پیشرفت چشمگیر پیکسل 7a در مقایسه با پیکسل 6a

به تازگی مشخصات فنی نسل جدید گوشی میان‌رده سری پیکسل فاش شده است که خبر از بهبود جزئیات فنی آن در مقایسه با نسخه قبلی می‌دهد.

پیشرفت چشمگیر پیکسل 7a در مقایسه با پیکسل 6a

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام،اولین گوشی‌های میان‌رده سری پیکسل با نام‌های پیکسل 3a و پیکسل 3a XL در سال 2019 معرفی و عرضه شدند تا کاربران بتوانند در کنار قیمت معقول و مناسب از دوربین‌های شبه‌پرچمدار نیز بهره ببرند. در واقع، اکثر کاربران سری میان‌رده پیکسل را  به دلیل قیمت ارزان همراه با عملکرد مناسب دوربین و نرم‌افزاری خریداری می‌کنند. البته با عرضه سه نسل بعدی از سری میان‌رده پیکسل a یعنی پیکسل 4a، 5a و 6a گوگل نسخه بزرگ‌تر XL را کنار گذاشت و به طور کلی آن را حذف کرد.

حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، مشخصات فنی احتمالی نسل جدید سری میان‌رده پیکسل موسوم به پیکسل 7a توسط توسعه‌دهنده‌ای برجسته به نام Kuba Wojciechowski به اشتراک گذاشته شده است که جزئیات جدیدی از این گوشی هوشمند را اعلام می‌کند. به مانند سایر افشاگران، این توسعه‌دهنده نیز ادعا کرده است گوشی که قبلا با نام پیکسل 7 الترا شناخته می‌شده است، در واقع همان پیکسل 7a خواهد بود.

در گزارش خود که در شبکه اجتماعی توئیتر قرار داده شده است، Wojciechowski اذعان داشته است که با کنکاش در درایورهای دوربین متوجه شده است که ساختار دوربین گوشی گوگل با اسم رمز Lynx (همان پیکسل 7a) با عبارت Pixel 22 Mid-range نامیده می‌شود. دوربین‌های پیکسل 7 و 7 پرو نیز با اسم Pixel 22 Premium شناخته می‌شوند. به علاوه، دوربین 50 مگاپیکسلی سامسونگ GN1 که قبلا تصور می‌شد در پیکسل 7a به کار خواهد رفت حالا از ساختار دوربین این گوشی حذف شده است. در این راستا، به نظر می‌رسد این سنسور تنها برای گذارندن مراحل آزمایش و تست مورد استفاده قرار گرفته بود.

 

شایان ذکر است که Wojciechowski ادعا کرده است که پیکسل 7a از دو سنسور IMX787 و IMX712 بهره خواهد برد که احتمالا دوربین‌های عریض و فوق عریض خواهند بود. به علاوه، این توسعه‌دهنده اعلام کرده است که سنسور تله‌فوتو در میان‌رده جدید گوگل به کار نخواهد رفت. همچنین بنابر عقیده این افشاگر سنسور IMX787 پیکسل 7a در مقایسه با سنسور IMX363 پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود که می‌تواند تجربه عکاسی کاربران را بهبود ببخشد.

از دیگر مشخصات فنی پیکسل 7a که در این گزارش ذکر شده است می‌توان به نمایشگر فول اچ‌دی با نرخ نوسازی 90 هرتزی اشاره کرد. برای مقایسه، پیکسل 6a به نمایشگر 60 هرتزی مجهز بوده است و حالا نمایشگر 90 هرتزی این گوشی می‌تواند تجربه بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد. همچنین پیکسل 7a احتمالا اولین گوشی گوگل با تراشه تنسور خواهد بود که با تراشه بلوتوث و وای‌فای کوالکام به نام WCN6740 عرضه می‌شود.

در نهایت باید اشاره کرد که پیکسل 7a احتمالا سال بعد میلادی معرفی خواهد شد و زمان رونمایی آن به طور قطع تا قبل از معرفی سری پیکسل 8 خواهد بود. 

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره اینکه طلا و سکه در هفته آینده چه قیمت‌هایی را تجربه…

اخبار سلامت

سینما در سینما