صنایع دستی بوشهر راهی جام‌جهانی قطر شد

اقتصاد 100 - نایب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر گفت: نمایشگاه ویژه در قطر همزمان با مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ برگزار می شود.

صنایع دستی بوشهر راهی جام‌جهانی قطر شد

به گزارش گروه گردشگری اقتصاد 100، خورشید گزدرازی، نایب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر گفت: نمایشگاه ویژه در قطر که از ۲۹ آبان تا ۲۷ آذر ماه همزمان با مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ برگزار می شود فرصتی مناسب برای عرضه محصولات و صنایع دستی ایرانی است.

گزدرازی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بوشهر اظهار کرد: باید از این فرصت نهایت استفاده برده شود که در این راستا با هماهنگی انجام شده در اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر با وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فراخوانی برای حضور فعالان بخش‌‎های مختلف و بویژه در حوزه صنایع دستی و گردشگری صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به استفاده مطلوبی که در موضوع برگزاری جام جهانی محقق شده باید از فرصت نمایشگاه جام جهانی برای تبلیغ و فروش کالاهای ایرانی استفاده شود.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر نیز که به صورت تلفنی با این نشست در ارتباط بود، گفت: استان بوشهر ظرفیت بسیار خوبی در ‌بخش های مختلف دارد که انتظار داریم حضوری فعال و پررنگ در نمایشگاه جام جهانی داشته باشند.

عدنان موسی‌پور افزود: برای برپایی این نمایشگاه‎ هماهنگی‎‌ های لازم نیز میان حوزه‌‎های گردشگری ایران و قطر در بحث صدور مجوزها انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به حضور گردشگرانی از کشورهای مختلف در قطر برنامه‌ریزی لازم انجام شده تا از ظرفیت این نمایشگاه استفاده لازم صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز گفت: دهکده کتارا قطر محلی بکر برای حضور تجار و بازرگانان استان بوشهر است که با برآورد صورت گرفته سهم فعالان هر کدام از حوزه صنایع دستی و گردشگری برای حضور در نمایشگاه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است که تاکنون چندین نفر اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما