انتقاد دبیر انجمن واردکنندگان موبایل از اخبار رجیستری آیفون‌های جدید: شوک بیهوده به بازار ندهید، حرف‌ قشنگ با حقیقت تفاوت دارد

اقتصاد ۱۰۰ - عبقری از مسئولان خواست تا شوک الکی و التهاب بیهوده به بازار ندهند؛ چراکه حرف‌های قشنگ برای مخاطبین خاص، با حقیقت برای عام تفاوت دارد.

انتقاد دبیر انجمن واردکنندگان موبایل از اخبار رجیستری آیفون‌های جدید: شوک بیهوده به بازار ندهید، حرف‌ قشنگ با حقیقت تفاوت دارد

به گزارش گروه دانش و فناوری، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در واکنش به اظهارات مطرح شده درباره رجیستری آیفون 14 از مسئولان خواست «شوک الکی و التهاب بیهوده به بازار ندهند». او اعتقاد دارد حرف‌های قشنگ برای مخاطبین خاص با حقیقت برای عام تفاوت دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد در اظهاراتی حاشیه ساز اعلام کرد اگر محدویت‌های ارزی کم شده و وزارت ارتباطات صلاح بداند آیفون 14 در آینده رجیستر خواهد شد. با وجود تکذیب احتمال رجیستری آیفون 14 توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این سؤال مطرح است که سازمان استاندارد چه نقشی در رابطه با رجیستری آیفون 14 دارد که این سؤال در نشست خبری او مطرح شده است؟

«مهدی عبقری»، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در گفتگو با دیجیاتو از مسئولان خواست تا شوک الکی و التهاب بیهوده به بازار ندهند: «حرف‌های قشنگ برای مخاطبین خاص، با حقیقت برای عام تفاوت دارد.»

او در واکنش به اظهارات رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: «ما احترام می‌گذاریم به تمام دستگاه‌های ذی صلاح دولتی، اما نه به عنوان دبیر انجمن واردکنندگان موبایل بلکه به عنوان یک آدم عادی از شما سؤال می‌کنم، به نظر شما، نه تنها آیفون بلکه کلاً تلفن همراه ارتباطی به سازمان استاندارد دارد؟»

به گفته وی از ابتدا تا انتهای بحث گواهی‌های تلفن همراه مرتبط با سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی است و ارتباطی به سازمان استاندارد ندارد. عبقری تأکید دارد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مرجع تعیین کالاهای قانونی و غیرقانونی است و اعلام می‌کند این کالا (آیفون 14) اساساً غیرقانونی است، سازمان استاندارد چرا چنین اظهار نظری کرده است:

«نظر شخصی من این است که منظور ایشان (رئیس سازمان استاندارد) یا چیز دیگری بوده است یا اساساً خبر نمی‌تواند این طور باشد. البته ما به عنوان دبیر انجمن واردکنندگان موبایل خوشحال می‌شویم که هر آنچه که در دنیا تولید می‌شود به ایران بیاید، اما واقعیت این است که چنین موضوعی هیچ ارتباطی به سازمان استاندارد ندارد و نمی‌تواند در این باره تصمیم بگیرد.»

گفتنی است رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس نیز با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، خواستار بازنگری در بحث ممنوعیت آیفون 14 شده بود. اگر این سخنان و پیگیری‌ها در نهایت منجر به رفع ممنوعیت واردات آیفون شود، اتفاق مثبتی است، اما سابقه نشان داده که این دست اقدامات تنها منجر به التهاب در بازار موبایل می‌شود.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما