پیشنهاد عرضه 10 ساله سری Call Of Duty برای پلی استیشن توسط مایکروسافت

طبق گزارش جدیدی که توسط نیویورک تایمز منتشر شده مایکروسافت در اوایل ماه جاری میلادی پیشنهادی 10 ساله را به سونی برای عرضه سری بازی‌های Call of Duty بر روی کنسول‌های پلی استیشن داده است. این مدت زمان از توافق قبلی که 3 سال بود بسیار بیشتر است و مدیرعامل بخش سرگرمی سونی انتقادات فراوانی نسبت به آن داشت.

پیشنهاد عرضه 10 ساله سری Call Of Duty برای پلی استیشن توسط مایکروسافت

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،همه این‌ها بخشی از تلاش مداوم مایکروسافت برای متقاعد کردن قانون‌گذاران ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و بریتانیا است تا نیازمندی‌ها اجازه‌های لازم را برای نهایی کردن معامله عظیم 69 میلیارد دلاری و خرید اکتیویژن بیلیزارد توسط مایکروسافت صادر کنند. نهادهای ناظر اتحادیه اروپا و بریتانیا اخیراً در این خصوص ابراز نگرانی کرده‌اند که انحصار سری بازی‌های Call of Duty برای مایکروسافت می‌تواند مزایای اقتصادی ناعادلانه‌ای را در جهت منافع این غول نرم‌افزاری جهان، بیشتر در بخش بازی‌های ابری و بازی‌های اشتراک پولی ایجاد کند.

رگولاتورهای این مناطق همچنین بررسی‌های عمیق‌تری را در دستور کار خود قرار دادند و بر اساس گزارش‌های اخیر کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در حال بررسی این قرارداد با تیمی متشکل از 10 نفر است و آن‌ها همچنین با مدیران ارشد مایکروسافت مانند ساتیا نادلا و برد اسمیت نیز مصاحبه کرده‌اند. علاوه بر این منابع خبری می‌گویند که FTC اکنون از دیگر شرکت‌های بازی‌سازی خواسته تا اظهارات خود را در مورد نگرانی‌های احتمالی در خصوص این معامله به این سازمان اعلام کنند.

 

سونی نیز تمام تلاش خود را برای متوقف کردن این معامله به‌کار گرفته و آن‌ها برای چندین ماه ادعا کرده‌اند سری بازی‌های Call of Duty محبوبیت بالایی دارد و غیرقابل جایگزینی است و جیم رایان رئیس بخش سرگرمی سونی اظهار کرده که مایکروسافت شرکت بزرگی است و سابقه تسلط و انحصار بر صنایع مختلف کامپیوتری را دارد.

مایکروسافت نیز در همین رابطه بیکار ننشسته و فیل اسپنسر مدیر بخش گیمینگ این شرکت علاوه بر پیشنهاد عرضه 10 ساله call of duty، اظهار کرد که امضای قرارداد توسط او برای عرضه دائم سری بازی‌های کل اف دیوتی بر روی پلی استیشن ناممکن است. با این حال اسپنسر تایید کرده که حذف این فرنچایز گیمینگ از کنسول‌های سونی منطقی نیست و حتی او در نظر دارد که این سری را برای نینتندو سوییچ نیز در دسترس قرار دهد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما