وانت برقی سایبرتراک تسلا خطری برای دوچرخه‌سواران و عابران پیاده است

اقتصاد ۱۰۰ - پس از انتشار تست تصادف تسلا سایبرتراک، بسیاری از کارشناسان ایمنی نسبت به خطرناک‌بودن این خودرو هشدار داده‌اند.

وانت برقی سایبرتراک تسلا خطری برای دوچرخه‌سواران و عابران پیاده است

به گزارش گروه دانش و فناوری،طی روزهای گذشته، ویدیوی تست تصادف تسلا سایبرتراک در فضای مجازی منتشر شد. این ویدیو نتایج فوق‌العاده این پیکاپ در تست ایمنی را نشان می‌داد که حاکی از بدنه محکم آن بود. بااین‌حال، متخصصان ایمنی در مورد استحکام بیش‌ازحد بدنه فولادی سایبرتراک اظهار نگرانی کردند. به گفته آن‌ها، این پیکاپ الکتریکی می‌تواند خطری برای ایمنی دوچرخه‌سواران و عابران پیاده تلقی شود.

خبرگزاری رویترز به بررسی این موضوع پرداخته و نتایج آن را به‌عنوان یک گزارش منتشر کرده است.

 این خبرگزاری در گزارش خود از کارشناسان مختلف در مورد ایمنی و نحوه ساخت بدنه سایبرتراک کمک گرفت. اکثر کارشناسان در مورد بدنه این پیکاپ اظهار نگرانی کردند. بدنه پیکاپ جدید تسلا از جنس استیل ضدزنگ یا استنلس استیل ساخته شده است. به گفته کارشناسان، این بدنه فوق محکم می‌تواند به عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و حتی سایر خودروها آسیب برساند.

تسلا سایبرتراک

در سوی دیگر، ایلان ماسک این گزارش را رد کرده است. او با نگارش یک پست در شبکه اجتماعی X که اکنون تحت تملک او قرار دارد، به این گفته‌ها واکنش نشان داد. ایلان ماسک در این پست ادعا کرد که تسلا سایبرتراک ایمن‌تر از هر پیکاپ دیگری برای عابران و سایر خودروها خواهد بود. او همچنین فیلم تست تصادف این پیکاپ را منتشر کرد.

تردید کارشناسان ایمنی در مورد خطرات تسلا سایبرتراک

مشخص نیست که چطور ایلان ماسک ادعا می‌کند فولاد ضدزنگ قدرت بیشتری برای حفظ ایمنی عابران پیاده و دیگر خودروها دارد. فولاد ضدزنگ نورد سرد به‌قدری سفت و سخت است که قطعات دستگاه ساخت پنل‌های بدنه خودرو را حین مونتاژ می‌شکند. شاید به همین دلیل است که پس از انتشار ویدیوی تست تصادف سایبرتراک، کارشناسان ایمنی بحث خطرناک‌بودن این خودرو را برای سایرین مطرح کردند.

«آدریان لوند»، رئیس سابق مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS)، دراین‌باره می‌گوید: «مشکل تسلا سایبرتراک بدنه بیش‌ازحد محکم آن است. اگر با این خودرو به عابران پیاده برخورد کنید، صدمه بسیار زیادی را به آن‌ها وارد خواهید کرد». درهمین‌حال «جولیا گریسولد»، مدیر مرکز تحقیقات حمل‌ونقل ایمن برکلی نیز ادعا کرد که ویدیوی تست تصادف تسلا هشدار قرمز را برای ما صادر کرده است. او درباره وزن 6843 پوندی (3.1 تنی) این پیکاپ و توانایی آن برای پرتاب از صفر به 60 مایل بر ساعت در کمتر از سه ثانیه هشدار داد؛ موضوعی که می‌تواند یک ماشین کشتار از این پیکاپ بسازد.

تسلا سایبرتراک

بااین‌حال، بعید به‌نظر می‌رسد که این نگرانی‌ها بر مشتریان و خریداران تسلا سایبرتراک تأثیر بگذارد. خریداران این پیکاپ منتظر هستند تا تحویل خودرو از سال آینده آغاز شود. درهمین‌حال تسلا درحال دریافت سفارشات برای این خودرو است. قیمت نسخه تک‌موتوره و دیفرانسیل عقب از 60,900 دلار، مدل دوموتوره و چهار چرخ متحرک از 79,990 دلار و نسخه کامل سه‌موتوره سایبرتراک از 99,990 دلار شروع می‌شود.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما