قول آقای شهردار برای حذف «پارک مساوی پنچری!»

اقتصاد 100 - یکی از دلایلی که در تهران، استفاده از حمل و نقل عمومی به همگان توصیه می کنند ، نبود جای پارک است اما گویا شهرداری برای حل بخشی از این مشکل به میدان آمده است.

قول آقای شهردار برای حذف «پارک مساوی پنچری!»

به گزارش گروه مدیریت شهری اقتصاد 100، یکی از دلایلی که در تهران، استفاده از حمل و نقل عمومی به همگان توصیه می کنند ، نبود جای پارک است اما گویا شهرداری برای حل بخشی از این مشکل به میدان آمده است.

اگر ساکن پایتخت هستید شاید بارها شده که برای پارک کردن وسیله نقلیه خود مدتها به دنبال جای پارک بوده اید و بارها مشاجرات شهری و حتی قفل شدن خیابانها را به دلیل پارک خودروها یا نبود جای پارک مشاهده کردید . 

کارشناسان بر یان باورند که افزایش تردد خودروها و وسایل نقلیه در سطح شهرهای بزرگ علاوه بر این که باعث آلودگی هوا و افزایش ترافیک شهری می‌شود، معضلی بزرگ یعنی کمبود پارکینگ در شهرهای بزرگ را نیز به وجود آورده است. 

اما اخیراً شهرداری برای حل بخشی از این مشکل به فکر افتاده وشهردار تهران از افتتاح ۱۰۰۰ پارکینگ تا پایان امسال خبر داده است . 

علیرضا زاکانی، در مراسم افتتاح پارکینگ طبقاتی امیرکبیر و در جمع خبرنگاران با اشاره به نهضت ساخت پارکینگ در تهران، افزود: ساخت ۲۵۰۰ پارکینگ آغاز شده است که هزار عدد آن تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: ظرف ۱۰ روز آینده ساخت یک پارکینگ دیگر نیز در منطقه ۲۰ و ضلع جنوبی حرم عبدالعظیم با مشارکت تولیت آستان آغاز می شود و امیدواریم بتوانیم با مشارکت دیگران زمینه ایجاد ساخت پارکینگ را در تهران آغاز کنیم.

شهردار تهران درباره پارک حاشیه ای خودرو اظهار کرد: پارک حاشیه ای در حال ساماندهی است و پیوندی میان ظرفیت های پارکینگ سازی و در پارک حاشیه ای ایجاد خواهد شد و به دنبال ایجاد اپلیکیشنی هستیم تا در بستر آن شهروندان بتوانند قبل از پارک خودرو محل پارک را بدون دغدغه رزرو کنند.

استفاده از فن آوری 

اگرچه راه حل هایی چون پارکینگ های طبقاتی می تواند بخشی از این مشکل را حل کند اما این روزها در کشورهای مختلف برنامه های متعددی را برای حل مشکل پارک خودروها در نظر گرفته اند .

دو برنامه نویس در منطقه آسام هند با طراحی یک برنامه تلفن همراه توانستند مشکل یافتن جای پارک خودرو را برای مردم محلی برطرف کنند.

رانندگان با استفاده از آن در شهرهای مختلف می توانند تنها با استفاده از گوشی فضاهای خالی برای پارک خودرو را بیابند.

این برنامه توسط دو مهندس در آسام کدنویسی شده و رانندگان با استفاده از آن در شهرهای مختلف می توانند تنها با استفاده از گوشی فضاهای خالی برای پارک خودرو را بیابند.

برنامه یادشده تمامی شهرهای بزرگ ایالت آسام را در بر می گیرد و اطلاعات آن به طور آنی و لحظه به لحظه به روز می شود تا رانندگان بتوانند به دقت در مورد جای پارک خود تصمیم بگیرند. قرار است این برنامه در نهایت بیش از ۴۰۰ نقطه را برای پارک خودرو در سرتاسر آسام تحت پوشش خود قرار دهد.

این برنامه پرداخت الکترونیک هزینه پارکینگ را نیز ممکن کرده و در حال حاضر ۱۵ شهر در هند را پوشش می دهد و قرار است در آینده در کشور فیلیپین و برخی دیگر از کشورهای جنوب شرق آسیا مورد استفاده قرار بگیرد.

شهر بارسلونا نیز با استفاده از تکنولوژی هوشمند که برای مدیریت پارک خودروها به کار گرفته، توانسته پویایی شهری را توسعه بخشد. حسگرهایی که در نقاط مختلف پارکینگ‌ها کار گذاشته شده و همچنین ویدیوهایی که نقش تجزیه و تحلیل داده‌ها را بر عهده دارند، اطلاعات واقعی در مورد در دسترس بودن محل پارک خودروها فراهم می‌کند که این داده‌ها از طریق زیرساخت‌های وای فای شهری به رانندگان منتقل می‌شود.

 دوربین‌های کنترل ترافیک نیز بر میزان راه بندان به نسبت زمان نظارت می‌کنند و با توجه به شرایط ترافیکی، زمان سبزبودن چراغ راهنمایی را کاهش و یا افزایش می‌دهند.

سامانه برنامه‌ریز الکترونیکی لندن شامل توصیه‌های فوری در مورد جاده‌های شهر لندن است که با استفاده از آن کاربران می‌توانند شیوه‌های مختلف جابه جایی نظیر پیاده‌روی، مترو، حمل و نقل دریایی، اتوبوس، تاکسی و یا دوچرخه را انتخاب کنند. در واقع کلید موفقیت برای سامانه برنامه ریز سفر ، تمایل تمام اپراتورها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و ارائه آن به عموم مردم است. همچنین نسخه‌های موبایل برنامه‌ریز سفر که توسط توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های مختلف فراهم شده است، امکان ردیابی جی پی اس، رزرو تاکسی، نشان دادن بار ترافیک به نسبت زمان را فراهم می کند و به افرادی که دائما در حال تردد هستند، آزادی انتخاب شیوه‌های حمل و نقل را ارائه می‌کند.

سیستم حمل و نقل یکپارچه‌ای که در پایتخت کشور دانمارک به کار گرفته می‌شود، روشی موثر برای کاهش ترافیک یا اجتناب از آن است. با استفاده از سیستم حمل و نقل یکپارچه، تهیه بلیط از طریق اپلیکیشن تلفن همراه و یا پیامک (SMS) و همچنین دستیابی به اطلاعاتی در مورد مکان، مقصد و بلیط آسانتر می‌شود و کاربران از انعطاف‌ و کارایی بیشتر برای انتخاب شیوه‌های مختلف حمل و نقل بهره مند می‌شوند. همچنین هماهنگی زمانی و مکانی ایستگاه ‌های اتوبوس با امکانات محل پارک دوچرخه و ایستگاه‌های مترو، یکپارچه‌سازی تمام روش‌های حمل و نقل عمومی را فراهم می‌کند. با استفاده از تکنولوژی جی پی اس نیز زمان سفر با اتوبوس کاهش یافته و اتوبوس حق تقدم را در سفرهای جاده‌های خواهد یافت.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما