یوتیوب روی یک ابزار هوش مصنوعی جدید برای استفاده از صدای خوانندگان مشهور کار می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - به‌نظر می‌رسد یوتیوب با چندین ناشر موسیقی درحال مذاکره است تا مجوز استفاده از آثارشان را دریافت کند.

به گزارش گروه دانش و فناوری، یوتیوب ظاهراً درحال کار روی یک ابزار هوش مصنوعی جدید است که به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد با استفاده از صدای خوانندگان و نوازندگان مشهور، آهنگ بسازند. یوتیوب برای ساخت این ابزار درحال مذاکره با چندین ناشر موسیقی برای دریافت مجوز استفاده از آثار هنرمندان است.

طبق گزارش بلومبرگ، یوتیوب برای توسعه این فناوری با چندین شرکت ضبط موسیقی درحال مذاکره است تا از هرگونه شکایت احتمالی آهنگ‌سازان جلوگیری کند و به سرنوشت OpenAI دچار نشود. درحال‌حاضر 17 نویسنده ازجمله «جورج آر آر مارتین»، خالق کتاب بازی تاج و تخت، با این ادعا که ChatGPT به‌صورت غیرقانونی از آثارش استفاده می‌کند، از OpenAI شکایت کرده‌اند.

بلومبرگ می‌گوید خوانندگان و صاحبان مادی و معنوی آهنگ‌ها می‌خواهند حق و حقوق آثار خود را حفظ کنند تا توسعه‌دهندگان از آن‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی بدون اجازه یا غرامت استفاده نکنند.

قرار بود نسخه بتای این هوش مصنوعی در ماه گذشته میلادی در رویداد «Made On YouTube» نمایش داده شود. بیلبورد در گزارش خود بیان می‌کند که نسخه بتا دارای مجموعه منتخبی از هنرمندان است که اجازه استفاده از صدایشان را به سازندگان ابزار هوش مصنوعی داده‌اند.

نظرات مثبت و منفی درباره ابزار هوش مصنوعی جدید یوتیوب

واکنش صنعت موسیقی به این ابزار مختلف بوده است. بلومبرگ ادعا می‌کند که شرکت‌ها موافق همکاری با یوتیوب در این پروژه هستند، بااین‌حال هنرمندان نگران این موضوع هستند که سازندگان ناشناس از صدایشان برای ساخت بیانیه‌ها یا اشعاری استفاده کنند که با آن‌ها موافق نیستند.

از طرف دیگر، یوتیوب می‌خواهد رضایت همه افراد و سازندگان را جلب کند و بدون هیچ چالشی هوش مصنوعی خود را توسعه دهد؛ چرا که  صنعت هوش مصنوعی مولد  به نیرویی توقف‌ناپذیر تبدیل شده است. استفاده از این فناوری یک امر اجتناب‌ناپذیر به‌نظر می‌رسد و همه باید با آن سازگار شوند.

یک مشکل دیگر به نحوه ساخت موسیقی مربوط می‌شود که یک کار تیمی است و باید همه افراد رضایت داشته باشند. یک منبع بیلبورد می‌گوید که یوتیوب احتمالاً به هر ناشر موسیقی مبلغ بالایی می‌پردازد تا رضایت همه را جلب کند. درنهایت باید دید یوتیوب چگونه ابزار خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما