تراشه‌ های Qualcomm S3 و S5 Gen 2 برای عینک‌های واقعیت افزوده رونمایی شد

همانطور که اطلاع دارید، شرکت کوالکام اخیرا از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 خود رونمایی کرد و در میان تمام ارقام عملکردی که از این تراشه منتشر شده، عملکرد بلوتوث و تعامل آن با دیگر دستگاه‌ها حائز اهمیت بود. اما در این میان تراشه‌های دیگری همچون Qualcomm S3 و S5 Gen 2 برای هدست‌های بی‌سیم عرضه شدند که پرداختن به آن بدون لطف نیست. تراشه‌های جدید کوالکام پلتفرم جدیدی برای گجت‌های پوشیدنی، به ویژه عینک AR به وجود آورده است که خود این شرکت دیروز به آن پرداخت.

تراشه‌ های Qualcomm S3 و S5 Gen 2 برای عینک‌های واقعیت افزوده رونمایی شد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،کوالکام با پلتفرم نسل دوم جدید خود تمرکز ویژه‌ای بر روی قابلیت بلوتوث LE Audio کرده است. تراشه‌های جدید این شرکت می‌توانند با اسنپدراگون 8 نسل 2 کار کنند و صدای بدون افت را از گوشی دستگاه‌ها به گوش شما برسانند.

البته که این مورد تنها ویژگی منحصربه‌فرد این محصول نیست. این تراشه‌ها از قابلیت ردیابی سر پویا برای فعال کردن صدای فضایی برای تجربه‌ای فراگیرتر در گجت شما پشتیبانی می‌کنند. آن‌ها همچنین دارای قابلیت حذف نویز فعال بهبود یافته هستند که با تشخیص گفتار همراه است و وقتی گجت شما متوجه می‌شود که شخصی با شما صحبت می‌کند، این قابلیت را فعال می‌کند تا شما نیز بتوانید بدون نیاز به غیرفعال کردن ANC به صورت دستی صدا را بشنوید.

تراشه‌های S3 و S5 Gen 2 نیز با تمرکز ویژه به بخش‌هایی نظیر بازی طراحی شده‌اند. تاخیر در این تراشه‌ها از 68 میلی ثانیه در Gen 1 به 48 میلی ثانیه (و یک کانال پشتی صوتی برای چت درون بازی با کیفیت خوب) رسیده‌اند.

 

 

این تراشه‌ها از ویژگی Auracast نیز پشتیبانی می‌کنند که نسخه بلوتوث رادیو FM است. یک فرستنده منفرد می‌تواند به چندین گیرنده مختلف فرکانس ارسال کند و نیازی به جفت شدن دستگاه‌های مورد نظر از قبل نیست، فقط کافی است آن را تنظیم کنید. این ویژگی می‌تواند برای اشتراک گذاری موسیقی با دوستان، اتصال به تلویزیون‌های خارج از خانه (به عنوان مثال در باشگاه یا فرودگاه)، گوش دادن به اطلاعیه‌های عمومی در مکان‌های مختلف و …. استفاده شود.

Qualcomm S3 Gen 2 و S5 Gen 2 برای هدست‌های استریو با پشتیبانی از صدای بدون افت کیفیت طراحی شده‌اند که می‌توان از آن‌ها در بلندگوهای بی‌سیم استفاده کرد.

اسنپدراگون AR2

تراشه جدید XR کوالکام در کنار Meta Quest Pro معرفی شد (اکنون این شرکت از پلتفرم Snapdragon AR2 Gen 1 رونمایی کرده است) همانطور که از نام آن پیداست، تمرکز را بر روی عینک‌های واقعیت افزوده گذاشته است.

از آنجایی که طرح‌های نازک و سبک عینک‌ها و گجت‌های واقعیت افزوده در اولویت ساخت کارخانه‌ها و همچنین مردم عادی هستند، کوالکام پلتفرم خود را به چند تراشه تقسیم کرد. به این ترتیب که پردازنده اصلی 40 درصد فضای کمتری را در PCB اشغال می‌کند. این شرکت موفق شد مصرف برق محصولات خود را تحت کنترل نگه دارد (مشکلی در طراحی‌های چند تراشه‌ای وجود داشت) و همچنین اعلام کرده که می‌تواند عینک‌های AR را در حالی که کمتر از 1 وات برق مصرف می‌کند، فعال نگه دارند. این سیستم به اندازه نصف XR2 قدیمی‌تر که Quest 2 را تامین می‌کرد، انرژی مصرف می‌کند.

وظایف حساس به تأخیر روی عینک انجام می شود و وظایف سنگین به یک تلفن مجهز به اسنپدراگون یا رایانه شخصی یا دستگاه میزبان دیگری واگذار می‌شود.

 

 

بخشی از وظایف AR2 Gen 1 شامل 6DoF و ردیابی دست است. این کار را می‌توان با حداکثر 9 دوربین و شتاب دهنده هوش مصنوعی انجام داد که به کاهش تاخیر کمک می‌کند. یک پردازنده مشترک AR نیز در این میان وجود دارد که می‌تواند ردیابی چشم و احراز هویت عنبیه را انجام دهد که ویژگی‌ رندر فووید را امکان پذیر می‌کند.

شرکت کوالکام برای اتصال آن به تراشه‌های دیگر، از سیستم FastConnect 7800 استفاده کرد، همان سیستمی که در داخل اسنپدراگون 8 نسل 2 قرار دارد. این پشتیبانی از Wi-Fi 7 (802.11be) را با تأخیر کمتر از 2 میلی ثانیه بین عینک و دستگاه میزبان به ارمغان می‌آورد.

کوالکام در هنگام توسعه پلتفرم اسنپدراگون AR2 با مایکروسافت همکاری نزدیک داشت. AR2 مورد توجه شرکت‌های متعدد دیگری قرار گرفته است که در حال توسعه عینک‌های مبتنی بر پلتفرم جدید هستند. شرکت‌هایی نظیر Lenovo، LG، Nreal، Oppo، Pco، QONOQ، Rokid، Sharp، TCL، Tencent، Vuzix و Xiaomi.

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما