اسنپدراگون 8 نسل 3 دارای نسخه ویژه‌ای با پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای خواهد بود

اقتصاد ۱۰۰ - Digital Chat Station، منبع معتبر حوزه فناوری اشاره کرده که نسخه ویژه‌ای از اسنپدراگون 8 نسل 3 به قابلیت اتصال ماهواره‌ای مجهز خواهد بود.

اسنپدراگون 8 نسل 3 دارای نسخه ویژه‌ای با پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای خواهد بود

به گزارش گروه دانش و فناوری، تقریباً در چند سال گذشته شاهد اضافه شدن قابلیت  اتصال ماهواره‌ای  به گوشی‌ها بوده‌ایم و حالا براساس گزارش جدیدی، ظاهراً کوالکام قصد دارد نسخه ویژه‌ای از  چیپ اسنپدراگون 8 نسل 3  را توسعه دهد که از این فناوری پشتیبانی می‌کند.

وب‌سایت wccftech در گزارش جدید خود به نقل از Digital Chat Station اشاره می‌کند که نسخه ویژه اسنپدراگون 8 نسل 3 از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد. هرچند در ادعای این منبع به نام دقیق چیپست اشاره‌‌ای نشده است، اما شماره مدل ذکر شده (SM8650) به چیپ آینده کوالکام اشاره دارد.

گلکسی S24 با اسنپدراگون 8 نسل 3 به اتصال ماهواره‌ای مجهز می‌شود؟

در مورد اینکه نسخه به‌اصطلاح ویژه چه گزینه‌ای خواهد بود، برخی کارشناسان ادعا کرده‌اند که احتمالاً اسنپدرا‌گون 8 نسل 3 برای گلکسی خواهد بود که به‌طور انحصاری در دسترس سری  گلکسی S24  آینده سامسونگ قرار خواهد گرفت.

از مدت‌ها قبل شایعه شده که سامسونگ قصد دارد قابلیت اتصال ماهواره‌ای را به گوشی‌های رده بالای خود اضافه کند، اما هنوز به مدل دقیقی اشاره نشده است. همچنین، کوالکام اواخر سال گذشته در نمایشگاه CES 2023 از «اسنپدراگون Satellite» رونمایی کرده بود که سرویس پیام‌رسان ماهواره‌ای دوطرفه را به نسل بعدی گوشی‌های پریمیوم اندرویدی می‌آورد.

نکته قابل‌توجه اینکه کوالکام اعلام کرده بود که گوشی‌های هوشمند دارای اسنپدراگون 8 نسل 2 از اسنپدراگون Satellite پشتیبانی خواهند کرد، اما هنوز هیچ به‌روزرسانی برای آن منتشر نشده است. بنابراین این احتمال وجود دارد که معامله بین غول مستقر در سن دیگو و شرکت ارتباط ماهواره‌ای Iridium Communications که در ایالات متحده فعالیت می‌کند، هنوز محقق نشده باشد. درست مانند اپل، کوالکام نیز ماهواره‌های خود را ندارد و برای ارائه قابلیت پیام‌رسانی اضطراری مجبور است تا با یک شرکت همکاری کند.

چیپست پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 و قابلیت‌های آن در تاریخ 2 آبان‌ماه نمایش داده خواهند شد. گفته شده که این چیپست جدید احتمالاً برای برقراری ارتباط ماهواره‌ای از مودم جدید Qualcomm Snapdragon X75 5G پشتیبانی خواهد کرد. اخیراً نیز نتایج بنچمارک‌های این چیپ فاش شده بود که عملکرد قابل‌توجه آن را نشان می‌داد.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما