سونی تاکنون بیش از 46.6 میلیون پلی استیشن 5 فروخته است

اقتصاد ۱۰۰ - غول ژاپنی در سه ماهه دوم سال مالی خود که در 8 مهر به پایان رسید، 4.9 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 فروخته است.

سونی تاکنون بیش از 46.6 میلیون پلی استیشن 5 فروخته است

به گزارش گروه دانش و فناوری، سونی در بخش  پلی استیشن 5  طی سه‌ماهه گذشته فروش بسیار خوبی داشته است. غول ژاپنی در سه ماهه دوم سال مالی خود که در 30 سپتامبر (8 مهر) به پایان رسید،  4.9 میلیون  دستگاه PS5 به فروش رسانده است و تعداد کل کنسول‌های نسل نهمی فروخته‌شده را به  46.6 میلیون  دستگاه رسانده است. در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده 1.6 میلیون افزایش یافته است.

سونی به‌دلیل مشکلات زنجیره تأمین که صنعت فناوری را در طول سال‌های گذشته درگیر کرده بود، زمان زیادی نتوانست تقاضای بازار را تامین کند. با این حال، مشکلات زنجیره تامین این شرکت در نهایت سال گذشته برطرف شد و در جولای سال 2023 اعلام کرد که از زمان عرضه این مدل در نوامبر سال 2020، تاکنون بیش از 40 میلیون کنسول پلی استیشن 5 فروخته است.

همانطور که وب‌سایت انگجت اشاره می‌کند، سونی قصد دارد در سال مالی خود  25 میلیون  واحد PS5 بفروشد و برای رسیدن به هدف خود باید 16.8 میلیون دستگاه دیگر به‌فروش برساند. با توجه به اینکه فروش کلی این دستگاه در سال مالی 2022 فقط 19.1 میلیون دستگاه بوده است، احتمالاً هدف سونی رقم بزرگی به‌نظر می‌رسد، اما «هیروکی توتوکی»، رئیس سونی کاملاً مطمئن است که به آن دست پیدا می‌کند.

غول ژاپنی احتمالاً انتظار دارد که با عرضه مدل جدید پلی‌استیشن 5 در دوره تعطیلات کریسمس بتواند میزان فروش خود را افزایش دهد.

فروش بازی‌های پلی استیشن 5

علاوه بر فروش سخت‌افزار، سونی همچنین اعلام کرده که در سه ماهه دوم 67.6 میلیون بازی فروخته است، هرچند فقط  4.7 میلیون بازی  متعلق به استودیوهای سونی هستند. با این حال بازی  Marvel’s Spider-Man  که انحصاری پلی استیشن 5 است 2 تاکنون فروش بسیار خوبی داشته و فقط در 11 روز ابتدایی عرضه خود 5 میلیون نسخه فروخته است. همچنین بازی‌های اورجینال سونی در سه ماهه آینده احتمالاً عملکرد بهتری خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما