چهار اثر میراث ناملموس از قزوین در فهرست آثار ملی به ثبت رسید

اقتصاد 100 - در تعریف نهادهای جهانی، میراث ناملموس شامل نمادها، دانش‌ها، مهارت‌ها، ابزارها، اشیا، آثار هنری و مکان‌های مرتبط با آنها که جوامع و ملت ها آنها را بخشی از میراث و فرهنگ خود می‌شناسند و همواره از نسلی به نسلی دیگر منتقل می‌شود.

چهار اثر میراث ناملموس از قزوین در فهرست آثار ملی به ثبت رسید

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100، احسان نورانی، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: چهار اثر ناملموس از مناطق مختلف استان شامل الموت شهرستان قزوین و ضیاءآباد شهرستان تاکستان در آثار ملی به ثبت رسید.

نورانی با بیان اینکه این آثار پس از بررسی‌های انجام شده در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی واجد شرایط ثبت ملی شناخته شدند، افزود: این آثار شامل روش تهیه حلوای سنتی ضیاءآباد در شهرستان تاکستان و آیین سنتی عزاداری ماه محرم روستای آکوجان و دو آیین سنتی  عزاداری ماه محرم روستای موشقین بهنام‌های زار زار و دم سحر هستند.

این مسئول همچنین گفت: ثبت آیین ها و آداب و رسوم در فهرست آثار ملی به حفظ و ماندگاری آنها و جلوگیری از فراموشی و انقراضشان کمک می‌کند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین در پایان یادآور شد: تاکنون در مجموع بیش از ۱۴۰۰ اثر ملموس، ناملموس و طبیعی از استان قزوین در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما