فروش 60 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 هدف پیش روی سونی

اقتصاد ۱۰۰ - معاون اجرایی سونی و مدیر مالی شرکت سونی آقای هیروکی توتوکی، در کنفرانس فناوری، رسانه و مخابرات مورگان استنلی که در 6 مارس 2023 برگزار شد.

فروش 60 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 هدف پیش روی سونی

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ،توتوکی سان استراتژی‌های شرکتی را برای غول فناوری و سرگرمی ژاپنی تشریح کرد. در طی بحثی در مورد بودجه سرمایه‌گذاری شرکت سونی، او اظهار داشت که 700 میلیارد ین برای هزینه استراتژیک در چندین بخش شرکت در سال 2023 اختصاص داده شده است که معادل کمی بیش از 5 میلیارد دلار است. در واقع این رقم نشان دهنده باقیمانده بودجه 2 تریلیون ینی است که در سال 2021 به عنوان یک برنامه سرمایه گذاری استراتژیک سه ساله اعلام شد.

فروش 60 میلیون دستگاه پلی استیشن 5

توتوکی با توجه به ارقام بسیار دلگرم کننده فروش کنسول خانگی پلی استیشن 5 خود، رشد مداوم فروش PS5 را پیش بینی کرد و به رقم 60 میلیون دستگاه اشاره کرد:

“من فکر می‌کنم ما شانس خوبی برای فراتر رفتن از 60 میلیون واحد داریم و همانطور که ممکن است بدانید، در دوران PS4 بیش از 100 میلیون واحد فروش داشته‌ایم.”

او همچنین انتظار دارد که در سال‌های آینده تعداد بیشتری از کاربران گسترده پلی‌استیشن 4 به کنسول‌های متوالی منتقل شود:

“ما کاربران بسیار وفاداری در PS4 داریم [که می‌توانند به PS5 منتقل شوند. ما PS5 را برای ارائه تجربه کاربری بهتر و شگفت‌آور ساخته‌ایم. نسبت‌های فعلی PS5 نشان می‌دهد که تنها 30 درصد از دارندگان PS5 هیچ‌گاه PS4 نداشته‌اند. ما کاربران جدیدی را با PS5 جذب کرده‌ایم. این پتانسیل خوبی را با گسترش اکوسیستم PS5 و افزایش نفوذ فراهم می‌کند.”

فروش 60 میلیون دستگاه پلی استیشن 5

او همچنین به رشد بالقوه فروش هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن 5 اشاره کرد:

«با پلی‌استیشن VR1، بیش از پنج میلیون دستگاه فروختیم و فکر می‌کنم شانس خوبی برای فراتر رفتن از این تعداد با پلی‌استیشن VR2 داریم». پیش بینی‌های صنعت حاکی از آن است که بازار دستگاه‌های واقعیت مجازی به سرعت در حال گسترش است. توتوکی به این روندهای صعودی توجه کرده است و مطمئن است که Playstation VR2 برای موفقیت مستمر موقعیت خوبی دارد.

ضمن اینکه هیروکی توتوکی در تاریخ 1 آوریل 2023 جانشین کنیچیرو یوشیدا به عنوان رئیس و مدیر عامل شرکت سونی خواهد شد. به این ترتیب کاملا مشخص است که او در آینده نزدیک می‌تواند تاثیر خیلی مهمی بر مسیر پیش روی این شرکت داشته باشد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما