تمام مشخصات آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس قبل از رونمایی

اقتصاد ۱۰۰ - اپل فردا ۴ مدل آیفون ۱۵ رونمایی می‌کند که شامل آیفون ۱۵ وانیلی، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس است.

تمام مشخصات آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس قبل از رونمایی

به گزارش گروه دانش و فناوری، در این مطلب به بررسی تغییرات عمده در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس می‌پردازیم.

مهمترین نکته قابل توجه افزایش قیمت سری پرو است و اینکه بیس فضای ذخیره سازی ۲۵۶ گیگ خواهد بود و دیگر خبر از نسخه ۱۲۸ گیگ نخواهد بود.

بدین ترتیب قیمت آیفون ۱۵ پرو از ۱۰۹۹ دلار و آیفون ۱۵ پرو مکس از ۱۱۹۹ یا ۱۲۹۹ دلار شروع می‌شوند.

 

جایگزینی پورت یو اس بی تایپ سی به جای لایتنینگ

بعد از اعمال فشار جدی اتحادیه اروپا سرانجام اپل تسلیم شده و پورت یو اس بی تایپ سی را جایگزین لایتنینگ در آیفون سری ۱۵ می‌کند.

پورت یو اس بی تایپ سی روی مک بوک و آیپد نیز اعمال شده و بنابراین طبیعی است که آیفون هم تغییر کند.

اینکه کدام کابل با آیفون سازگار باشد و اینکه اپل قدرت اعطای لایسنس به هر سازنده کابل را نداده نیز بحث دیگری بود که باید دید آیا واقعا اپل روی کابل‌ها و فناوری شارژ دخالت کرده است یا نه؟

اما نکته روشن اینکه سری پرو شارژ  سریع  دارند اما مدل وانیلی ندارد.

حتی شایعه شده که ۱۵ پرو مکس از یو اس بی 3.2 بهره می‌برد که تاندربولت را هم پشتیبانی می‌کند.

یو اس بی نسخه ۲.۰ روی آیفون ۱۵ پرو و پرو پلاس سرعتی معادل ۴۸۰ مگابیت برای نقل و انتقال دارند و برای مدل‌های پرو با یو اس بی ۳.۲ سرعتشان ۲۰ گیگابیت بر ثانیه است.شاید هم ۴۰ گیگابیت بر ثانیه معادل تاندربولت!

 

فریم تیتانیومی جدید

مدل‌های پرو امسال از فریم تیتانیومی جدید بهره می‌برند و دیگر خبر از بدنه فولاد ضد زنگ نیست. بنابراین آیفون محکم‌تر و البته سبک‌تر هم می‌شود و به سختی خراش می‌افتد.

بنابراین به جای پروهای آینه کاری شده فعلی روکش فلزی برس خورده را روی پرو شاهد خواهیم بود.

همچنین آبی تیره جدید، خاکستری نقره‌ای روشن، مشکی فضایی و تیتانیوم طبیعی را خواهیم دید و ممکن است مدل طلایی را نبینیم.

 

حاشیه‌های کمتر روی صفحه نمایش

حاشیه‌های صفحه نمایش آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس از ۲.۱۷ به ۱.۵۵ میلیمتر کاهش یافته‌اند که نازک‌ترین حاشیه ممکن روی آیفون خواهد بود.

آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس صفحه نمایش ۶.۱ و ۶.۷ اینچی را حفظ کرده ولی به دلیل داشتن حاشیه کمتر و کنترلر LTPO کارآمدتر، شاهد زیبایی دو چندان آنها خواهیم بود.

 

چیپست A17 و ۸ گیگ رم؟

مدل وانیلی آیفون همان چیپست سال قبل را دارند اما مدل‌های پرو از چیپست ۳ نانومتری A17 بهره می‌برند که تا ۳۰ درصد راندمان را افزایش داده و تا ۱۵ درصد عملکرد پردازشی را بالا می‌برند.

چیپست A17 دارای یک پردازنده ۶ هسته‌ای و یک پردازنده گرافیکی ۶ هسته‌ای دارد که یک هسته بیشتر از گرافیک موجود در A16 است. اپل احتمالاً تراشه جدید را با ۸ گیگابایت رم جفت خواهد کرد که از ۶ گیگابایت ۱۴ پرو بیشتر است.

 

دوربین جدید فوق عریض

آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس اگرچه دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مدل قبل را حفظ می‌کنند اما فوق عریض ۱۳.۴ مگاپیکسلی با وضوح f/2.2 با لنز 7p سطح بالا را در خود جای می‌دهند.

آیفون ۱۵ پرو بزرگنمایی ۳ برابری را حفظ کرده اما با نرم افزار کیفیت بهتری را در خروجی شاهد خواهیم بود.

 

نصب پریسکوپ روی آیفون ۱۵ پرو مکس

تفاوت دو گوشی آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس نصب پریسکوپ روی پرو مکس است که زوم ۵ برابری دارد و با زوم دیجیتال تا ۱۰ برابر خواهد شد.

اندازه سنسور 1 / 2.9 اینچ است و وضوح آن f/2.8‌ است.

همچنین اپل ممکن است لنزها را جابجا کند.

 

در پایان همان طور که گفته شد اپل قصد دارد آیفون مدل پرو را گرانتر عرضه کند و انتظار ما این است که فردا ۱۲ سپتامبر رونمایی شده و ۱۵ سپتامبر پیش سفارش انجام شده و ۲۲ سپتامبر نیز در بازارهای برگزیده عرضه شود اما آیفون ۱۵ پرو مکس تا اکتبر عرضه نشود.

 

 

منبع: جی اس ام ارنا

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما