راهنمای خرید ساعت هوشمند – آبان ۱۴۰۱

ساعت‌های هوشمند طی سال‌های گذشته کم‌کم جای خود را در بین گجت‌های ضروری روزمره باز کرده‌اند. اگر شما هم قصد خرید بهترین و مناسب‌ترین ساعت هوشمند بازار را بسته به بودجه مورد نظرتان دارید، ما در این مطلب راهنمای خرید ساعت هوشمند، لیستی از بهترین‌های بازار را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

راهنمای خرید ساعت هوشمند – آبان ۱۴۰۱

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از دیجی کالامگ،بهترین ساعت هوشمند به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود را ردیابی کنید و همچنین سلامت خود را به طور دقیق بررسی و آنالیز کنید. اگر سعی می‌کنید تا سبک زندگی سالم‌تری داشته باشید، تلفیق ساعت‌های هوشمند با گوشی‌های هوشمند می‌تواند در این زمینه به شما کمک‌ اساسی کنند.

به همین دلیل، بسیار مهم است که بهترین ساعت هوشمند را برای نیازهای خود پیدا کنید. مانند گوشی‌های هوشمند، گزینه‌های متنوع و زیادی به لحاظ اندازه و ویژگی در بازار وجود دارد. همچنین باید مطمئن شوید که ساعت هوشمند مد نظرتان، به خوبی می‌تواند با گوشی هوشمندتان جفت شود. این بسیار مهم است که ساعت مد نظرتان نه چیزی اضافه و نه چیزی کم داشته باشد.

در بین ساعت‌های هوشمند، نام‌های بزرگ مانند اپل‌واچ‌ها و ساعت‌های هوشمند سامسونگ بیشتر به چشم می‌آیند. در این میان کمپانی شیائومی هم فعالیت‌های به خصوصی داشته و بخشی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین ساعت‌های هوشمند را به بازار عرضه کرده است. همچنین برند‌هایی مانند Fitbit، Fossil و Mobvoi هم در بازار به وفور یافت می‌شوند.

ما در این لیست اولیه سعی کردیم تا مواردی که می‌توانند چه به لحاظ کیفی و چه کمی، ایده‌آل شما در بازه‌های قیمتی متنوع باشد جمع‌آوری کردیم، نقاط قوت و ضعف را بیان کردیم و مشخصات آن‌ها را به صورت فهرست‌وار و مختصر، توضیح داده‌ایم.

شاید اولین چیزی که باید در هنگام خرید ساعت هوشمند بررسی کنید، این است که آیا گوشی هوشمند فعلی شما آن ساعت مد نظرتان را پشتیبانی می‌کند یا خیر. اگر گوشی اندرویدی دارید، نمی‌توانید از اپل واچ استفاده کنید و این در حالی است که ساعت‌های Wear OS می‌توانند با آیفون سازگار شوند، اگر چه که به خوبی اپل‌واچ‌ها نخواهند بود.

همچنین باید در نظر بگیرید که آیا گجت پوشیدنی مد نظرات دارای ویژگی‌هایی مانند ECG، GPS و سایر امکانات هست یا خیر. مواردی که بسته به انتظارتان از ساعت هوشمند، تاثیر زیادی در قیمت تمام شده دارند. اگر یکی از ساعت‌های سامسونگ را می‌خواهید، به خاطر داشته باشید که برخی از این ساعت‌ها دارای ویژگی‌های اضافی هستند که فقط برای دارندگان گوشی‌های سامسونگ در دسترس قرار می‌گیرد.

حتما مواردی مانند طول عمر باتری، مدت زمان شارژ، ضد آب بودن، اندازه صفحه‌نمایش، طراحی و راحتی را هم بررسی کنید. این چیزها ممکن است در حال حاضر چندان مهم نباشد، اما برای مثال اگر می‌خواهید خواب خود را ردیابی کنید، چیزی می‌خواهید که عمر باتری چند روزه داشته باشد، اندازه صفحه‌نمایش کوچک‌تری داشته باشد و پوشیدن آن در رختخواب راحت باشد.

اگر به دنبال ارزان‌ترین ساعت هوشمند بازار از یک برند معتبر هستید و نمی‌خواهید در دام ساعت‌های هوشمند فیک یا تقلبی بیوفتید، ما به شما ساعت هوشمند شیائومی هایلو LS02 نسخه گلوبال را پیشنهاد می‌کنیم.

این ساعت هوشمند که قیمت آن در بازار ایران از ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود، ویژگی‌های پایه‌ای مناسبی را در اختیار دارد. صفحه نمایش ۱.۴ اینچی ال‌سی‌دی با رزولوشن ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل HD با پنل TFT، نسبتا واضح و خوب است و می‌تواند نیاز شما را در این بازه قیمتی برطرف کند.

این ساعت هوشمند ۳۸ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۱۱.۵ در ۳۶ در ۴۸ میلی‌متر است. همچنین بند سیلیکونی پایه‌ای این ساعت قابل تعویض است. همچنین بدنه این ساعت از فلز نسبتا باکیفیتی ساخته شده که آن را از ساعت‌های تقلبی هم‌رده جدا می‌کند.

از امکانات این ساعت هوشمند می‌توان به قابلیت اندازه‌گیری فشار خون، پایش ضربان قلب، سنجش کیفیت خواب و ۱۲ حالت مختلف ورزشی اشاره کرد. همچنین این ساعت دارای گواهی IP68 است که آن را در مقابل آب تا عمق ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه و گرد و غبار محافظت می‌کند.

ساعت هوشمند شیائومی هایلو LS02 با استفاده از اتصال بلوتوث ۵.۰ می‌تواند به تمام گوشی‌های هوشمند مبتنی بر iOS یا اندروید متصل شود

باتری ۲۶۰ میلی‌آمپری این ساعت هوشمند شیائومی می‌تواند تا ۳۰ روز دوام داشته باشد که البته بسته به فعالیت و استفاده متغیر است. اما در صورت استفاده مداوم، حتی می‌توان تا یک هفته پرکار را از این ساعت انتظار داشت.

 

در بازه قیمتی نزدیک یک میلیون تومان، باز هم می‌توان ساعت‌ هوشمندی باکیفیت و جذاب پیدا کرد. ساعت هوشمند میبرو لایت شیائومی با داشتن صفحه‌نمایش ۱.۳ اینچی از نوع آمولد و اندازه ۴۳ میلی‌متری، از شفافیت و وضوح بسیار خوبی نسبت به قیمت خود برخوردار است. همچنین این ساعت وزنی معادل ۴۸ گرم و ضخامتی معادل ۹.۸ میلی‌متر دارد که استاندارد است.

ما در عمل با یک ساعت هوشمند مقرون به صرفه طرف هستیم. پایه‌ای‌ترین قابلیت‌ها مانند پایش ضربان قلب، اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون و سنجش فشار خون جزو اصلی‌ترین المان‌های قابل توجه ساعت میبرو لایت شیائومی هستند. همچنین این ساعت دارای ۱۵ حالت ورزشی مختلف است که به کاربر کمک می‌کند تا سلامتی خود را پایش کنند.

این ساعت هوشمند یک میلیون تومانی دارای گواهی IP68 است که باعث می‌شود تا در برابر گرد و غبار و آب تا عمق ۱.۵ متر و مدت ۳۰ دقیقه مقاومت داشته باشد.

باتری ۲۶۰ میلی‌آمپری این ساعت  با یک بار شارژ کامل تا ۸ روز جوابگو خواهد بود و با غیرفعال کردن حسگر ضربان قلب تا ۱۰ روز شارژدهی خواهد داشت. شارژ مجدد باتری از طریق مکانیزم پین مغناطیسی انجام می‌شود..

 

امیزفیت یکی از بهترین و نام‌آشناترین برند‌های حال حاضر در زمینه ساعت‌های هوشمند سلامتی است و در بازه‌های قیمتی مختلف توانسته عملکرد چشم‌گیری داشته باشد. اگر با بودجه ۲ میلیون تومان دنبال یک ساعت هوشمند عالی، به خصوص برای ردیابی همه جانبه سلامتی خود هستید، امیزفیت جی‌تی‌اس‌۲ مینی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

این ساعت هوشمند ۱.۵۵ اینچی که دارای صفحه‌نمایشی از جنس آمولد با رزولوشن ۳۵۴ در ۳۰۶ پیکسل است، تنها ۱۹.۵ گرم وزن دارد که آن را به یک گجت فوق‌العاده سبک تبدیل کرده است. همچنین این صفحه‌نمایش قابلیت «همیشه روشن» را در اختیار دارد تا شما بتوانید در هر لحظه آن را بدون درنگ چک کنید.

از ویژگی‌های این ساعت هوشمند می‌توان به قابلیت سنجش غلظت اکسیژن، نظارت بر خواب، ضربان قلب و همچنین قابلیت‌های ورزشی که به ۷۰ حالت می‌رسد اشاره کرد.

ساعت امیزفیت جی‌تی‌اس ۲ مینی از هر لحاظ در بازه قیمتی خود می‌درخشد. اپلیکیشن شیائومی برای ساعت های امیزفیت خود Zepp است. همه پایش‌ها و آنالیزهایی که توسط ساعت انجام می‌شود در این اپلیکیشن به صورت کامل نمایش داده شده و تحلیل کاملی از شرایط فیزیکی کاربر ارائه می‌کند.  پایش وضعیت سلامت بانوان: آمازفیت GTS2 مینی می‌تواند دوران پریود را مانیتور کند و به کمک هوش مصنوعی و به صورت شخصی زمان و طول دوره عادت ماهانه را پیش بینی کند. پایش کیفیت خواب: خواب راحت و با کیفیت یکی از فاکتورهای اصلی سلامتی است. ساعت هوشمند شیائومی می‌تواند استیج های مختلف خواب (خواب سبک، خواب عمیق، REM) را تشخیص دهد و شیوه تنفس شما را بررسی نماید.

این ساعت میزان استرس شما را در طول روز اندازه‌گیری می‌کند و در صورت بالا بودن به شما هشدار می‌دهد. دستیار سلامتی PAI: معیار PAI در واقع عددی است که با محاسبه ضربان قلب، زمان ورزش و بعضی دیگر از الگوریتم‌های پیچیده‌تر بدست می‌آید. این معیار بسته به اطلاعاتی که ساعت از سلامتی شما بدست آورده سلامتی هر کاربر ا ارزیابی می‌کند و آن را در اختیارش قرار می‌دهد.

 

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما