شهرداری روی تراموا زوم کرد

اقتصاد 100 - شهردار تهران از آغاز مطالعات تراموا خبر داد و افزود: دو یا سه خط تهران امکان بارگذاری تراموا را دارد که مطالعات و بازدید خارج از کشور در این راستا انجام و دو جلسه برگزار شده است.

شهرداری روی تراموا زوم کرد

به گزارش گروه مدیریت شهری اقتصاد 100، علیرضا زاکانی، شهردار تهران اظهار کرد: بخشی که می توان به آن تکیه کرد، مترو است که هزینه بالایی دارد؛ به طوریکه هر کیلومتر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد. بودجه ای که امسال برای مترو در نظر گرفته شده ۶ هزار میلیارد تومان بود و ۶ هزار میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات اختصاص یافته بود و با این ۱۲ هزار میلیارد تومان در مجموع ۱۰ کیلومتر بیشتر نمی توانستیم اجرا کنیم. قدر السهم ما کم بود و بر منابع داخلی و مشارکت و مولدسازی تکیه می کنیم. در بخش مترو، در خصوص واگن و توسعه خطوط کار جدی انجام می دهیم و امیدواریم بار را در میان مدت در مترو قرار دهیم.

شهردار تهران از آغاز مطالعات تراموا خبر داد و افزود: دو یا سه خط تهران امکان بارگذاری تراموا را دارد که مطالعات و بازدید خارج از کشور در این راستا انجام و دو جلسه برگزار شده است. اگر این امکان مهیا شود در دسترس‌تر و آسان تر خواهد بود.

زاکانی با بیان اینکه در اجرای تراموا تکیه بر محور دماوند- انقلاب- آزادی به عنوان محور رکن شهر است، تصریح کرد: برآورد ما این است که شرایط را به گونه ای تنظیم کنیم که هر پنج دقیقه امکان جابجایی مسافر وجود داشته باشد که به توسعه و تغییر چهره شهر کمک خواهد کرد. در این زمینه وارد مذاکره شده و موارد را دنبال می کنیم.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما