دانشمندان یک هیولای دریایی عجیب با 20 بازو کشف کردند

اقتصاد ۱۰۰ - به گفته دانشمندان، اکثر ستارگان دریایی دارای 10 بازو هستند، اما گونه جدید از 20 بازو پَر مانند برای حرکت در زیر آب استفاده می‌کند.

دانشمندان یک هیولای دریایی عجیب با 20 بازو کشف کردند

به گزارش گروه دانش وفناوری، دانشمندانی در سواحل قطب جنوب با موجود دریایی کاملاً جدیدی روبه‌رو شده‌اند که 20 بازو و بدنی شبیه به توت فرنگی دارد. موجود جدید بخشی از گروه زنبق‌های دریایی قطب جنوبی محسوب می‌شود و به‌طور گسترده با ستاره‌های دریایی مرتبط است.

«گرگ روس»، استاد زیست‌شناسی دریایی در دانشگاه کالیفرنیا، درباره این کشف جدید به اینسایدر گفت که موجود شبیه به توت فرنگی می‌تواند نزدیک به 20 سانتی‌متر طول داشته باشد. این موجود بیگانه‌مانند در نگاه اول احتمالاً شبیه به توت ‎فرنگی به نظر نرسد، اما اگر روی بدن آن زوم کنید، شباهت آن به میوه را پیدا خواهید کرد.

ویژگی‌های موجود دریایی جدید

ازجمله مشخصات موجود شبیه به توت فرنگی کشف‌شده در قطب جنوب می‌توان به بازوهای بلند و پَر مانند آن اشاره کرد که در تصویر کاملاً قابل مشاهده است. به گفته روس، این بازوها به حرکت‌کردن موجود در زیر آب کمک می‌کنند.

بااین‌حال، ویژگی منحصر‌به‌فردی که باعث شده این موجود جدید مورد توجه دانشمندان قرار بگیرد، تعداد بازوهای آن است؛ زیرا به گفته دانشمندان، «اکثر ستارگان دریایی پَر مانند دارای 10 بازو هستند.» همچنین طبق مقاله دانشمندان، این موجود در جایی بین 65 تا حدود 1170 متر زیر آب کشف شده است.

نام رسمی گونه تازه کشف‌شده، Promachocrinus Fragarius است و به گروه Crinoidea تعلق دارد که شامل ستاره‌های دریایی و خارپشت‌های دریایی می‌شود. همچنین Fragarius که در نام این موجود استفاده شده، از کلمه لاتین «Fragum» به معنای توت فرنگی گرفته شده است که به ظاهر آن اشاره دارد.

دانشمندان همچنین اشاره کردند که در ابتدا فقط یک گونه (Promachocrinus Kerguelensis) در زیر گروه ستاره‌های دریایی پَر مانند قطب جنوب وجود داشته است. اما با کشیدن توری در امتداد اقیانوس جنوبی برای یافتن نمونه‌های بیشتری از این موجودات، تیمی از دانشمندان استرالیایی و ایالات متحده توانستند چهار گونه جدید را شناسایی کنند که می‌توانند در این زیر گروه قرار بگیرند.

منبع : دیجیاتو