترین‌های آن است.

از خواص باورنکردنی سنگ لعل در سلامتی بدن بیشتر بدانید

خواص لعل برای بدن

با توجه به موقعیت هر نقطه جغرافیایی، گوهر به دست آمده از آن منطقه حاوی خصوصیات ظاهری و فیزیکی گوناگونی می‌باشد ولی خواص سنگ لعل در همه انواع آن مشابهت‌های زیادی دارد. اما مهم ترین خواص سنگ لعل چیست؟ این نگین ها به علت گوناگونی در رنگ خواص درمانی متفاوتی دارند. با توجه به رنگ درمانی به وسیله سنگها و گونه آنها به بیان خواص لعل می‌پردازیم.

خواص سنگ لعل 

مهم‌ترین خاصیت سنگ لعل این است می‌تواند به بدن در دوره نقاهت کمک نماید و موجب این شود که بر بیماری یا خستگی غلبه کند. همچنین در کتب ایران باستان آمده است که گردنبند لعل موجب محافظت از دردهای سینه و دل می‌شود. در تنسوخ نامه نیز روشی خاص برای استفاده از این گوهر پیشنهاد شده که باعث دفع زردی چهره می‌شود. دیگر خواص لعل در زیر آمده است:

*افزایش دهنده اعتماد به نفس

*برطرف کننده ی سردرد

*درمان ناتوانی جنسی

*برای بیماری های قلبی مفید است و در تصفیه خون و فشار خون نقش موثری دارد

*مانع از انعقاد خون در عروق می‌شود

*از ابتلا به بیماری های ویروسی و واگیردار و خطرناک جلوگیری به عمل می‌آورد

*درمان و بهبود اختلالات قاعدگی و درمان سرطان از خواص سنگ لعل می‌باشد

*نشاط آور و نیروبخش است و شجاعت را زیاد می‌کند

سنگ های گارنت بسیار شفاف و ارزشمند

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره خواص لعل در منابع و باورهای کهن

در زمان های گذشته اعتقاد داشتند که گردنبند لعل که شباهت زیادی هم با گردنبند گارنت دارد در شب قادر است ترس را از بین ببرد و یا کشیدن آن روی چشم موجب براقی و درخشش چشمان و تقویت بینایی می‌شود. در گذشته این نگین به عنوان یک جادو و سحر برای مسافران استفاده می‌شد. این نگین سنگ ماه تولد دی ماه می‌باشد. این سنگ به عنوان گوهری محافظت کننده در برابر هر گونه فاجعه و پیش آمدی است که مسافران ممکن است در پیش راه خود با آن رو به رو شوند. در گذشته بر این باور بودند که از خواص لعل این است که فردی بیست جو از سنگ لعل با خود  به همراه داشته باشد از اتفاقات مخربی مانند لقوه و جذام و برص و صرع و قولنج ایمن باشد.

خواص سنگ لعل در منابع قدیمی

12210-gem-stone-icon فروشگاه اینترنتی سنگ و انگشتر نقره تشخیص سنگ لعل اصل

برای تشخیص سنگ لعل اصل بایستی مقداری آشنایی با سنگ یاقوت داشته باشید. سنگ لعل برخلاف یاقوت دارای شفافیت بسیار بیشتری است. شفافیت و درخشش و نداشتن ترک در آن از روش های تشخیص سنگ لعل اصل می‌باشد. اما در ادامه چند روش تخصصی دیگر را نیز بررسی میکنیم:

1- وجود حباب و اینکلوژن:

در نمونه های مصنوعی معمولا حباب یا نشانه‌های ذوب فلاکس قابل مشاهده است ولی در نوع طبیعی ناخالصی و اینلکلوژن به راحتی یافت می‌شود.

2- وجود آهن:

در نوع طبیعی به علت وجود آهن واکنش بسیار ضعیفی به آهنربا دیده می‌شود اما نوع مصنوعی اینگونه نیست.

3- وزن مخصوص:

لعل طبیعی دارای وزن مخصوص 3.6 اما در نوع سنتتیک وزن مخصوص حدود 3.65 است. اما به این نکته هم توجه داشته باشید که در نوع طبیعی عنصر روی می‌تواند وزن مخصوص را تا 4.5 نیز بالا ببرد اما نوع مصنوعی غالبا در همان عدد 3.65 است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما